{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha Sting 1991

14.558 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Jonas S
| 0 år | Oprettet: 19. okt 2003


Yamaha Sting

Årgang:
1991
Motor:
På de fleste billeder, 41mm cylender, ellers standard.
Hestekræfter
?, kunne køre 40/45km/t.
Fælge
Std.
Dæk
Std. nedslidt.
Styling
Intet.
Ekstra tilbehør
Wheelie-bar.
Fodstytter der sidder højere end de originale så den kan ligges mere ned i sving (på nogen billeder). Sandpapir bagerst på kadan-led, så man ikke smutter af ved baghjuls-kørsel.
Bemærkninger
Kører ikke længere.
Kommentér på:
Yamaha Sting
  •   2. jan 2008 film.
    kan du ikke lægge ne film en hvor du leger på baghjul.


  •   29. nov 2007 ..
    Du giver den da gas !..


  •   14. okt 2007 udstødning
    hvor kan man købe den der udstødning henne


  •   12. okt 2007 hey
    hvor har du købt den udstødning?


  •   31. aug 2007 vil du bytte din sting for denne mobil?

    http://baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=44266


  •   25. feb 2007 hey
    Intra i at købe en sting? http://www.scootergalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=312452


  •   6. dec 2006 skæg
    syggt skæg du har alligevel


  •   14. aug 2006 hey
    hvad passer udstødning på og hvor har du købt den hehe


  •   29. jun 2006 Beasty
    Nej, det ved jeg ikke lige... Prøv evt. også at søge på udenlandske sider hvis de danske ikke slår til. Måske en kobling fra en PW50 kan passe?


  •   28. jun 2006 hej
    ved du hvor man kan købe en kobling til sting


  •   6. okt 2005 Aaaai
    Yo, beklager med den film, men gider ikke grave alt for hårdt i lageret...
    Har heller ikke min store interesse mere...
    Knallert blev til gade MC ( http://www.bikepics.com/members/beastyforever/94cz180/ ), samt 250cc cross ( http://www.bikepics.com/members/beastyforever/95cr250/ ).
    De to blev forenet i en KTM ( http://www.bikepics.com/members/beastyforever/97620lc4/ ), som nu er til salg.
    Nu giver jeg den gas på en cykel uden motor ( http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&ROWINDEX=14&function=myphotos&photouserid=83682 ), men regner da stadig med jeg skal ha' mig en bette MC smiley


  •   9. sep 2005 hey
    nice asting.. tænkte på om du ikk kunne oploade den der film du har med det der hop det ser da for galt ud hehe


  •   20. jun 2005 hej
    kan du sende den film med din sting i luften??


  •   11. jun 2005 hei
    2tal feee, dyb respekt og så på en sting..


  •   15. maj 2005 Cdi
    Ved du om der sidder en begrænsning i cdi´en på sting?


  •   13. maj 2005 blev ikk til noget
    har du en så? du vil sælge?


  •   10. maj 2005 Optræk
    Well min træk nok bedst ved omkring 15-20km/t, jeg kunne hive den på baghjul fra 0 til måske 20-25 km/t.


  •   8. maj 2005 misc.
    15mm karburator er bare en alm. AMAL. Passer ikke til en Sting. Det er noget med at lave overgangsstykker, fuske med gas og choker kabel osv.
    Det var noget bøvl at få den på og det kørte ikke særligt godt - det var nu ikke nødvendigvis karburatorens skyld...
    Jeg tror det er blokken den er gal med, når jeg giver den bare lidt omdrejninger larmer og vibrerer det meget, der kommer slidmærker på stempel og cylender siderne på udstødnings og karburator siden, som om blok og cylender ikke er perfekt i linie...
    Video... jaeh, joeh... måske på en eller anden 2-3 år gammel CD, skal nok lige kikke.


  •   8. maj 2005 ...
    Har du den video hvor du hopper?? Kunne godt tænke mig at se den...


  •   7. maj 2005 hej
    har du en kickstarter halvmåne liggende der er tilsalg?svar i min profil


  •   23. apr 2005 Hej jonas hvor har du købt din 15mm karburator og tror du den ville køre godt med 16 mm studs, high speed stempel, og 15mm karburator.

  •   10. apr 2005 Hehe
    Tak for kommentarerne!


