Suzuki DM50 Samurai 1979
13.460 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Kommentarer
Suzuki DM50 Samurai
Årgang:
1979
Motor:
Cylinderens diameter: 41 mm. / 2P
Slaglængde:37,8 mm.
Volumen:49 ccm.
Stempellængde: 51,5 mm.
Begrænsebøsning i indsugningskanal: 13,0 mm.
Karburator:12 mm
Standard dyse: #62,5 - #65
Nålens placering: 3. hak fra oven
Tænding:CDI - 6V / 45W
Tændrør, standard:BP6HS - NGK
Elektrode afstand: 0,6 - 0,7 mm
Oliemængde i motor: 0,55 liter
Tankkapacitet: 9,5 liter
Fortandhjul:11 - T
Bagtandhjul: 32 - T
Dæk størrelse forhjul:2.50 - 17
Dæk størrelse baghjul: 2.75 - 17
Vægt: Ca. 59 kg
Slaglængde:37,8 mm.
Volumen:49 ccm.
Stempellængde: 51,5 mm.
Begrænsebøsning i indsugningskanal: 13,0 mm.
Karburator:12 mm
Standard dyse: #62,5 - #65
Nålens placering: 3. hak fra oven
Tænding:CDI - 6V / 45W
Tændrør, standard:BP6HS - NGK
Elektrode afstand: 0,6 - 0,7 mm
Oliemængde i motor: 0,55 liter
Tankkapacitet: 9,5 liter
Fortandhjul:11 - T
Bagtandhjul: 32 - T
Dæk størrelse forhjul:2.50 - 17
Dæk størrelse baghjul: 2.75 - 17
Vægt: Ca. 59 kg
Hestekræfter
1,2 vilde heste
trækker fint i begge gear
trækker fint i begge gear
Fælge
eger-fælge i chrom
Dæk
For: 2,50 - 17 deestone
Bag: 2,75 - 17 cheng shin
Bag: 2,75 - 17 cheng shin
Styling
intet, er pæn som standard
Ekstra tilbehør
2 sidespejle og en masse reservedele
Bemærkninger
Dette blev i maj 1977 vedtaget at ændre knallertlovgivningen.
En af ændringerne var, at knallerter maximalt måtte have 2-gear i motoren og maks. veje 60 kg.
Det betød, at de uhyre populære 3-gears og 4-gears knallerter blev forbudt.
Salget af nye knallerter faldt drastisk, da udbudt af store "drenge knallerter" med gear i årene efter lovændringen begrænsede sig til ganske få.
Suzuki-importøren i Danmark kom sig dog forholdsvis hurtigt over chokket og lancerede i 1983 en ny "stor" knallert med gear.
Det var en helt speciel Suzuki model og den blev kun solgt i Danmark.
Men det gjorde ikke knallerten dårligere - snarere tværtimod. Det må nøgternt om Suzuki Samurai DM50 konstateres, at den på mange punkter er de gamle 3-gears og 4-gears knallerter overlegen.
Den har en god kobling og en god trækkræft. Den er behagelig at køre på og den leveres med en lang række udstyr blandt andet blinklys.
Skal der nævnes et minus, er det bagnavet, der desværre ofte gå i stykker, hvilket bevirker at baghjulet bliver exet.
Suzuki DM50 blev i starten leveret i modeller med tankfarverne sort/rød og blå.
De næste modeller blev leveret med tankfarverne sølvgrå, blå og rød. På disse modeller var tanken lakeret i metallak.
De nyeste modeller er ligeledes lakeret i metallak i farverne sort og rød.
En af ændringerne var, at knallerter maximalt måtte have 2-gear i motoren og maks. veje 60 kg.
Det betød, at de uhyre populære 3-gears og 4-gears knallerter blev forbudt.
Salget af nye knallerter faldt drastisk, da udbudt af store "drenge knallerter" med gear i årene efter lovændringen begrænsede sig til ganske få.
Suzuki-importøren i Danmark kom sig dog forholdsvis hurtigt over chokket og lancerede i 1983 en ny "stor" knallert med gear.
Det var en helt speciel Suzuki model og den blev kun solgt i Danmark.
Men det gjorde ikke knallerten dårligere - snarere tværtimod. Det må nøgternt om Suzuki Samurai DM50 konstateres, at den på mange punkter er de gamle 3-gears og 4-gears knallerter overlegen.
Den har en god kobling og en god trækkræft. Den er behagelig at køre på og den leveres med en lang række udstyr blandt andet blinklys.
Skal der nævnes et minus, er det bagnavet, der desværre ofte gå i stykker, hvilket bevirker at baghjulet bliver exet.
Suzuki DM50 blev i starten leveret i modeller med tankfarverne sort/rød og blå.
De næste modeller blev leveret med tankfarverne sølvgrå, blå og rød. På disse modeller var tanken lakeret i metallak.
De nyeste modeller er ligeledes lakeret i metallak i farverne sort og rød.
Suzuki DM50 Samurai
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 58
Selvfølgelig får du igen, det er jo en Suzuki
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3
Smider du en igen, selvom det er en 4 gear
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 2 Emner: 16 Svar: 19
super nice!!!
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 16 Scootere: 2
høj her fra...
den er godt nok flot
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Scootere: 4 Emner: 52 Svar: 438
hey
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 439
hej velkommen smidet du ikke igen på min gilera stalker evt
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.193
fed dm50
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 3
smider du ikke lige en tilbage
jul 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 66 Svar: 117
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 4
tak tak
jun 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 19
høj herfra giver du ikke en igen
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 3
skal gi dig ret igen
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 4
Scooter behøver jo ikke altid at være gejlet og hurtige, de gamle scootere har en charme i sig selv, alle scootere er da velkommene her inde, det er jo et scooter galleri hvor folk kan vise deres scootere fem
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 58
skal have taget nogle flere
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.022
da gerne få nogle flere billeder ind af den
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.022
den er fandme flot
okt 2009
Følger: 30 Følgere: 28 Scootere: 2 Emner: 29 Svar: 310
Den er Fandme flot !
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 58
mange tak
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 3
Lige mine ord Simon E
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 4
Giv ham dog en chance til at komme ind, se så godt den scooter er veligeholdt i forhold til hvor gammel den er
Velkommen
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 3