Yamaha FS1 K1 4-Gear 1979
6.972 visninger
|
Oprettet:
Yamaha FS1 K1 4-Gear
Årgang:
1979
Motor:
Opsætning:
- Cylinder : 49cm3 45mm New Race Jern med 4 skyllekanaler (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=8388&mId=1950) Ydelse: 9 hp.
- Topstykke : 45mm K-star
- Stempel: 45mm Hi Speed (47mm langt - 3,4 mm kortere end std.) (http://www.protunahandels.de/product.asp?c=162997803&n=19064987&pn=19065029)
- Nåleleje : Racer (Ø12)
- Membran: 16mm Indsugning
- Karburator : 16 mm. Mikuni
- Dyse : #150 (std. 110)
- Kobling: Std.
- Krumtap : Topracing (12000 rpm.) (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=4393&mId=1959)
- Krumtapslejer: C3 Racer med stålstyr
- Krumtapshus er poleret lidt
- Udstødning: 5,3 hk. skrå med 28mm forrør. (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=5950&mId=1972#)
- Tænding: Std.
- Tændrørshætte: NGK (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=5821&mId=1971)
- Tændrør: NGK B7HS
- Luftfilter: Standard
- Gearing: 12-43
Kunne godt forestille mig det er det her kit den har på, men ved det ikke:
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=162669416&n=19064771&pn=19064817
- Tankkapacitet: 8,6 liter
- Oliekapacitet : 600 ml.
- Cyklen vejer ca. 80 kg.
- Cylinder : 49cm3 45mm New Race Jern med 4 skyllekanaler (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=8388&mId=1950) Ydelse: 9 hp.
- Topstykke : 45mm K-star
- Stempel: 45mm Hi Speed (47mm langt - 3,4 mm kortere end std.) (http://www.protunahandels.de/product.asp?c=162997803&n=19064987&pn=19065029)
- Nåleleje : Racer (Ø12)
- Membran: 16mm Indsugning
- Karburator : 16 mm. Mikuni
- Dyse : #150 (std. 110)
- Kobling: Std.
- Krumtap : Topracing (12000 rpm.) (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=4393&mId=1959)
- Krumtapslejer: C3 Racer med stålstyr
- Krumtapshus er poleret lidt
- Udstødning: 5,3 hk. skrå med 28mm forrør. (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=5950&mId=1972#)
- Tænding: Std.
- Tændrørshætte: NGK (http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2120&aID=5821&mId=1971)
- Tændrør: NGK B7HS
- Luftfilter: Standard
- Gearing: 12-43
Kunne godt forestille mig det er det her kit den har på, men ved det ikke:
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=162669416&n=19064771&pn=19064817
- Tankkapacitet: 8,6 liter
- Oliekapacitet : 600 ml.
- Cyklen vejer ca. 80 kg.
Hestekræfter
- 7 - 9 hk.
- Ved gearing: 14 - 43 : 80 - 85 km/t med fedt optræk.
- Nuværende gearing -> 12 - 43: Topfart ikke afprøvet endnu.
- Ved gearing: 14 - 43 : 80 - 85 km/t med fedt optræk.
- Nuværende gearing -> 12 - 43: Topfart ikke afprøvet endnu.
Fælge
Bagfælgen er godt rusten. Forfælg er forholdsvis pæn.
Dæk
- For: HWA Fong 2.50 - 17. Slidt - mangel på dæktryk.
- Bag: Horng Fortune 3.00 - 17. Fint mønster
- Bag: Horng Fortune 3.00 - 17. Fint mønster
Styling
- Cross - baggaffel
- Motor + karburator, greb, grebklinger og styrholdere + diverse skinnende dele
- Poleret tank, skjolde og luftfilterkasse så den er silkeblød og skinnende.
- Maling: Mix af sort og metallic rød.
