Honda CD50 1975
7.832 visninger
|
Oprettet:
Honda CD50
Årgang:
1975
Motor:
Orginal Honda motor, 1 Cylinderet OHC / 4-takts / fartvindkølet
Motor stemplet TU-M 197 (motor og stel passer sammen)
Oliemængde i motor: 0,7 - 0,8 L W10-40
Cyl. diameter: 39,0 mm
Slaglængde: 41,4 mm
Volumen/ccm: 49 ccm
Kompressionsforhold: 8,8:1 / 9,5:1*
Tomgangshastighed: 1400 - 1500 omdr/min
Starter: Kickstart
Indsugning: Ø5 mm "med original fast siddende plumb"
Indsugningsventil, tolerance: 0,08 mm / 0,05 mm*
Udstødningsventil, tolerance: 0,10 mm / 0,08 mm*
Karburator Keihin Ø: 10 / 16 mm
Standart dyse i 10 mm #65
Transmission: 4-trins gearkasse
Kædetrukket baghjul
Fortandhjul: 12-tands
Bagtandhjul: 42 tands
Kobling: Flerpladet lamelkobling, oliebadet
Platinafstand: 0,3 - 0,4 mm
Tændingstidspunkt: Mærket på svinghjul og motorblok
Tændrør, standard NGK-C7HSA
Elektrode afstand: 0,6 - 0,7 mm
Bremser: Tromle for & bag
Affjedring, for: Hydraulisk teleskop forgaffel
Oliemængde i hvert forgaffelben: 0,105 l/ 105 ccm hydraulik- eller gaffelolie
Affjedring, bag: Baggaffel m/2 hydrauliske dæmpere
Mål og vægt:
Tankstørrelse: 6 L
Sædehøjde: 76 cm
Dimensioner LxBxH: 180x70x101,7 cm
CD'ens tørvægt: 76 kg
Motor stemplet TU-M 197 (motor og stel passer sammen)
Oliemængde i motor: 0,7 - 0,8 L W10-40
Cyl. diameter: 39,0 mm
Slaglængde: 41,4 mm
Volumen/ccm: 49 ccm
Kompressionsforhold: 8,8:1 / 9,5:1*
Tomgangshastighed: 1400 - 1500 omdr/min
Starter: Kickstart
Indsugning: Ø5 mm "med original fast siddende plumb"
Indsugningsventil, tolerance: 0,08 mm / 0,05 mm*
Udstødningsventil, tolerance: 0,10 mm / 0,08 mm*
Karburator Keihin Ø: 10 / 16 mm
Standart dyse i 10 mm #65
Transmission: 4-trins gearkasse
Kædetrukket baghjul
Fortandhjul: 12-tands
Bagtandhjul: 42 tands
Kobling: Flerpladet lamelkobling, oliebadet
Platinafstand: 0,3 - 0,4 mm
Tændingstidspunkt: Mærket på svinghjul og motorblok
Tændrør, standard NGK-C7HSA
Elektrode afstand: 0,6 - 0,7 mm
Bremser: Tromle for & bag
Affjedring, for: Hydraulisk teleskop forgaffel
Oliemængde i hvert forgaffelben: 0,105 l/ 105 ccm hydraulik- eller gaffelolie
Affjedring, bag: Baggaffel m/2 hydrauliske dæmpere
Mål og vægt:
Tankstørrelse: 6 L
Sædehøjde: 76 cm
Dimensioner LxBxH: 180x70x101,7 cm
CD'ens tørvægt: 76 kg
Hestekræfter
1 hk
Fælge
Honda krom fælge for og bag 2,25 x 17
Dæk
Vee Rubber forhjul: 2.50 - 17
Vee Rubber baghjul: 3,00 -17
Vee Rubber baghjul: 3,00 -17
Styling
Ekstra tilbehør
Bagagebærer (ikke sat på)
Bemærkninger
Alt er blevet renoveret på denne "nytårs" knallert af en Honda CD.
Spørg ikke om hvad det har kostet.
Dette Honda projekt er gået igennem mange hænder, som har opgivet undervejs, før det til sidst endte hos mig. Men nu er den i god og original stand. Llige nu er jeg ved at lægge sidste hånd på værket. Har taget motoren af for at shine den op og give den det rigtige originale look, samt fået fat i et originalt topstykke med den originale fastsiddende plumb (hvilket er sjældent at finde) og hvor ventilhuset har en acceptabel tolerance, så at ventilerne nu kan indstilles korrekt. Ser frem til at få den startet.
Følgende er blevet renoveret eller udskiftet:
Motor totalrenoveret med nye lejer, pakdåser, ventiler, stempel, kobling etc.
Stel, forgaffel, bagsvinger og tank er blevet sandblæst, grundmalet og lakeret Honda rød.
