{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kreidler Strassen-Renner van Hansen, MC. 1972

3.549 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Torben H
Mand | 78 år | Oprettet: 8. feb 2004


Kreidler Strassen-Renner van Hansen, MC.

Årgang:
1972
Motor:
50ccm., 5gear

Original Mahle cylinder 15.43.97+ (6,25 hk) lettere modificeret, for motor med lille pin-bolt afstand.


Karburatorer:
Bing 1/18/26
DelLorto 20mm UB 20 S

Tænding:
Bosch, uden effektædende lysspoler. Det oprindelige 35 w svinghjul er ikke lettet, men i stedet udskiftet med et sløvt ditto til dansk knallert. De svage magneter i forbindelse med de manglende lysspoler forbedrer gasrespons og omdrejningsvilligheden særdeles tydeligt.

Alternativt: Kokusan 12V
Hestekræfter
?,??, men over 6,25 og mindst dobbelt så hurtig som det hurtigste romerske pizza-bud :o)

Marts 2012:
Ny specialgearkasse i racer-trim monteret med ligefortandet primærdrev og close ratio udveksling = højere 1. og 2, gear og lavere 5. for bedre træk ved alle hastigheder.
Det højere 1. gear er monteret på bekostning af kick-starteren, hvis tandhjul ville blive for stort til motorhuset, men intet problem - et lille skub eller træk i baghjulet er nok til at starte den :o)
Fælge
17 tommer egerfælge, originale.

Marts 2012:
Monteret med 18" alu-fælge i henhold til reglementet for Classic Road Racing.
Dæk
2,50 x 17

Marts 2012:
Heidenau 2.0 / 2,25 Racing
Styling
Van Hansen
Ekstra tilbehør
Original Twin sadel

Håndlavet racer sæde i Alu. Polstringen er skåret ud af en plade "Zellkautchuk",et vejrbestandigt, let fjedrende gummiprodukt.
En 12V mini-akku, indbygget i spoileren, forsyner bag-, stop- og positionslys, med LED-pærer for lavt strømforbrug.

Original forlygte med omdrejningstæller eller speedometer og i øvrigt alle dele for ombygning til standard RS
Bemærkninger
En typisk "halbstark" Kreidler fra 70'ernes Tyskland, lettere modificeret til lokale landevejs- eller baneløb for amatører.

Til at hente de sidste nødvendige kræfter for at være konkurrencedygtig krævedes en specialudstødning, men så blev de små brummere lidt for iøjen(øre)faldende i det trafikale billede, og det kom der sjældent noget godt ud af.
Var man dog så heldig, at der i ens område fandtes en motorsportsklub, der var modtagelig for 50 kubikkere, var det jo en smal sag at forvandle Kreidleren til det helt rigtige trim :o).

Denne maskine var først kun bygget op af historisk/nostalgiske grunde, men undervejs opstod planer om at lade den strække ud på de danske motorbaner som klassisk Cup-Racer i old-timer løb. De løbende udgifter udgifter til dét viste sig imidlertid at være for store til mine pensionist lommepenge, så den plan måtte opgives.

Oktober 2013:
Da den imidlertid kører så forrygende godt, at det ville være synd og skam blot at have den stående i garagen, er den nu blevet synet og indregistreret, så den lovligt kan komme til at udfolde sig på landevejen. Eneste ændring er montering af den originale forlygte med indbygget speedometer.
Kommentér på:
Kreidler Strassen-Renner van Hansen, MC.
Annonce