{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CD50 1975

7.832 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Lars J
Mand | 63 år | Oprettet: 4. jan 2009


Honda CD50

Årgang:
1975
Motor:
Orginal Honda motor, 1 Cylinderet OHC / 4-takts / fartvindkølet
Motor stemplet TU-M 197 (motor og stel passer sammen)
Oliemængde i motor: 0,7 - 0,8 L W10-40
Cyl. diameter: 39,0 mm
Slaglængde: 41,4 mm
Volumen/ccm: 49 ccm
Kompressionsforhold: 8,8:1 / 9,5:1*
Tomgangshastighed: 1400 - 1500 omdr/min
Starter: Kickstart

Indsugning: Ø5 mm "med original fast siddende plumb"
Indsugningsventil, tolerance: 0,08 mm / 0,05 mm*
Udstødningsventil, tolerance: 0,10 mm / 0,08 mm*

Karburator Keihin Ø: 10 / 16 mm
Standart dyse i 10 mm #65

Transmission: 4-trins gearkasse
Kædetrukket baghjul
Fortandhjul: 12-tands
Bagtandhjul: 42 tands
Kobling: Flerpladet lamelkobling, oliebadet

Platinafstand: 0,3 - 0,4 mm
Tændingstidspunkt: Mærket på svinghjul og motorblok
Tændrør, standard NGK-C7HSA
Elektrode afstand: 0,6 - 0,7 mm

Bremser: Tromle for & bag

Affjedring, for: Hydraulisk teleskop forgaffel
Oliemængde i hvert forgaffelben: 0,105 l/ 105 ccm hydraulik- eller gaffelolie
Affjedring, bag: Baggaffel m/2 hydrauliske dæmpere

Mål og vægt:
Tankstørrelse: 6 L
Sædehøjde: 76 cm
Dimensioner LxBxH: 180x70x101,7 cm
CD'ens tørvægt: 76 kg
Hestekræfter
1 hk
Fælge
Honda krom fælge for og bag 2,25 x 17
Dæk
Vee Rubber forhjul: 2.50 - 17
Vee Rubber baghjul: 3,00 -17
Styling
Ekstra tilbehør
Bagagebærer (ikke sat på)
Bemærkninger
Alt er blevet renoveret på denne "nytårs" knallert af en Honda CD.
Spørg ikke om hvad det har kostet.

Dette Honda projekt er gået igennem mange hænder, som har opgivet undervejs, før det til sidst endte hos mig. Men nu er den i god og original stand. Llige nu er jeg ved at lægge sidste hånd på værket. Har taget motoren af for at shine den op og give den det rigtige originale look, samt fået fat i et originalt topstykke med den originale fastsiddende plumb (hvilket er sjældent at finde) og hvor ventilhuset har en acceptabel tolerance, så at ventilerne nu kan indstilles korrekt. Ser frem til at få den startet.

Følgende er blevet renoveret eller udskiftet:

Motor totalrenoveret med nye lejer, pakdåser, ventiler, stempel, kobling etc.
Stel, forgaffel, bagsvinger og tank er blevet sandblæst, grundmalet og lakeret Honda rød.
Der er monteret nye:
Forkromede fælge
Nye fælgbånd
Nye rustfri eger
Nye hjullejer for og bag
Nye dæk og slanger
Ny tandhjul for og bag 12/42 t
Ny kæde
Ny bremsebelægning for og bag
Ny bremsestang m. justermøtrik og fjeder bag
Ny stoplyskontakt og fjeder
Ny bremsekabel foran
Nye blinklys for- og bag
Ny forlygte med parabol og krom lygtekrans
Nye kontakter h+v for blink og lys
Nyt batteri
Nyt horn
Nye originale spejle
Nyt sæde
Nye fodhvilere
Ny forkromet geararm
Ny forkromet kickstarter
Ny forkromet bremsearm
Ny kædekasse
Nye kædestrammere
Nyt stempel
Nye ventiler, knastaksel, fjedre og vippearme
Nye pakninger
Nyt tænderørshætte og tændrør
Ny original oplagt forkromet udstødning

Der mangler dog en´ ting på den for at den kan køre. Hvis du kan finde den har du vundet æren og 10 gratis kig ;o)

"Godt Nytår"
Kommentér på:
Honda CD50
Annonce