  •   28. mar 2005 hehe
    meget godt du kan stejle når den kun køre 45-50

    Hvordan får du den op??
    har en ven der også har en sting men vi kan ikke få den op.....!!


  •   28. mar 2005 hehe
    hva hvor hurtigt køre den`??
    Skriv på min profil


  •   22. mar 2005 Tak
    Mange tak smiley


  •   19. mar 2005 hehe
    sejt skipper skæg du har:P og det er nogle fede ting du kan på den lille sting.. 7 til dig


  •   13. mar 2005 video
    Hmmm, jo hvis jeg lige falder over den engang... Bare et 10 sek klip taget med et digitalcamera. Gammel fil, ligger nok på en støvet CD somewhere, hehe.


  •   12. mar 2005 smiley
    HåHå totalt nice stunts... smiley kunne du ikke sende den film hvor du flyver på flyvehop til mig ? msn: jeppe@poertner.it


  •   28. feb 2005 bump
    Np, og mange tak smiley


  •   27. feb 2005 ok
    Tak for hjælpen Jonas S
    Det er mig der hjælper Nicolai t.
    forresten så er udst. lidt tun for den er blevet skåret op og alt er pillet ud af den. så det er jo nok karburateren der er noget med så men tak for hjælpen smiley


  •   27. feb 2005 oky
    takker for hjælpen


  •   27. feb 2005 Begrænsning
    Hmmmmm indsugning og udstødning er jo begrænsninger i sig selv...
    Smalt forrør på udstødning giver mindre flow. Jeg tror heller ikke den giver nogen desideret expansioneffekt, bare modstand.
    I indsugningen sidder der en hårdmetal bøsning, men det er ikke fordi den er meget mindre end studsen ellers. Du kan nok godt glemme og få den ud, den sidder midt på, og der er jo et sving på hver side så man kan ikke komme til at bore. Forøvrigt ved jeg ikke om det ville give så meget ekstra at få større studs med std. karburator, måske det ville skabe mere turbolens end flow, men med 43mm vil det nok give noget!
    Skal du ikke have en større karburator på? En større studs? En dejlig tunudstødning? 43mm er lidt overkill hvis resten ikke følger med, er det ikke?
    Anyway, jeg er langt fra en tun-expert... Er nok bedst i gør jeres egne erfaringer.


  •   27. feb 2005 ok
    mig og en ven har et problem fordi jeg har fået 43mm cylle og 43 topstykke og 43 high speed stempel på men vi kan ikke finde begrænsningen på den.....har fået af vide at den skulle sidde i insugningen men kan sku ikk lii finde den!!!!!


  •   26. feb 2005 Tænding
    Nope, jeg har aldrig pillet ved tændingen. Det er vi nok 20 grader før top eller sådan noget, lige hvordan og hvorledes har jeg ingen anelse om.


  •   26. feb 2005 hai
    ved du hvordan man instiller på tændingen???


  •   16. feb 2005 hast.
    Den kørte lidt over 45km/t da den var på toppen. Max speed er i øjeblikket 0km/t.


  •   16. feb 2005 hai
    hvor stærkt køre din sting???



  •   13. feb 2005 Tak
    Mange tak for stemmer og kommentarer smiley


  •   12. feb 2005 hehe
    du er da for syg på en sting..... hehe slap a man...... du har sku styr på... os kun derfor jeg smider en 7er.... skriv back på min bws


  •   30. jan 2005 Wheelie bar
    Hvis du kikker efter på billederne, så har jeg faktisk en wheelie bar allerede. Men den er meget kort, så knallerten er faktisk over lodret før den rører jorden. Bagbremsen kan slet ikke hive forhjulet ned derfra, så jeg kan ikke bruge den til andet end lidt beskyttelse, det var nu også derfor jeg satte den på. Jeg har tænkt på at sætte en længere bar på, men tror ikke det er noget hit - har ikke nogen steder hvor jeg kunne bruge den alligevel...


  •   15. jan 2005 ok
    tak for hjælpen


  •   14. jan 2005 Tun
    En større studs vil måske give mere benzin, især hvis der er en større cylender eller en ekspantionsudstødning der kan give større vaccum. Hvis det er en ellers standard motor, kan det være at man bare får et forringet flow af sådan en...

