Yamaha FS1 4 gear DX 1978

986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Yamaha FS1 4 gear DX

Årgang:
1978
Motor:
1 cyl. 2 taks fart-vinds kølet med fler-pladet kobling i olie bad
Top..............std.
Cyl...............43mm PROTUNA alu med lettere portet kanaler
Stempel.......43mm med 2 stempel ringe
Krumtap......std. Original (købt for en kasse sort guld =o) )
Lejre...........std. SKF
Indsug........16mm spc. lavet indsugnings plade
Membran....std. dog med modificeret huller
Kaburator...MIKUNI 16mm
Udstød........5.3 skråt-skåret

Modifikationer:
Toppen er std. dog drejet ud så den passer til 43mm...
Cylinderen er portet og poleret i kanalerne og lavet om med 3 huls ALU-flange og 3-huls modpart er lavet til PROMA uds. da gevinden til omløberen var revet i stykker...
Stemplet er med 2 stempel ringe for bedre kompresion og der er lavet booster huller optegnet og filet/slebet efter et scooter stempel (da jeg kun kunne få 1 med 1 ring og booster huller)
Krumtaps-huset er poleret og alle unødige "støbe-kanter" er filet/slebet væk...
Krumtap helt std. Original...
Lejrene er std. og de er købt hos en maskin forhandler til en overkommelig pris i forholdtil hos THansen...
Membranen er filet/slebet op så der er 1-1½ mm tilbage ud til membran pladerne og ellers std....
Indsugnings studsen er lidt spc. den er hjemme lavet helt i jern med 17mm hul og et lille rør til studs med 17mm hul er TIG-svejst på...
Kaburatoren er en 16mm MIKUNI en ud af 7 adskilte jeg fik med...
Udstødningen er en 5,3 skråt skåret hvor forrøret er skiftet til det store...
xtra uds. PROMA med stort forrør
Gearing 15-43
Hestekræfter
Ikke målt...
Med 5,3 skråt-skåret render den mellem 80 og 85km/t
Med PROMA render den 90-95km/t

Fælge
For....std. THansen
Bag...std. THansen
Dæk
For....2.25 Fortune (thansen)
Bag...3.25 Fortune (thansen)
Styling
4 stk. Harley blink fra THansen
Højt TT-styr
Original 4-kantet Hovede-cylinder
Original forbremse-kaliber med Ventileret skive
Motorbøjler
Bremse-pedal i rustfri... (lavet på min læreplads)
Sæde-betræk IKKE THansen men hjemme lavet af Nappa...
Ande-røv i rustfri... (lavet på min læreplads)
Opkortet bag-skærm som er TIG´get sammen...
Original bag-svinger
Ændret kæde-strammere fra en motor cykel...
Stål-armeret 12-ledet EL-kabel fra lygte og ned i stellet...
Pulver lakeret stel (gjore far-bror for 150,-)
Ekstra tilbehør
Helt nyt bag-skærm som kun var monteret da der skulle tages foto...
Styrt/Motor bøjle...
5.3 skråt-skåret er nu en reservedel... (PROMA monteret)
og lidt xtra små dele...
og et par ret så slidte kæde-kit...
Bemærkninger
F . . . den køre godt.........

Vé godt at det ikke er den lækreste farve men tank og skjolde er købt sådan...
Håber i tager godt imod den...
Kommentér på:
Yamaha FS1 4 gear DX
Annonce