{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha FS1 DX 4 gear 1977

8.779 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Yamaha FS1 DX 4 gear

Årgang:
1977
Motor:
• Motortype: 1 cylindret, 2 takts & fartvindskølet TUM-178 godkendt motor.

• Motoren er blevet fuldstændig gennemrenoveret i vinteren 2007/2008. Der er udskiftet mange gamle dele med nye, og den er blevet nedslebet og malet sølvgrå.
Efter dette er den blevet skildt et par gange ad pga. småproblemer. Men nu kører den som den skal, og starter på 1. hug uaset temperatur. Den går helt rent og spilder selvfølgelig ikke olie eller andre ting.

• Cylinder: 40 mm standard cylinder, med polerede skyllekanaler og udstødningskanal, TUM-178, 50 cm³.
• Stempel: 40 mm standard stempel.
• Topstykke: 40 mm standard topstykke, planet ca. 1 mm.
• Karburator: 16 mm original Mikuni karburator, manual choker, dyse 130.
• Indsugning: 16 mm blankpoleret indsugningsplade, standard luftfilter.
• Udstødning: Tunudstødning fra 5,3 hk tunsæt, 32 mm forrør.
• Gearing: 11 tands fortandhjul, 43 tands bagtandhjul.
• Tænding: 6 volt, originalt svinghjul, originale platiner, original kondensator.
Hestekræfter
• Ejers skøn vil ligge på ca. 3 - 4 hk.
• Tophastighed: 65 km/h efter GPS, ± 5 km/h alt efter vind og stigning.
Fælge
• Foran: 2,25 x 17, krom, 200 mm bremseskive.
• Bagved: 2,60 x 17, krom, 150 mm fuldnavs tromlebremse.
Dæk
• Foran: 90/80 - 17.
• Bagved: 90/80 - 17.
Styling
• Som det er blevet sagt så mange gange før, så er en Yamaha styling i sig selv. Men når det så er sagt, så fremstår den i forholdsvis original stand. Dog er der monteret et lavt racer styr og lidt andre småting.
Ekstra tilbehør
• Jeg har tonsvis af reservedele liggende til den, hvilket bl.a. inkludere en komplet motor, et par cylindre, nogle karburatorer, nogle topstykker og et par forskellige udstødninger. Desuden har jeg alle dele til at kunne gøre den standard, hvis det nu var det jeg ville. Jeg har også et par ekstra skærme til både foran og bagved, en ekstra K1 forgaffel med tromlebremse, en tank og et sæt ekstra komplette hjul, hvor det ene er et originalt ARAYA.

• Selvfølgelig bliver der brugt CASTROL fuldsyntetisk totaktsolie i benzinen.
Bemærkninger
• Hele knallerten blev gennemrenoveret i vinteren 2007/2008, hvor der blev lavet alt som kan laves. Af nogle af alle de ting der er blevet lavet på den kan der bl.a. nævnes; Blanksort malet stel, sølvgrå malet tank og skjolde med klarlak, gennemrenovering af motoren, nye kromdele næstem alle steder, for kun at nævne alle de store ting.
• Hele dette projekt har taget mange timer, og bliver nok aldrig færdigt, da man altid kan finde et eller andet at gå i gang med på den.

• Stort tak til min far der har hjulper med alt, og så lidt til enda.

• Tjek mit fotoalbum med billeder fra renovationen.

• Knallerten står evt. over for et salg, da alderen nærmer sig 18, og andre interesser derfor vil få en større plads i den nærmeste fremtid. Derfor syntes jeg det vil være synd at den bare skal stå, og næsten aldrig bruges. Dog vil jeg forbeholde mig retten til at afvise enhver køber, hvis han/hun ikke lever op til mine forventninger hvad angår vedligeholdelse og håndtering af maskiner generelt. Dette gøres, da jeg simpelthen ikke ville kunne tåle at se den året efter salg, hvis den stod fuldstændig smadret, rusten og misvedligeholdt, efter alle de timer, kroner og oplevelser vi har brugt sammen. Seriøse bud modtages!
Kommentér på:
Yamaha FS1 DX 4 gear
Annonce