    Man skal vist have den tunge matematik-bog frem for at regne sig vej, så der er nok ikke andet for end at prøve sig frem.

    Standard kørte min sting 45km/t... Da den blev boret op til 41mm, og fik planet topstykket 1mm (ingen andre ændringer), kørte den 50km/t. Med en ekspantionspotte kørte den stadig 50km/t, men den accelererede lidt dårligere ved meget lave hastigheder, noget bedre ved mellemhastigheder...

    Med en hjemmelavet og meget stor studs (20mm) kunne den knap nok køre - men det var nok pga. falsk luft...

    Med eks-potte, 42mm, 16mm studs og 15mm AMAL har jeg ikke kunne få den til at spille - samme gælder for potte, 42mm or 16mm + std. karburator...

    Mht. udstødningen, så er der ingen desideret begrænsning i den så vidt jeg ved. Ved tun vil der være brug for et større forrør så den kan komme af med forbrændte gasser, en udstødning af ekspantionstypen i de rigtige dimentioner vil naturligvis også hjæpe meget, vil hjælpe med at suge forbrændte gasser ud - frisk benz/luft mix ind - samt skubbe uforbrændte gasser ind i cylenderen igen. Men hvem laver den perfekte ekspantionsudstødning til en sting???

    En perfekt udstødning kan få en 125cc motor til at suge ligeså meget i karburatoren som en 250cc motor normalt gør!
    Nogle crosskørere har ikke deres MC med rundt i verden, de tager bare deres udstødning med, og smider dem på en std. crosser de låner af en lokal forhandler...

    Mht. en udstødning til en sting... Forrør af en passende størrelse, potte der passer nogenlunde til cc og omdrejninger og en dæmper med korrekt modtryk.

    Den jeg har giver tydeligtvis ikke noget på toppen, men et bedre mellemområde, jeg tror godt forrøret måtte være mindre...

    Konklusionen på alt det ævl må være at jeg ikke rigtigt kan hjælpe dig...


  •   14. jan 2005 Tun
    En større studs vil måske give mere benzin, især hvis der er en større cylender eller en ekspantionsudstødning der kan give større vaccum. Hvis det er en ellers standard motor, kan det være at man bare får et forringet flow af sådan en...

    Man skal vist have den tunge matematik-bog frem for at regne sig vej, så der er nok ikke andet for end at prøve sig frem.

    Standard kørte min sting 45km/t... Da den blev boret op til 41mm, og fik planet topstykket 1mm (ingen andre ændringer), kørte den 50km/t. Med en ekspantionspotte kørte den stadig 50km/t, men den accelererede lidt dårligere ved meget lave hastigheder, noget bedre ved mellemhastigheder...

    Med en hjemmelavet og meget stor studs (20mm) kunne den knap nok køre - men det var nok pga. falsk luft...

    Med eks-potte, 42mm, 16mm studs og 15mm AMAL har jeg ikke kunne få den til at spille - samme gælder for potte, 42mm or 16mm + std. karburator...

    Mht. udstødningen, så er der ingen desideret begrænsning i den så vidt jeg ved. Ved tun vil der være brug for et større forrør så den kan komme af med forbrændte gasser, en udstødning af ekspantionstypen i de rigtige dimentioner vil naturligvis også hjæpe meget, vil hjælpe med at suge forbrændte gasser ud - frisk benz/luft mix ind - samt skubbe uforbrændte gasser ind i cylenderen igen. Men hvem laver den perfekte ekspantionsudstødning til en sting???

    En perfekt udstødning kan få en 125cc motor til at suge ligeså meget i karburatoren som en 250cc motor normalt gør!
    Nogle crosskørere har ikke deres MC med rundt i verden, de tager bare deres udstødning med, og smider dem på en std. crosser de låner af en lokal forhandler...

    Mht. en udstødning til en sting... Forrør af en passende størrelse, potte der passer nogenlunde til cc og omdrejninger og en dæmper med korrekt modtryk.

    Den jeg har giver tydeligtvis ikke noget på toppen, men et bedre mellemområde, jeg tror godt forrøret måtte være mindre...

    Konklusionen på alt det ævl må være at jeg ikke rigtigt kan hjælpe dig...


