Yamaha Jog space byttet

865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Yamaha Jog space byttet

Årgang:
Motor:
Std blok..

Ny topracing krumtap + lejer.

Std cylle med nyt stempel..

45 udst med pillet begr.

eksta tyl stelledning for bedre gnist.
Hestekræfter
5 sytkker.

Den ahr et ret fedt optræk. meget nem og køre på baghjul på !
Fælge
Orange space fælge.
Dæk
Std allround dæk

nyt bagdæk.
Styling
sølv skjolde

orange fælge.

digispeedo.

carbon blink + lygter.

blå forlygte inde under blåt gitter.
Ekstra tilbehør
masse dele og lidt tun..
Bemærkninger
Masse nye dele.

Stempel + ringe.
nåleleje.
topracing krumtap + lejer.
blæserhjul.
tæningslås.
skjolde.
bagdæk.
gaskabel.
forslange.
næsten ny udst.

Køre rigtig godt med godt optræk så man kan køre "on one wheel" lys horn osv virker og den starter nemt. køre ca 70.
Kommentér på:
Yamaha Jog space byttet
  •   30. okt 2008 .
    Fælgens opbygning

    Der findes to forskellige slags fælge, stålfælge og letmetalfælge.
    Stålfælge bliver lavet af stålplade, der er blevet presset op og svejst sammen. Mere end 90% af alle bil fabrikater bruger denne slags standardfælge, fordi de ikke vejer ret meget, de er meget stærke og billige.













    Letmetalsfælge kan både være støbte og smedet.
    Når man smeder en fælg, bruger man et cylinderformet metal form der måler ca.30cm i diameter og 60cm i højde, så bliver det lagt ned i en form, hvor det så bliver lagt under et højt tryk og i 400 graders varme, for at det kan formes. Til sidst sættes de ind i en presse med et tryk på 5-8000 tons, på denne måde øges fælgens lastkapacitet.

    De støbte fælge er, hvor man smelter metallet og hælder det flydende metal ned i en form.

    Den måde en fælg bliver opbygget på er ved at der sidder en designer og har en ide om et design, så har de en computer, der har et program der hedder CAD det hjælper dem med at kunne vende og dreje fælgen i 3 dimensioner og det gør det lettere for designeren at forbedre en fælg. Når en designer har forbedret en fælg skal den igennem en fælgpåvirkningstest, hvor den i realiteten bliver udsat for meget mere kraft, end den i virkeligheden vil komme ud for. På designerens specielcomputer er der et billede af den fælg som han nu har designet hvor der er nogle forskellige farvekoder der er vist som rød, gul og grøn, og der hvor fælgen er hårdest belastet er der hvor farvekoden er rød.Indpresningsdybde :
    Indpresningsdybden er afstanden mellem fælgens
    midterplan og anlægsfladen mod navet.

    Slangeløse dæk

    Der er både fordele og ulemper ved dæk med og uden slanger. Slangeløse dæk er meget sikre mod pludselige lufttab. Fordi der er et specielt luft tæt gummilag der er vulkaniseret hele vejen rundt i dækket, der erstatter den gamle velkendte slange. Men der er også visse ulemper ved de slangeløse dæk. For ved kraftige side påvirkninger på dækket, mangler man slangens styrefunktion der holder dækket på plads. Så derfor må slangeløse dæk kun monteres på sikkerhedsfælge. For i værste fald kan dækket blevet krænget af fælgen hvis man ikke sætter dækkene på sikkerhedsfælge.


    Forskellige typer stålfælge

    1. Pukkel (H)
    2. Dobbelt pukkel (H2)
    3. Anlægsflade med flad pukkel (FH)
    4. Forsænket standardfælge
    5. Anlægsflade afsats (FL)
    6. Contre-pente (CP)
    7. Kombineret flad og normal pukkel (CH)
    8. Forsænket midte afsats 15 ˚







  •   19. okt 2008 den er
    skuda meget pæn smiley


  •   12. okt 2008 Bo H
    Ja det er lige det. har haft et par stykke om dem. helt og lykke med bytteriet. (:


  •   12. okt 2008 bare iorden
    hehe ! smiley hvorfor tror du jeg prøve at komme af med den!

    inden den går i stykker


  •   12. okt 2008 nej aldrig.
    skal sgu ikke have sådan en kinabike.


  •   12. okt 2008 velkommen smiley
    intra med at bytte med min crosser 110 ccm ? + lidt mønt til dig?


Annonce