{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha Jog r byttet til cpi sm 2003

2.367 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Yamaha Jog r byttet til cpi sm

Årgang:
2003
Motor:
Std motor blok med følgene dele.

Cylle: Airsal 40 mm ekstra skylle kanaler udst port.

Udst: Tnt knæk.

Karbu: std.

Kobling: polini mener jeg ellers malossi.

Vario: malossi.
Hestekræfter
3-4 stykker ikke det helt vilde, men den er stabil og starter på elstarter.

den køre omkring 75 km/t. og har et optræk til lidt baghjul hvis man hiver lidt i styret så kan man godt holde den oppe 50-100 meter.
Fælge
Std pæne og velholdte.
Dæk
Std for.

Thansen bag: helt nyt.
Styling
Helt nye røde og blå skjolde i metalic farver.

helt ny gasstøddæmper i blå.

Helt nye harris håndtag.

Helt nye håndtag beskyttere på styret i blå chrom.

Chrom prop til olie.
Ekstra tilbehør
Std cylle.

std vario.

std udst.

std bagskærm.
Bemærkninger
Køre pisse godt og er stabil rigtig velholdt.

Nye dele.

Skjolde.
spoiler.
forlygte. ( 1800 )
Bagdæk.
Håndtag.
Gas dæmper.
forhøjer
Håndtag besytter blå chrom.
Helt nye bremseklodser foran.
Kommentér på:
Yamaha Jog r byttet til cpi sm
  •   8. jan 2008 .
    skive bremsen


    Jeg har valgt og fortælle om bremserne til en ikke faglig kyndig, fordi jeg synes det er interessant, også samtidig har jeg 110 % styr på emnet. Så jeg kan forklare det på den bedst mulige måde til ikke faglig kyndige personer. Jeg vil bla. komme ind på bremsernes funktion,opbygning, virke måde, service, fejl og hvordan man reparere sine bremser.

    Bremsernes opgave er og sikre en effektiv nedsættelse af af hastigheden eller og bremse bilen så den står helt stille. Bremse systemet er konstrueret forskelligt fra bil til bil. Bremserne bliver konstrueret efter bilens vægt, hestekræfter og tophastighed.

    Info om de forskellige dele Bremseskiven er en rund skive der sidder og rotere med hjulet rundt. de fleste bremse skiver på normale person biler er lavet af støbejern. Der findes også andre bremseskiver, der finders bla. ventileret dvs. sige der er små huller forskellige steder i skiven der finder også ventileret skiver som nærmest er formet som en blomst. De ventileret skiver får mere køling og derved har de støre bremse evne i længere tid. Hvor den normale kompakte skive bliver for varm og når den bliver for varm nedsættes bremse evnen. De ventileret bremse bruges mest på hurtige sportvogne og motorcykler.

    Bremseklodserne er nogen små firkantede klodser som er med til og gøre bilen bliver bremset. Bremse klodserne er lavet af jern også er der en ydre bremse belægning der ligger på selve jernet (den der peger ind med skiven). Bremse belægningen er lavet af en blanding af stål granulat og en meget hård gummi type som sikre den hurtigste bremsning. Stål granulat er små fine metal spåner. For nogen år tilbage kørte man med asbest i blandingen i bremse belægningen, men det blev forbudt. Fordi det var sundheds skadeligt for mekanikeren og miljøet. Derfor har der været en del problemer med og få de asbest frie bremser til og bremse lige så godt som de gamle bremser.

    Bremse stemplerne sidder nede i caliperen. Når trykket kommer oppe fra hoved cylinderen kommer det ned caliperen og det hydrauliske tryk presser de 100% tætte stempler lidt ud af caliperen så de rammer bremseklodserne og bremser. Der sidder en lille gummi tætning ring rundt om stemplet som trækket stemplet tilbage når der ikke bremses mere. Bremse stemplerne skal være helt rene og fine der må ikke være nogen dybe hakker eller rust i stemplerne for så kan det ødelægge indersiden af caliper huset så bremser ikke er tætte og kan holde trykket. Og hvis det sker vil man ikke kunne bremse og der vil stå en stråle med bremse væske ud af.

    Bremse slanger og bremserør. Både bremseslanger og bemserør bliver brugt i samme bremse system og det er der en stor grund til man kan f.eks ikke bare kun have bremse rør på. Der er bremse rør oppe fra hoved cylindren og ned til en halv meter før caliperen der begynder bremse slangen. Grunden til man ikke har bremserør hele vejen er at bremse rørene kan ikke give sig. Det kan bremse slangerne, de giver sig når bilen fjedre og drejer. Der er et minus ved bremse slangerne som der ikke er ved bremse rørene, hvis en bremse slange ligger og glider op af noget jern bliver der hurtigt et hul så slangen bliver utæt og ikke kan danne tryk.

    Hovedcylinderen laver pedal kraften til et stort hydrauliske tryk. trykket bliver fordelt og bliver trykket ned gennem bremse rørene,videre i bremseslangerne og til sidst ned caliperen og bilen bremser.

    Bremseforstærkeren, forstærker muskel pedal kraften så bilen for en bedre bremsning. Muskel kraften er nemlig ikke stor nok til og sikre en sikker hurtig opbremsning. Hvis man ikke havde bremse forstærkeren på ville du også være svært og styre den store kraft, så bremseforstærken gør også bremsningen mere sikker så der er mere føling med pedalen, ellers ville man nemt kunne komme til blokke bremsen, bare ved en almindelig lille opbremsning.

    Skive bremsernes opbygning. Selve bremseskiven sidder fast på hjulet og rotere med rundt og køre mellem bremseklodserne i caliperen(se tegning). Når der Bliver pumpet/bremset på pedalen sender pedalen et hydraulisk tryk vidre til bremseforstærkeren. Bremseforstærkeren forstærker trykket og sender det vidre til hovedcylinderen som fordeler det hydraudiske tryk ud gennem bremserørne, og vidre ned til bremse slangerne og tilsidst ned i caliperen. Når det kommer ned til caliperen kommer trykket ind og presser stemplerne ud så bremseklodserne rammer skiven med stor kraft og og bremsningen begynder.








  •   10. dec 2007 kan ikke bringe

  •   26. nov 2007 heeu
    Neej desvære har ikk nogle dele til den !


  •   25. nov 2007 ..
    gider ikkke:)


  •   25. nov 2007 ...
    ja hej du... det er mig der skal ha penge hvis der er nogen der skal ha penge her...


  •   24. okt 2007 ...
    kommer der os (: men skal lige ha fat i nogle penge først Heh


  •   23. okt 2007 fint
    ved ikk


  •   19. okt 2007 Feed jog
    x-høj herfra


  •   18. okt 2007 tivoli
    så er tivoli kommet til byen smiley


  •   18. okt 2007 ..
    bytte med min.


  •   18. okt 2007 velkommen
    jog er altid godt


  •   18. okt 2007 Tak.
    .


  •   18. okt 2007 velkommen
    ..


Annonce