Der er monteret nye:
Forkromede fælge
Nye fælgbånd
Nye rustfri eger
Nye hjullejer for og bag
Nye dæk og slanger
Ny tandhjul for og bag 12/42 t
Ny kæde
Ny bremsebelægning for og bag
Ny bremsestang m. justermøtrik og fjeder bag
Ny stoplyskontakt og fjeder
Ny bremsekabel foran
Nye blinklys for- og bag
Ny forlygte med parabol og krom lygtekrans
Nye kontakter h+v for blink og lys
Nyt batteri
Nyt horn
Nye originale spejle
Nyt sæde
Nye fodhvilere
Ny forkromet geararm
Ny forkromet kickstarter
Ny forkromet bremsearm
Ny kædekasse
Nye kædestrammere
Nyt stempel
Nye ventiler, knastaksel, fjedre og vippearme
Nye pakninger
Nyt tænderørshætte og tændrør
Ny original oplagt forkromet udstødning
Der mangler dog en´ ting på den for at den kan køre. Hvis du kan finde den har du vundet æren og 10 gratis kig ;o)
"Godt Nytår"
Spørg ikke om hvad det har kostet.
Dette Honda projekt er gået igennem mange hænder, som har opgivet undervejs, før det til sidst endte hos mig. Men nu er den i god og original stand. Llige nu er jeg ved at lægge sidste hånd på værket. Har taget motoren af for at shine den op og give den det rigtige originale look, samt fået fat i et originalt topstykke med den originale fastsiddende plumb (hvilket er sjældent at finde) og hvor ventilhuset har en acceptabel tolerance, så at ventilerne nu kan indstilles korrekt. Ser frem til at få den startet.
Følgende er blevet renoveret eller udskiftet:
Motor totalrenoveret med nye lejer, pakdåser, ventiler, stempel, kobling etc.
Stel, forgaffel, bagsvinger og tank er blevet sandblæst, grundmalet og lakeret Honda rød.
Der er monteret nye:
Forkromede fælge
Nye fælgbånd
Nye rustfri eger
Nye hjullejer for og bag
Nye dæk og slanger
Ny tandhjul for og bag 12/42 t
Ny kæde
Ny bremsebelægning for og bag
Ny bremsestang m. justermøtrik og fjeder bag
Ny stoplyskontakt og fjeder
Ny bremsekabel foran
Nye blinklys for- og bag
Ny forlygte med parabol og krom lygtekrans
Nye kontakter h+v for blink og lys
Nyt batteri
Nyt horn
Nye originale spejle
Nyt sæde
Nye fodhvilere
Ny forkromet geararm
Ny forkromet kickstarter
Ny forkromet bremsearm
Ny kædekasse
Nye kædestrammere
Nyt stempel
Nye ventiler, knastaksel, fjedre og vippearme
Nye pakninger
Nyt tænderørshætte og tændrør
Ny original oplagt forkromet udstødning
Der mangler dog en´ ting på den for at den kan køre. Hvis du kan finde den har du vundet æren og 10 gratis kig ;o)
"Godt Nytår"
Honda CD50
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 5
Hvis ikke så må du gerne ringe til min far på nummeret 40614620
mar 2009
Følger: 1
Du mangler at fastgøre bremsekabel til bremsearmen på forhjulet
Ellers en flot - og sikkert meget dyr - maskine.
Tillykke med den.
sep 2008
Følger: 62 Følgere: 64 Scootere: 13 Emner: 120 Svar: 756
Håber også at det bliver et godt resultat jeg får.
Det er en rigtig flot Honda du har dig, er også en af favoritterne. Desværre afholder den indviklede 4 takts motor mig fra at rode med en
sep 2004
Følger: 12 Følgere: 14 Scootere: 10
Tillykke med den, den er blevet virkelig flot!
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 1 Emner: 4 Svar: 27
meget fin cd50 du har der
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
sep 2008
Følger: 62 Følgere: 64 Scootere: 13 Emner: 120 Svar: 756
apr 2006
Følger: 136 Følgere: 137 Scootere: 33 Emner: 156 Svar: 1.310
rigtig fin maskine du har, hvis du en gang sælger har du en køber her.. ;D
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 2 Svar: 4
ók det var måske en venne tjenste
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 2 Svar: 4
Meget kostet det at få det sand blæst
jun 2007
Følger: 43 Følgere: 56 Scootere: 25 Emner: 41 Svar: 554
den er satme FLOT!
dec 2005
Følger: 73 Følgere: 71 Scootere: 11 Emner: 233 Svar: 1.043
Nøj hvor er den flot! Ekstra høj herfra! Godt nytår!
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
Christopher har vundet æren og 10 gratis kig ;o)
maj 2005
Følger: 104 Følgere: 113 Scootere: 64 Emner: 110 Svar: 2.362
mangler da bar li og få lakeret motoren, så er den der!
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 2 Svar: 4
du skriver du har nyforkromet dele på den hva kosted det?
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 116
den er virkelig flot.. Høj.
nov 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 99 Svar: 493
er den til salg. ?
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 63 Scootere: 9 Emner: 6 Svar: 57
hvordan kan man give 10 velkomstpoint?
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.193
og godt nytår