  •   14. jan 2005 ...
    der sidder ikk noget i udstødningen vel??


  •   14. jan 2005 ok
    vil det så hjælpe med en ny studs måske lidt større?? eller kommer der så for meget benzin


  •   13. jan 2005 begrænsning
    hmmmm inden i midten af studsen sidder der en cylender i hårdmetal... Kan ikke bores ud da studsen er bukket, så det er ikke til at komme til. Har prøvet med en dremmel men det gjorde ikke det store indtryk på det hårde metal... Om det er en reel begrænsning eller bare den måde studsen er lavet på er jeg ikke klar over.


  •   12. jan 2005 hai
    hvor sidder begransningerne på en sting???


  •   2. jan 2005 tun/optræk
    Tun er jeg ikke meget for at byde på... Det jeg har prøvet har ikke spillet alt for godt...
    Std. optræk er rimeligt godt i forhold til andre gamle slyngkoblings knallerter, men naturligtvis ikke godt i forhold til en scooter med variomatik...


  •   26. dec 2004 hai
    har tænkt mig at købe en sting men de fleste er jo standard ! ! ! ! ! !
    hvordan kan man så få dem til at komme op på de 50 - 60 km/t ? ? ? ?
    og har en standard sting et godt optræk?


  •   3. dec 2004 hey
    hehe fedt


  •   2. dec 2004 Baghjulskørsel
    Lidt tunet = 45km/t max. Det er alt hvad der er gjort... Men jeg kan også hive en standard 30km/t sting op. Det handler om timing og om at udnytte forhjulsaffjedringen.
    Det er svært at forklare lige hvordan, men man ligger gassen og presser ned på forhjulsaffjedringen, og så giver man max gas samtidig med at man hiver bagud - fjedrene hjælper med at skyde forhjulet op. Det hele gøres på et øjeblik. Med den teknik kunne jeg hive den op fra 0-30km/t, siddende, stående og ved lave hastigheder siddende med begge ben på højre side af knallerten.
    Køb ikke en sting for at køre på baghjul, uden tun kan den ingenting, og på min 45km/t sting er det meget svært at køre mere end 30 meter af gangen på baghjul - de ringe krafter gør at man skal holde den meget tæt på balancepunktet - men det kan da lade sig gøre med træning.
    Jeg selv har aldrig haft en scooter, men jeg vil tro at de flere krafter og variomatiken kun kan hjælpe når det handler om at køre på baghjul.
    Hvad end du gør - HUSK BAGBREMSEN!


  •   29. nov 2004 Heysa
    Hvad har du gjordt for at få den til at køre på baghjul ? skal du hive meget i styret ?
    Har selv overvejet at købe sådan en sting, for den ser sku meget sjov ud.
    Forresten 7 herfra fordi at du kan det der shit på baghjulet


  •   17. nov 2004 System of a down
    Lol, nej desværre ikke...


  •   7. nov 2004 hey
    Heey, tænkt på om du har en std sting karbu liggende der virker.. kontakt mig på msn, djlarokz@hotmail.com eller skriv under min jog smiley


  •   6. nov 2004 yes sir
    du kendt i tyskerland smiley http://www.bikepics.com/yamaha/sg50/91/pics.asp


  •   27. okt 2004 smiley
    Mange tak smiley


  •   20. aug 2004 Hejsa..!
    Har også en sting stående...! Men tjek lige min anden...!
    Ps har givet dig 7 point fordi sting´erne er fede..!


  •   2. aug 2004 7
    7 for gaffa tapen...
    Og self alt det baghjuls crüüse !
    Respekt...


  •   27. maj 2004 ?
    Hvordan kan jeg køre på hvad? Baghjul? Træning + teknik...


  •   21. maj 2004 okay.. smiley
    Hmm.. har heller ikke så mange penge... Men tror jeg vil have et sommer ferie job, så jeg kan tjene lidt! smiley - og så måske sælge min sting og købe en scooter! smiley
    Sting er der ik så meget fremtid i, ihvertifald ik i min, da alt mit EL ik virker!:(


  •   16. maj 2004 Sting/scooter
    Jeg ville meget gerne ha' en scooter... Jeg har bare ikke pengene, og så er det meste af det jeg kan køre på offroad - derfor sting. Jeg skriver lige til dig på hjemmesiden!


