Sachs Cresent 1971

5.341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Sachs Cresent

Årgang:
1971
Motor:
Sachs med tun cyl. og 17mm tun karburator.
Hestekræfter
3,5 HK
Køre ca. 55-60
Fælge
Alm. malet Sølv/Grå
Dæk
Alm.
Styling
Malet orange og sølv/grå
Pudset skærme i rustfri
Original!
Ekstra tilbehør
Lovlig cyl. og karbu.
Bemærkninger
ALLE dele er originale, ned til den mindste skrue
Fremtid:
Ny gearing
Kommentér på:
Sachs Cresent
  •   3. apr 2013 bytte med min maxi?

  •   7. jan 2011 ..
    vil du ik bytte med min stalker


  •   4. dec 2010 .
    x-høj;)


  •   17. aug 2007 Oooh
    wow en sachs du har. hva har du gjordt ved motoren siden den er så flot? har du bare malet den?


  •   12. aug 2006 Bravo.
    Alt ser godt nok helt perfekt ud, har også selv lige anskaffet mig en :).


  •   4. aug 2006 Der
    er nu kommet et Monark kapitel. Du opfordres til at flytte din knallert derover, da det jo ikke er Sachs som har fremstillet modellen.


  •   28. jul 2006 Bravo
    Super lækkert arbejde. Sidder jo her og blir helt forelsket i den motor der. smiley

    Jeg har selv erhvervet mig sådan en fornylig, og den er mere eller mindre et vrag, dog var den osse ganske gratis. smiley Og den kører sq egentlig meget godt til standen. smiley

    Formålet er jo at den gerne skulle ende med at blive ligeså flot som dit pragteksemplar der, så et par fif ville være guld? smiley

    Mvh.


  •   17. aug 2005 ...
    FUCK hvor VAR den KLAAAAM OG FUCK HVOR ER DEN BLEVET PÆÆÆÆN!!!!


  •   10. aug 2005 Salg
    Ejj hvor er den dejlig .. hva siger du til at bytte plus penge til dig self ??


  •   31. jul 2005 Den er til salg, eller bytte
    i Den Blå Avis, netop nu.


  •   19. jul 2005 ...
    Tilsalg??? Bytte


  •   27. jun 2005 Bimmer,
    den er jo pisseflot. En fornøjelse at se en seriøs knallertrestaurering.


  •   14. feb 2005 EN lang historie
    Den får du sener. Har ikke været i flade. Men skal til århus og hente en med husqvana motor når vi skal ned til jer.Gik ski ferien ellers godt ingen skader???


  •   14. feb 2005 Omløber
    Det lyder sku godt med den omløber,den vil jeg gerne ligge beslag på.Har fået kværnen til at køre ordenlig og fået lavet gear og kobling men nu er den flad !!, og skal have ny slange.Har du hentet den i flade ??


  •   19. jan 2005 Jo Jo
    Jeg har brugt de dele til motoren, nu kæmper jeg bare med at få den til at gå ordentlig. Det er tomgang der driller, den kører ellers godt med den tun cyl. De andre nye dele sætter jeg først på når jeg skiller den helt ad.Jeg har bukket et nyt forrør og sat en anden udstødning på, den larmer lidt men det lyder da godt.


  •   18. dec 2004 Kanon
    at have en broder som har samme interesse som en selv vi har købt disse compacter uafhengi af hinanden og en af mine venner har også købt en FEDT Det er ved at være en helt dille med disse dejlige damer?????? compacten som hanen sidder i højer side er en model 68 en gammel svin


  •   17. dec 2004 Spørg bare.
    Jeg skal svare så godt jeg kan.
    Hvorfor man flyttede hanen fra den ene til den anden side, er der ikke rigtigt nogen der ved.
    Hyppigst sidder hanen i venstre side, men på de tidlige modeller sidder den i højre side. Ca. '70-71 flyttedes den over i venstre side, måske fordi man normalt står af i venstre side, da det er dér støttebenet sidder. Sidst i stelnummeret står et bogstav. Dette bogstav identificerer årgangen.

    Øv, jeg har sgu ingen brødre der er Compactinteresserede.


  •   15. dec 2004 Tak
    For dine oplysninger .Dem vil vi prøve da det er min broder der har problemer med sin compact men han har prøvet næsten alt??? .Har et spørsmål mere" Håber ikke at det for meget med alle disse spørsmål. Den ene af mine compacter sidder benzin hanen i højre side kontra venstre side på de to andre ved du hvorfår???? på forhånd tak


  •   14. dec 2004 Tilkoksning
    i udstødsporten plages Sachs motoren af, når man ikke har fræset den større. Ved at brede den et par mm. til hver side, og hæve den 1-1.5 mm. forsvinder tilkoksningsproblemet og der kommer lidt mere fart i skøjten. For mager blanding, hvis den har stilbar strålespids, tager også effekt, og er pissefarligt, da stemplet kan sætte sig ved den for høje forbrændingstemperatur og for lidt smøring.
    Endeligt kan tændingen stå for sent, hvis den har kørt i mange år uden justering. Det blir motoren osse for varm af.


  •   13. dec 2004 Bøjler
    Hej de bøjler var pillet af da jeg købte den men de var med i en kasse ved siden af så når jeg skal have den forkromet om kommer de på. ps. glæder mig til at se din nye maskine


  •   11. dec 2004 Billeder
    HEJ på din opfordring ligger jeg billederne ind i morgen også af den ny renoverede motor kanon viden du har


  •   11. dec 2004 Spørgsmål
    Jeg har en motor som ikke vil trække ordenlig
    den tager masser af omdrejninger når den står på støttefoden
    men når den så skal ud at køre så kniber det.
    håber du har en ide til hvad der kan være galt.??


  •   10. dec 2004 Bimmer, hvorfor
    har du ikke lagt de to andre du har, ind på denne site?
    Jeg har nu 4 1248, er just blevet færdig med den sidste, som jeg købte som afrakket skod. Mangler at vaske og polere den, så lægger jeg Ole' No. 5 ind her.
    Du lyder iøvrigt som en voksen mand som ikke bare vil bytte 7-taller på mopeder som ikke fortjener det. Fedt!


  •   10. dec 2004 Jofrab
    cylinderen er den eneste man kan købe fra ny i Sverige, enten 50 eller 60 cc. Det er en kedelig taiwanesisk cylle, som er en kopi af den tyske Mahle 5.5 HK, som jeg har på min 3 gears 1252 Compact. Den har ca. 2/3 af effekten på tyskercylinderen. Min 1252'er er GPS logget til 71 km/t., med 15:30 gearing. Jeg er iøvrigt rystet over at få så hurtigt svar, da her normalt er mere dødt end på Månen.
    Hvorfor har du pillet chrombøjlerne af den, det får den til at se så spartansk ud?


  •   10. dec 2004 DET VIDES IKKE
    HEJ Edwins har læst mange af dine kommentaer
    meget godt stof. Det er en tun cylender men hvad den lige hedder ved jeg ikke og angående de bøjler har jeg dem for jeg har 3 stk model 1248 som du


  •   10. dec 2004 vi skal lige have
    betegnelsen på plads: Crescent Compact 1248. Endnu en Compact som mangler chrombøjlerne over motoren.....
    Jeg ser en 17 Bing Kirkeport. Er cyllen en Jofrab?


Annonce