Yamaha FS1 4 gear DX 1978
986 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Kommentarer
Yamaha FS1 4 gear DX
Årgang:
1978
Motor:
1 cyl. 2 taks fart-vinds kølet med fler-pladet kobling i olie bad
Top..............std.
Cyl...............43mm PROTUNA alu med lettere portet kanaler
Stempel.......43mm med 2 stempel ringe
Krumtap......std. Original (købt for en kasse sort guld =o) )
Lejre...........std. SKF
Indsug........16mm spc. lavet indsugnings plade
Membran....std. dog med modificeret huller
Kaburator...MIKUNI 16mm
Udstød........5.3 skråt-skåret
Modifikationer:
Toppen er std. dog drejet ud så den passer til 43mm...
Cylinderen er portet og poleret i kanalerne og lavet om med 3 huls ALU-flange og 3-huls modpart er lavet til PROMA uds. da gevinden til omløberen var revet i stykker...
Stemplet er med 2 stempel ringe for bedre kompresion og der er lavet booster huller optegnet og filet/slebet efter et scooter stempel (da jeg kun kunne få 1 med 1 ring og booster huller)
Krumtaps-huset er poleret og alle unødige "støbe-kanter" er filet/slebet væk...
Krumtap helt std. Original...
Lejrene er std. og de er købt hos en maskin forhandler til en overkommelig pris i forholdtil hos THansen...
Membranen er filet/slebet op så der er 1-1½ mm tilbage ud til membran pladerne og ellers std....
Indsugnings studsen er lidt spc. den er hjemme lavet helt i jern med 17mm hul og et lille rør til studs med 17mm hul er TIG-svejst på...
Kaburatoren er en 16mm MIKUNI en ud af 7 adskilte jeg fik med...
Udstødningen er en 5,3 skråt skåret hvor forrøret er skiftet til det store...
xtra uds. PROMA med stort forrør
Gearing 15-43
Top..............std.
Cyl...............43mm PROTUNA alu med lettere portet kanaler
Stempel.......43mm med 2 stempel ringe
Krumtap......std. Original (købt for en kasse sort guld =o) )
Lejre...........std. SKF
Indsug........16mm spc. lavet indsugnings plade
Membran....std. dog med modificeret huller
Kaburator...MIKUNI 16mm
Udstød........5.3 skråt-skåret
Modifikationer:
Toppen er std. dog drejet ud så den passer til 43mm...
Cylinderen er portet og poleret i kanalerne og lavet om med 3 huls ALU-flange og 3-huls modpart er lavet til PROMA uds. da gevinden til omløberen var revet i stykker...
Stemplet er med 2 stempel ringe for bedre kompresion og der er lavet booster huller optegnet og filet/slebet efter et scooter stempel (da jeg kun kunne få 1 med 1 ring og booster huller)
Krumtaps-huset er poleret og alle unødige "støbe-kanter" er filet/slebet væk...
Krumtap helt std. Original...
Lejrene er std. og de er købt hos en maskin forhandler til en overkommelig pris i forholdtil hos THansen...
Membranen er filet/slebet op så der er 1-1½ mm tilbage ud til membran pladerne og ellers std....
Indsugnings studsen er lidt spc. den er hjemme lavet helt i jern med 17mm hul og et lille rør til studs med 17mm hul er TIG-svejst på...
Kaburatoren er en 16mm MIKUNI en ud af 7 adskilte jeg fik med...
Udstødningen er en 5,3 skråt skåret hvor forrøret er skiftet til det store...
xtra uds. PROMA med stort forrør
Gearing 15-43
Hestekræfter
Ikke målt...
Med 5,3 skråt-skåret render den mellem 80 og 85km/t
Med PROMA render den 90-95km/t
Med 5,3 skråt-skåret render den mellem 80 og 85km/t
Med PROMA render den 90-95km/t
Fælge
For....std. THansen
Bag...std. THansen
Bag...std. THansen
Dæk
For....2.25 Fortune (thansen)
Bag...3.25 Fortune (thansen)
Bag...3.25 Fortune (thansen)
Styling
4 stk. Harley blink fra THansen
Højt TT-styr
Original 4-kantet Hovede-cylinder
Original forbremse-kaliber med Ventileret skive
Motorbøjler
Bremse-pedal i rustfri... (lavet på min læreplads)
Sæde-betræk IKKE THansen men hjemme lavet af Nappa...
Ande-røv i rustfri... (lavet på min læreplads)
Opkortet bag-skærm som er TIG´get sammen...
Original bag-svinger
Ændret kæde-strammere fra en motor cykel...
Stål-armeret 12-ledet EL-kabel fra lygte og ned i stellet...
Pulver lakeret stel (gjore far-bror for 150,-)
Højt TT-styr
Original 4-kantet Hovede-cylinder
Original forbremse-kaliber med Ventileret skive
Motorbøjler
Bremse-pedal i rustfri... (lavet på min læreplads)
Sæde-betræk IKKE THansen men hjemme lavet af Nappa...
Ande-røv i rustfri... (lavet på min læreplads)
Opkortet bag-skærm som er TIG´get sammen...
Original bag-svinger
Ændret kæde-strammere fra en motor cykel...
Stål-armeret 12-ledet EL-kabel fra lygte og ned i stellet...
Pulver lakeret stel (gjore far-bror for 150,-)
Ekstra tilbehør
Helt nyt bag-skærm som kun var monteret da der skulle tages foto...
Styrt/Motor bøjle...
5.3 skråt-skåret er nu en reservedel... (PROMA monteret)
og lidt xtra små dele...
og et par ret så slidte kæde-kit...
Styrt/Motor bøjle...
5.3 skråt-skåret er nu en reservedel... (PROMA monteret)
og lidt xtra små dele...
og et par ret så slidte kæde-kit...
Bemærkninger
F . . . den køre godt.........
Vé godt at det ikke er den lækreste farve men tank og skjolde er købt sådan...
Håber i tager godt imod den...
Vé godt at det ikke er den lækreste farve men tank og skjolde er købt sådan...
Håber i tager godt imod den...
Yamaha FS1 4 gear DX
dec 2007
Følger: 99 Følgere: 98 Scootere: 32 Emner: 21 Svar: 74
hehe okay
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1
20,000,- for det vil folk ikke give
men så fatter de vel at den ikke er til salg!
dec 2007
Følger: 99 Følgere: 98 Scootere: 32 Emner: 21 Svar: 74
hvis du skulle sælge den hva var prisen så ?
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 2
Jeg ved det ikke rigtig.. Det er ihvertfald en 200cc og nogen siger det er en honda kopi
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1
Neeeeej.....
tror du har fået noget galt i halsen!!!!!!
apr 2008
Følger: 83 Følgere: 86 Scootere: 11 Emner: 7 Svar: 35
bytte med en honda wallaro??
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1
Jeg takker...
og lige over til dig
det oz nogle
fine cykler
og "lege-tøj"
du har =o)
VH.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1
Men indtil videre Mange tak for velkomst pointne...
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1
Vil egentlig godt vide hvorfor i afviser????