  •   15. maj 2004 Jo tak...
    Men går nu og tænker meget på det!!! Ved ikke helt om jeg bare vil af med min sting og få en scoot... det er jeg ved at overbevise mig selv med! selvom sting nu er en skæg maskine... Så ved ikke om det bliver til noget aligevel!


  •   12. maj 2004 Boring
    Hmmm, jeg er ikke meget for at skrive mandens oplysninger helt offentligt, det er jeg ikke sikker på at han er intereseret i! Men jeg kunne evt. skrive til dig under 'kontakt' på din hjemmeside, eller?


  •   11. maj 2004 Boring af cylle
    Okay.. Hvilken by bor du i? For man kunne da måske godt få ham til at bore den op? smiley Vil nemmelig meget gerne have at den er bare lidt vild... for synes min den er så kedelig at kører på! :S


  •   8. maj 2004 Tændspole
    Nej... Jeg er ikke meget for at sælge ud af de dele jeg har... Ideen var at jeg skulle have nogen på lager, så jeg kan holde Stingen kørende i mange år fremover. Desuden kan jeg ikke stå inde for hvilke dele der virker før jeg har afprøvet dem! Som udgangspunkt er alle de løsdele jeg har defekte, hvorfor skulle de ellers være blevet skiftet ud?
    Jeg beklager meget at jeg ikke kan hjælpe dig, og jeg håber du kan respektere mit valg...


  •   5. maj 2004 Reservedele
    Jeg spurgte også mig selv om der var fremtid i at køre råddent på en sting... Det vil jo ødelægge den efterhånden... Jeg fandt heldigvis en gammel sting hvor der fulgte en del reservedele med, så jeg har næsten dele til 3 knallerter alt i alt. Og det skal sq til, jeg har ødelagt hjul, smadret affjedring, knækket rammen mm. Og det uden at have haft nogen nævneværdige styrt - bare pga. hård brug :-S

    Mht. boring af std. cylender... Tæt ved hvor jeg bor er der et maskin-værksted, og ejeren har igennem en lang årrække boret støbejerns cylendre op for knallertejere i området. Går man til en MC-forhandler kan det hurtigt blive dyrt...


  •   5. maj 2004 hehe
    Det med reservedelene giver jeg dig fandeme ret i!!!
    Den er fandeme svær at få noget til! :S
    Er ved at blive i tvivl om min sting har nogen fremtid, måske vil jeg bytte den til en anden kværn. Måske vil jeg først male den, for at få den til at se bare LIDT indbydende ud! smiley


  •   2. maj 2004 RMX
    Der er nok mere fremtid i en RMX, bremserne er meget bedre så stoppies og 12 o'clocks er muligt på sådan en sag. Det får man sq ikke en Sting til! Også muligt at få fat i alt til en RMX, det er efterhånden svært at skaffe alle reservedele til en Sting.


  •   27. apr 2004 Tun
    Okay din kværn har en syg fremtid mht. tun at gører!!!
    Jeg ved nu ikke helt om der er en i den her by der kan borer en cylle + topstykke op... Måske den lokale motorcykel butik? Jeg ved heller ikke helt om jeg vil ofrer flere penge på den, da jeg meget gerne vil have en RMX'er vis pengene bliver til det! smiley Men det kunne nu værer fedt at få lavet min så den kunne stejle, da det altid har været sejt i mine øjne! smiley Og det ser ud til at du stejler fint på din, så det kan da godt værer at der kommer 41 mm på min! smiley


  •   21. apr 2004 Tun
    Tjoeee sådan en sting tager ikke rigtigt fat før slyngkoblingen er koblet helt til, min er meget slidt så det er først ved ca. 20km/t jeg har max. træk.
    Med std. cylle boret op til 41mm og std. topstykke planet 1mm, kører min 50km/t (alt andet std. bortset fra et alm. 41mm stempel self.)
    Jeg sætter snart lidt mere tun på den, men jeg ved endnu ikke hvordan det kommer til at køre.... Std. cylle boret til 42mm, topstykke planet til nær køleribber, 42mm high-speed stempel, 16mm studs, 15mm AMAL karburator, proma udstødning (fra en DM50) og en eller anden form for high-flow luftfilter.


