Gilera 50 Trial 1977
4.677 visninger
|
Oprettet:
Gilera 50 Trial
Årgang:
1977
Motor:
49,8 ccm.
1 cyl. 2 takt med alu topstykke og hårdforkromet Nikasil belagt.cylinder -
Boring 38,4 mm, Slaglængde 43,0 mm
Kompression 1:12,5
4 gear. Kobling i oliebad
Dellorto fladspjældskarburator SHB 14/9
1 cyl. 2 takt med alu topstykke og hårdforkromet Nikasil belagt.cylinder -
Boring 38,4 mm, Slaglængde 43,0 mm
Kompression 1:12,5
4 gear. Kobling i oliebad
Dellorto fladspjældskarburator SHB 14/9
Hestekræfter
2 HK
50km/t
50km/t
Fælge
2 3/4"x17" Sanremo krom/eger forfælg
2 3/4"x17" Sanremo krom/eger bagfælg
2 3/4"x17" Sanremo krom/eger bagfælg
Dæk
Pirelli 2 1/2"x17" for (det oprindelige Pirelli dæk sidder på)
Pirelli 2 3/4"x17" bag
Pirelli 2 3/4"x17" bag
Styling
Tomaselli styr og greb (standard)
Ekstra tilbehør
Bemærkninger
Dette er en sjælden Gilera 50 Trial model. Den mangler lige den rigtige forskærm for at være komplet.
Vægt 70 kg
Tank 7 ltr (1,5 ltr. reserve)
Gilera er en italiensk motorcykel producent grundlagt i Arcore i 1909 af Giuseppe Gilera. I 1969 blev selskabet købt af Piaggio & Co SpA - som nu har seks forskellige mærker og er verdens fjerdestørste producent motorcykler.
I 1935 erhvervede Gilera rettighederne til Rondine fire-cylindrede motore. Det dannede grundlag for Gileras Racing maskiner i næsten fyrre år. Fra midten af trediverne udviklede Gilera en serie af fire-takts motorer. Motorerne varierede fra 100 til 500cc. Den mest berømte var 1939 Saturno.
Efter Anden Verdenskrig, dominerede Gilera Grand Prix løbene indenfor 500 cc klassen og vinder 500cc road racing VM 6 gange. I 50 erne står motorcykelbranchen over for en afmatning i motorcykel salget som følge af stigning i populariteten af biler efter krigen, Gilera laver en gentleman's aftale med de andre italienske motorcykelproducenter om at forlade Grand Prix serien efter 1957-sæsonen som en besparelsesplan foranstaltning.
I 1969 blev Gilera en del af Piaggio-koncernen.
I 1992, gjorde Gilera en tilbagevenden til Grand Prix arenaen og Piaggio fortsætter med at producere små motorcykler med Gilera navnet på.
Vægt 70 kg
Tank 7 ltr (1,5 ltr. reserve)
Gilera er en italiensk motorcykel producent grundlagt i Arcore i 1909 af Giuseppe Gilera. I 1969 blev selskabet købt af Piaggio & Co SpA - som nu har seks forskellige mærker og er verdens fjerdestørste producent motorcykler.
I 1935 erhvervede Gilera rettighederne til Rondine fire-cylindrede motore. Det dannede grundlag for Gileras Racing maskiner i næsten fyrre år. Fra midten af trediverne udviklede Gilera en serie af fire-takts motorer. Motorerne varierede fra 100 til 500cc. Den mest berømte var 1939 Saturno.
Efter Anden Verdenskrig, dominerede Gilera Grand Prix løbene indenfor 500 cc klassen og vinder 500cc road racing VM 6 gange. I 50 erne står motorcykelbranchen over for en afmatning i motorcykel salget som følge af stigning i populariteten af biler efter krigen, Gilera laver en gentleman's aftale med de andre italienske motorcykelproducenter om at forlade Grand Prix serien efter 1957-sæsonen som en besparelsesplan foranstaltning.
I 1969 blev Gilera en del af Piaggio-koncernen.
I 1992, gjorde Gilera en tilbagevenden til Grand Prix arenaen og Piaggio fortsætter med at producere små motorcykler med Gilera navnet på.
Gilera 50 Trial
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
Du har ellers mánge fine Italienere.
mvh
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
Min Enduro har 4 gear.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
At Trial og cross/enduro kun blev produceret med 5 gear Ab Fabrik.
Ved om det passer.
mvh
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
Efter sigende skulle Touring RS 50 aldrig været lavet med oplagt udst???
Passer det?
mvh
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
Ja.Det jo det.
Der er rigtig mange der gør sig kloge på hvordan de skal se ud.
Da de r lidt forskellige fra model og årg...
Kender en der har CB 1 Gilera 4 gear.
Men han vil hverke oprette den nogle steder eller sælge.
Den står total orig.
mvh
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
Der er en anden slags kædeskærm og andre skærme på en Trial. De er ikke monteret på billedet, men har dem liggende.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
Hvordan ser du at det er Trial og ikke Touring?
mvh :O)
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
maj 2005
Følger: 271 Følgere: 280 Scootere: 135 Svar: 1
Hej Lars
Jeg har desværre ikke mere diit tlf. nr. da det gik med ned på min gammel pc da jeg godt lige vil snakke med dig vedr Gilera.
Vh Henrik
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
Den kører fint efter at have arbejdet med den et par dage. Skal restaureres når tiden er til det. Er p.t. igang med at restaurere en Touring model. Udveksler gerne af mine erfaringer med Gilera 50 Touring/Trial og Enduro.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 7
Din maskine er i bedre stand end min, håber vi kan udveksle erfaringer
nov 2007
Følger: 119 Følgere: 115 Scootere: 1
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 172 Svar: 6.193
fed knall du har køre den godt
for mangen år siden hvade jeg sån en den kørte godt
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 172 Svar: 6.193
10 gode point her fra
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 6
det er ikke en man sr mange af
sep 2008
Følger: 62 Følgere: 64 Scootere: 13 Emner: 120 Svar: 756
Fin Gilera.
sep 2003
Følger: 129 Følgere: 143 Scootere: 4 Emner: 40 Svar: 2.684