- Anderøv
- Progrip håndtag
- Fodhvilere til passagerer
Nye dele:
- ProGrip håndtag
- Topracing Krumtap
- Krumtapslejer
- Simmeringe
- Magnetdæksel
- 45mm cylle (100 km)
- Tankdæksel m. lås
- Styrlås
- Afstandsring ved krumtap
- Forlygteparabol
- Tændrør (NGK B7HS)
- Gummirør bag luftfilterkasse
- Sidestøtteben
- Gotisk skrift på tanken og på skjoldene
- Grebklinge højre side
- Gummi for tank x2
- Motorpakningssæt
- Tændrør
- Motor + karburator, greb, grebklinger og styrholdere + diverse skinnende dele
- Poleret tank, skjolde og luftfilterkasse så den er silkeblød og skinnende.
- Maling: Mix af sort og metallic rød.
- Anderøv
- Progrip håndtag
- Fodhvilere til passagerer
Nye dele:
- ProGrip håndtag
- Topracing Krumtap
- Krumtapslejer
- Simmeringe
- Magnetdæksel
- 45mm cylle (100 km)
- Tankdæksel m. lås
- Styrlås
- Afstandsring ved krumtap
- Forlygteparabol
- Tændrør (NGK B7HS)
- Gummirør bag luftfilterkasse
- Sidestøtteben
- Gotisk skrift på tanken og på skjoldene
- Grebklinge højre side
- Gummi for tank x2
- Motorpakningssæt
- Tændrør
Ekstra tilbehør
Reservedele:
- Malteserlygte
- Venstre og højre grebklinge
- Håndtag
- Støttefod
- Tankdæksel
- Bremsepedal
- Racing tændrør BT8HKN
- Forlygtepære (6V 20/20W)
- 10mm Mikuni karburator
- Koblingsknast
- Koblingstrykplade
- Koblingsplade x 4
- Gearskifteraksel
- Krumtap
- 10,12,14,16 tands fortandhjul
- 35,40,43 tands bagtandhjul
- Nogle lejer, tandhjul, pakninger, fodhvilere, dyser og masser af andre ting som jeg ikke ved hvad er.
- Malteserlygte
- Venstre og højre grebklinge
- Håndtag
- Støttefod
- Tankdæksel
- Bremsepedal
- Racing tændrør BT8HKN
- Forlygtepære (6V 20/20W)
- 10mm Mikuni karburator
- Koblingsknast
- Koblingstrykplade
- Koblingsplade x 4
- Gearskifteraksel
- Krumtap
- 10,12,14,16 tands fortandhjul
- 35,40,43 tands bagtandhjul
- Nogle lejer, tandhjul, pakninger, fodhvilere, dyser og masser af andre ting som jeg ikke ved hvad er.
Bemærkninger
- Projekt startet : 2 Juni 2008 og færdig Februar 2009 :P
- Følg projektet i mit fotoalbum.
- Stellet var ridset og også ramt af lidt rust nogle steder, desuden var det malet i en sær maling der havde substans som en blanding af tjære, lakrids og tyk chokoladekage. Så jeg sleb det ned til grunderen og gav det to lag med en grunder og 2 x blank sort hvorefter det fik en gang klarlak.
Andre ting der har fået en gang sort maling:
Bagtandhjul
Fodhvilerkonsol
Bagbremsestang
Projektet:
Den lød ikke specielt godt da jeg lige havde købt den, men regnede med at det kunne ordnes og at det måske ikke var så slemt. 5 timer senere, døde den pludselig mens jeg kørte, og kickstarteren sad fast. Det var ikke stemplet der havde sat sig, og det var heller ikke krumtappen Jeg fik sat den i 2. gear og rokkede blødt med den, indtil kickstarteren gav sig. Den havde dog samme slemme lyd og ville heller ikke starte. Jeg fik konstateret at den bare var godt slidt og godt kunne trænge til nogle nye krumtapslejer, simmeringe og nålelejer. Det gjorde at jeg ikke fik lavet så meget på knallerten i noget tid. Jeg fik den senere skildt ad, og sporede fejlen til slidte lejer, ødelagte simmerringe og slør i krumtappen, som forudset.