  •   8. apr 2004 HeY Jonas
    Trækker din da okay? For min trækker ikke lige fra bunden, Den trækker først ved 10 km/t... Men så tager den da også sådan lidt ved!
    Vil godt have min tunet så den kører en 55, med det bedste optræk man nu kan få til den fart? Har du nogle forslag?

    Mvh. Simon


  •   7. apr 2004 Nice
    Jeg har lige fået min Sting ind i dag.. smiley Og falt så over din. Nice at du kan stejle, når jeg stejler går det altid galt! :S

    jeg troede heller ikke man kunne tune en sting, for min går altid på begrænsningen!? Har du nogle forslag til noget godt tun så den kører lidt stærkere og trækker bedre?

    Mvh. Simon


  •   31. mar 2004 Stærk maskine
    Stærk, nej sq! 45/50km/t max. lol


  •   26. feb 2004 Nemt at køre på baghjul...
    Øhhhh, nej!
    Smalt bagdæk, og få krafter. Temmeligt små margener man arbejder indenfor. Faktisk bruger jeg mere bagbremsen end motoren, for den har langt flere krafter. Hastigheden er lav, og bagdæket smalt, så det er let at falde til siden. For at få forhjulet op handler det mere om at få trykket gaffelbenene i bund og så trække hårdt tilbage, end det handler om at give gas.

    Når det så er sagt...

    Den er let, så det er nemt at redde styrt. Bagbremsen sidder ved venstre hånd, og ikke ved højre fod. Så den er nem at kontrolere, og man har benene fri til at balancere. Slyngkoblingen gør det også nemmere, der er ikke så meget at holde styr på.


  •   19. feb 2004 Tun
    - Det er bare en aftale smiley


  •   18. feb 2004 Tak
    Tak for tippet ang tuning smiley
    - jeg vil se på det her til sommer.


  •   13. feb 2004 oki
    Det prøver jeg Og Tarrk


  •   12. feb 2004 Startproblemer
    Startproblemer på en Sting???

    Det kender jeg ikke til... Min starter altid 1. eller 2. gang, om den så har stået i 10 graders frost i en snedrive hele dagen(jeg har prøvet).

    Men... Er der god gnist? Er tændingen indstillet rigtigt? Virker karburatoren optimalt, har den de rigtige dyser + indstilling af luft og tomgangsskruge? Suger den falsk luft? Virker chokeren som den skal? Er motoren ellers i god stand?

    Og så tror jeg nok man plejer at kalde det Diesel-start :-S

    Held og lykke med Sting'en!


  •   11. feb 2004 Hjælp
    Ey min sting skal Sku have benzin start hele tiden når den skal starte hvad skal jeg gøre hvis den skal starte uden alt det lort men benzin start.........


  •   11. jan 2004 noice mann!
    nice wheelie teknik der..

    tjek lige mine knallerter ud og smid en fair stemme..

    tror du ikk godt min fs1 den også kan køre sårn der..?

    de har jo samme forgaffel og meget andet..

    men som sagt.. tjek dem ug od smid en stemme på fars kværn smiley


  • Jonathan N
    Jonathan N Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1
      9. dec 2003 smiley
    Meget fed ! smiley
    Oxo fede billeder smiley
    9 her fra
    --------------------------------------
    www.knallert-forum.tk


  •   27. nov 2003 Sting
    Lasse K ~~> Tak, og joooh lidt kan den da godt arbejde smiley

    Dennis ~~> 1. Tjeck om den har gnist, og får benzin og luft.
    2. Tjeck om kaburator + tænding er indstillet rigtigt.


  •   25. nov 2003 FED FED FED
    Den ser herre fed ud!! Kan den arbejde!!!


  •   20. nov 2003 ganske smart
    fin kværn... men en højere tophastighed ville ikke skade... smid en stemme på m in speedfight..


  •   11. nov 2003 haha
    haha for fed man! laekker weelie technieque der! for sku en 10er! smid lige en stemme tilbage!


  •   6. nov 2003 Til salg
    TIL SALG !??!? Aldrig...

    Faktisk har jeg lige brugt et par tusind på en ekstra Sting og en stor stak reservedele =)


  • Stig J
    Stig J Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13
      5. nov 2003 Til salg???
    Hva... Er den til salg??? Hvor bor du henne i landet???


