Puch maxi solgt [Tidl. scooter]
1.434 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Kommentarer
Puch maxi solgt
Årgang:
Motor:
topstykke 45 mm athena
cylle 45 mm athena
insuning 22 mm
karborater 17,5
kobling racer ikke fra thansen
cylle 45 mm athena
insuning 22 mm
karborater 17,5
kobling racer ikke fra thansen
Hestekræfter
ved ikke køre 101 efter gps med mig på
Fælge
nye
Dæk
baqdæk slidt
fordæk næsen som ny
fordæk næsen som ny
Styling
alt og maxien selv
Ekstra tilbehør
5 topstykker
3 cyller
1 svinghjul
en masse
3 cyller
1 svinghjul
en masse
Bemærkninger
Tilkørsels guide
Cylinder tilkørsel:
Jern cylindre er generelt en god ide at køre til. Og der anbefaler jeg at følge det der er skrevet herunder
Din cylinder er det vigtigt at du kører det ordenligt til. Hvis ikke du gør det, kan du være uheldig at ødelægge dit tun.
Varm motoren godt op ved at køre en god tur med omdrejninger i nærheden af 5000. Lad den så køle helt ned ved at lade den stå en time eller to og tag så en tur mere, hvor den får lov at køle ned efter igen. Derefter er det bare at hive håndtaget rundt og se hvad den kan rende. Dog huske at dysen skla være indstillet ellers bliver det en kortvarig glæde.
Jeg har set et TP Trophy kit smide 10.44 hk med næsten standard opsætning og det kit ved jeg fik plag fra dag 1. Der var der ikke engang den lille tilkørsel jeg har skrevet ovenover. Så ydelsen mister man meget begrænset af nu om dage. Hvis man alligevel vil være sikker på at have max ydelse ud af det, så kan man skifte stempelringene efter 500 km, og tage en lille tur hvor man slapper lidt af med gassen.
Aluminiumscylindre har idag en overflade behandling af nicasil, som gør at dens overflade er extrem! hårdfør. Derfor er tilkørslen af alu cylindre meget mindre. Malossi anbefaler at man til deres cylindre giver den godt 30 min under 5000 omdrejninger og så ellers bare fremad og afsted. Det kan også bruges på alle andre aluminiumscylindre bare de har en nicasil belægning i cylinderen.
Tilkørsel af krumtap:
Behøves man som sådan ikke. Men jeg vil hellere lige gøre som var det en aluminiums cylinder for at være sikker på at alting sidder som det skal.
Tilkørsel af Gearing:
Når du kører din gearing til skal du bare holde din scooter i lave omdrejninger de første 100 km. Det er ikke strengt taget nødvendigt, men gearingen har bedre af det da den bliver smurt ind i olien inden den skal ud og tage de høje omdrejninger. Efter ca. 1000 km er det en god ide at skifte gearolien ved gearingen evt. puste med trykluft ned i gearingshuset for at få renset for små jernspåner.
Kevlar rem:
De første 30 km, skal den ikke op i omdrejninger, da remmen lige skal "slides" til. Derefter er det bare at give gas. Start evt, med at give omkring 30 min i tomgang.
Cylinder tilkørsel:
Jern cylindre er generelt en god ide at køre til. Og der anbefaler jeg at følge det der er skrevet herunder
Din cylinder er det vigtigt at du kører det ordenligt til. Hvis ikke du gør det, kan du være uheldig at ødelægge dit tun.
Varm motoren godt op ved at køre en god tur med omdrejninger i nærheden af 5000. Lad den så køle helt ned ved at lade den stå en time eller to og tag så en tur mere, hvor den får lov at køle ned efter igen. Derefter er det bare at hive håndtaget rundt og se hvad den kan rende. Dog huske at dysen skla være indstillet ellers bliver det en kortvarig glæde.
Jeg har set et TP Trophy kit smide 10.44 hk med næsten standard opsætning og det kit ved jeg fik plag fra dag 1. Der var der ikke engang den lille tilkørsel jeg har skrevet ovenover. Så ydelsen mister man meget begrænset af nu om dage. Hvis man alligevel vil være sikker på at have max ydelse ud af det, så kan man skifte stempelringene efter 500 km, og tage en lille tur hvor man slapper lidt af med gassen.
Aluminiumscylindre har idag en overflade behandling af nicasil, som gør at dens overflade er extrem! hårdfør. Derfor er tilkørslen af alu cylindre meget mindre. Malossi anbefaler at man til deres cylindre giver den godt 30 min under 5000 omdrejninger og så ellers bare fremad og afsted. Det kan også bruges på alle andre aluminiumscylindre bare de har en nicasil belægning i cylinderen.
Tilkørsel af krumtap:
Behøves man som sådan ikke. Men jeg vil hellere lige gøre som var det en aluminiums cylinder for at være sikker på at alting sidder som det skal.
Tilkørsel af Gearing:
Når du kører din gearing til skal du bare holde din scooter i lave omdrejninger de første 100 km. Det er ikke strengt taget nødvendigt, men gearingen har bedre af det da den bliver smurt ind i olien inden den skal ud og tage de høje omdrejninger. Efter ca. 1000 km er det en god ide at skifte gearolien ved gearingen evt. puste med trykluft ned i gearingshuset for at få renset for små jernspåner.
Kevlar rem:
De første 30 km, skal den ikke op i omdrejninger, da remmen lige skal "slides" til. Derefter er det bare at give gas. Start evt, med at give omkring 30 min i tomgang.
Puch maxi solgt
sep 2005
Følger: 94 Følgere: 92 Scootere: 20 Emner: 70 Svar: 145
er den til salg ?
jul 2006
Følger: 92 Følgere: 89 Scootere: 12 Emner: 57 Svar: 478
byt med fz og el-scooter?
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Scootere: 11 Emner: 13 Svar: 22
virker alt ? og kan den køre 100 % ?
vi kunne fikse en bytter hvis du er med
feb 2006
Følger: 46 Følgere: 47 Scootere: 5 Emner: 145 Svar: 1.094
Ja det kunne jeg næsten regne ud nu når du siger jeg kommer stærkt igennem Balling?
feb 2006
Følger: 46 Følgere: 47 Scootere: 5 Emner: 145 Svar: 1.094
Hvor bor du da?
feb 2006
Følger: 46 Følgere: 47 Scootere: 5 Emner: 145 Svar: 1.094
Ikke lige 150, men ja
maj 2006
Følger: 60 Følgere: 68 Scootere: 5 Emner: 30 Svar: 128
..