Jeg fik skiftet krumtap, lejer, simmerringe og nogle andre småting. Den forrige ejer havde ikke tænkt på at køre cylinderen til, så den havde gået 100 km uden hensyn.
Da jeg så endelig fik samlet skidtet og regnede med at jeg skulle ud og rulle lidt, var der problemer med koblingen, og det hele blev udskudt et par måneder igen.
Da jeg så endelig fik ordnet koblingen og ville starte svinet.. Kom der igen gnist -_- . Et par måneder passerede igen :D Jeg fik sporet fejlen til tændingslåsen der var vendt forkert.. UPS xD. Nå.. Men da den var vendt og alle ledninger var tjekket, var der endelig gnist og knallerten startede.. Men kun kortvarigt! Den druknede, og så kunne jeg godt vinke farvel til det tændrør.. Jeg købte et nyt, og så virkede den bare :D Wuuhu.. endelig! Den kører sådan set fint nok, men må indrømme at den har en underlig lyd fra motoren ved 35 km/t.
Alt dette tog mig ca. et år. Ren dovenskab og problemer undervejs. :D
Følg projektet i mit fotoalbum og se også videoen :)
- Følg projektet i mit fotoalbum.
- Stellet var ridset og også ramt af lidt rust nogle steder, desuden var det malet i en sær maling der havde substans som en blanding af tjære, lakrids og tyk chokoladekage. Så jeg sleb det ned til grunderen og gav det to lag med en grunder og 2 x blank sort hvorefter det fik en gang klarlak.
Andre ting der har fået en gang sort maling:
Bagtandhjul
Fodhvilerkonsol
Bagbremsestang
Projektet:
Den lød ikke specielt godt da jeg lige havde købt den, men regnede med at det kunne ordnes og at det måske ikke var så slemt. 5 timer senere, døde den pludselig mens jeg kørte, og kickstarteren sad fast. Det var ikke stemplet der havde sat sig, og det var heller ikke krumtappen Jeg fik sat den i 2. gear og rokkede blødt med den, indtil kickstarteren gav sig. Den havde dog samme slemme lyd og ville heller ikke starte. Jeg fik konstateret at den bare var godt slidt og godt kunne trænge til nogle nye krumtapslejer, simmeringe og nålelejer. Det gjorde at jeg ikke fik lavet så meget på knallerten i noget tid. Jeg fik den senere skildt ad, og sporede fejlen til slidte lejer, ødelagte simmerringe og slør i krumtappen, som forudset.
Jeg fik skiftet krumtap, lejer, simmerringe og nogle andre småting. Den forrige ejer havde ikke tænkt på at køre cylinderen til, så den havde gået 100 km uden hensyn.
Da jeg så endelig fik samlet skidtet og regnede med at jeg skulle ud og rulle lidt, var der problemer med koblingen, og det hele blev udskudt et par måneder igen.
Da jeg så endelig fik ordnet koblingen og ville starte svinet.. Kom der igen gnist -_- . Et par måneder passerede igen :D Jeg fik sporet fejlen til tændingslåsen der var vendt forkert.. UPS xD. Nå.. Men da den var vendt og alle ledninger var tjekket, var der endelig gnist og knallerten startede.. Men kun kortvarigt! Den druknede, og så kunne jeg godt vinke farvel til det tændrør.. Jeg købte et nyt, og så virkede den bare :D Wuuhu.. endelig! Den kører sådan set fint nok, men må indrømme at den har en underlig lyd fra motoren ved 35 km/t.
Alt dette tog mig ca. et år. Ren dovenskab og problemer undervejs. :D
Følg projektet i mit fotoalbum og se også videoen :)
Yamaha FS1 K1 4-Gear
feb 2008
Følgere: 5 Scootere: 4 Emner: 2 Svar: 6
jun 2011
Følger: 2
jun 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Scootere: 9 Emner: 18 Svar: 102
Nice 4 gear
Det siges at den kører bedst med 7,5 hestes tun da 9 hestes ikk ka holde,, ville du sige det passer ?
apr 2006
Følger: 136 Følgere: 137 Scootere: 33 Emner: 156 Svar: 1.310