  •   3. nov 2003 Cylender-størrelse
    Jeg vil ikke anbefale dig at bore cylenderen op selv, få en prof til at gøre det, eller en der har de rigtige maskiner.
    Jeg har fået min boret op til 41mm, og det kører fint. Jeg vil tro at std. cylenderen godt kan klare 43mm, det har jeg da tænkt mig at prøve en eller anden gang...


  •   31. okt 2003 brænde sammen?
    Jeg har boret den 1mm, og det har den helt klart ikke taget skade af. Den har aldrig kørt så godt som den gør nu, og jeg har kørt rigtigt mange timer siden jeg fik den boret. Ydermere syn's jeg aldrig at det har været et problem at holde motoren kold nok. Hvis det er koldt i vejret og man får kørt lidt vand eller sne op på cylenderen, så bliver den faktisk hurtigt for kold til at gå optimalt.

    Olie er derimod vigtigt!!! Brug altid fuldsystetisk hvis du vil undgå koks, og unødigt slid. Og hvis man borer, vil jeg i høj grad opfordre til at man kobler olieblanderen fra, og blander olien i benzinen selv, da der er brug for en federe blanding end den olieblanderen giver. Faktisk tror jeg i alle tilfælde at jeg ville koble den olieblander fra, det er mere sikkert.
    - Jeg har stået i vejkanten med et stempel der havde sat sig pga. dårlig olie og en olietank der var ved at være tom. Det kan ikke anbefales!


  •   22. okt 2003 hmmm
    Hvis du kan få den op til balancepunktet, så kan du teoretisk set køre lige så langt du vil, da der kun behøves minimalt med kræfter til at holde farten oppe. (Kunsten er bare at holde den på balancepunktet)
    Du skal bare arbejde med at få fronten højere til at starte på, virkeligt udnytte front affjedringen, hive hårdt bagud, og sætte dig langt tilbage. Hav altid 2 fingre på bagbremsen, og vær sikker på at du styrter før eller senere :-S


  •   22. okt 2003 kk
    nice da hhe ... tror ik jeg kan komme så langt op og køre på min comet smiley kan godt køre lidt men ik ret meget smiley


  •   22. okt 2003 Sting wheelies
    Jeg står op med vægten langt fremme. Så lukker jeg for gassen og trykker forgaflens fjedre sammen, ved at trykke hårdt ned i styret og fodstytterne. Når de er i bund åbner jeg for gassen, samtidig med at jeg hiver op og bagud. Jeg ender med at hamre røven I sædet, og så er den sq på baghjul.
    Kort sagt - jeg får fjedrene samt gassen til at hjælpe mig med at hive den op. Når den er så højt oppe som på billedet, har jeg lukket for gassen og styrer det med bagbremsen smiley


  •   22. okt 2003 Lige en ting ?
    hvordan faen kan du steje så højt på den når du sidder på den ??? ... men GEJL køre stil smiley hehe ....


  •   22. okt 2003 Tun
    Mikkel O --> Tak for rådet, men det lyder som en dyr løsning. Jeg gider ikke smide alt for mange penge efter en gammel grim knallert smiley

    Peter A--> Mange tak =)


  •   22. okt 2003 nice
    den er ok fed


  •   20. okt 2003 Wheelies
    Jeg ville gerne ha' lidt mere tun på den. I den's nuværende stand er det svært at køre længere end 30 meter på baghjul. Men træning kunne nok give samme resultat, jeg har kun kørt med fødderne oppe i lidt over en måned.
    Mht. tun, har du så en ide til en kaburator der kunne passe sammen med protunas 16mm studs, så std. gas og choker kabel kommer til at køre glat?
    Jeg har set din sting, og den er vældig lækker!


  •   19. okt 2003 Jo tak smiley
    Tak for 10 tallet, og forslaget om at jeg skal anskaffe en RMX, men jeg tror nu jeg holder mig til Sting'en. Har jeg lyst til mere power hopper jeg bare ombord på den nyindkøbte '95 Husqvarna 250cc crosser smiley


  •   19. okt 2003 LoL
    synes ik den er fed.. men gav den 10 for de wheelie smiley
    1 du skal ha en rmx
    2 læg dig ind på et syghuis og få tjekket hovedet


Annonce