Kreidler Strassen-Renner van Hansen, MC. 1972
3.546 visninger
|
Oprettet:
Kreidler Strassen-Renner van Hansen, MC.
Årgang:
1972
Motor:
50ccm., 5gear
Original Mahle cylinder 15.43.97+ (6,25 hk) lettere modificeret, for motor med lille pin-bolt afstand.
Karburatorer:
Bing 1/18/26
DelLorto 20mm UB 20 S
Tænding:
Bosch, uden effektædende lysspoler. Det oprindelige 35 w svinghjul er ikke lettet, men i stedet udskiftet med et sløvt ditto til dansk knallert. De svage magneter i forbindelse med de manglende lysspoler forbedrer gasrespons og omdrejningsvilligheden særdeles tydeligt.
Alternativt: Kokusan 12V
Original Mahle cylinder 15.43.97+ (6,25 hk) lettere modificeret, for motor med lille pin-bolt afstand.
Karburatorer:
Bing 1/18/26
DelLorto 20mm UB 20 S
Tænding:
Bosch, uden effektædende lysspoler. Det oprindelige 35 w svinghjul er ikke lettet, men i stedet udskiftet med et sløvt ditto til dansk knallert. De svage magneter i forbindelse med de manglende lysspoler forbedrer gasrespons og omdrejningsvilligheden særdeles tydeligt.
Alternativt: Kokusan 12V
Hestekræfter
?,??, men over 6,25 og mindst dobbelt så hurtig som det hurtigste romerske pizza-bud :o)
Marts 2012:
Ny specialgearkasse i racer-trim monteret med ligefortandet primærdrev og close ratio udveksling = højere 1. og 2, gear og lavere 5. for bedre træk ved alle hastigheder.
Det højere 1. gear er monteret på bekostning af kick-starteren, hvis tandhjul ville blive for stort til motorhuset, men intet problem - et lille skub eller træk i baghjulet er nok til at starte den :o)
Marts 2012:
Ny specialgearkasse i racer-trim monteret med ligefortandet primærdrev og close ratio udveksling = højere 1. og 2, gear og lavere 5. for bedre træk ved alle hastigheder.
Det højere 1. gear er monteret på bekostning af kick-starteren, hvis tandhjul ville blive for stort til motorhuset, men intet problem - et lille skub eller træk i baghjulet er nok til at starte den :o)
Fælge
17 tommer egerfælge, originale.
Marts 2012:
Monteret med 18" alu-fælge i henhold til reglementet for Classic Road Racing.
Marts 2012:
Monteret med 18" alu-fælge i henhold til reglementet for Classic Road Racing.
Dæk
2,50 x 17
Marts 2012:
Heidenau 2.0 / 2,25 Racing
Marts 2012:
Heidenau 2.0 / 2,25 Racing
Styling
Van Hansen
Ekstra tilbehør
Original Twin sadel
Håndlavet racer sæde i Alu. Polstringen er skåret ud af en plade "Zellkautchuk",et vejrbestandigt, let fjedrende gummiprodukt.
En 12V mini-akku, indbygget i spoileren, forsyner bag-, stop- og positionslys, med LED-pærer for lavt strømforbrug.
Original forlygte med omdrejningstæller eller speedometer og i øvrigt alle dele for ombygning til standard RS
Håndlavet racer sæde i Alu. Polstringen er skåret ud af en plade "Zellkautchuk",et vejrbestandigt, let fjedrende gummiprodukt.
En 12V mini-akku, indbygget i spoileren, forsyner bag-, stop- og positionslys, med LED-pærer for lavt strømforbrug.
Original forlygte med omdrejningstæller eller speedometer og i øvrigt alle dele for ombygning til standard RS
Bemærkninger
En typisk "halbstark" Kreidler fra 70'ernes Tyskland, lettere modificeret til lokale landevejs- eller baneløb for amatører.
Til at hente de sidste nødvendige kræfter for at være konkurrencedygtig krævedes en specialudstødning, men så blev de små brummere lidt for iøjen(øre)faldende i det trafikale billede, og det kom der sjældent noget godt ud af.
Var man dog så heldig, at der i ens område fandtes en motorsportsklub, der var modtagelig for 50 kubikkere, var det jo en smal sag at forvandle Kreidleren til det helt rigtige trim :o).
Denne maskine var først kun bygget op af historisk/nostalgiske grunde, men undervejs opstod planer om at lade den strække ud på de danske motorbaner som klassisk Cup-Racer i old-timer løb. De løbende udgifter udgifter til dét viste sig imidlertid at være for store til mine pensionist lommepenge, så den plan måtte opgives.
Oktober 2013:
Da den imidlertid kører så forrygende godt, at det ville være synd og skam blot at have den stående i garagen, er den nu blevet synet og indregistreret, så den lovligt kan komme til at udfolde sig på landevejen. Eneste ændring er montering af den originale forlygte med indbygget speedometer.
Til at hente de sidste nødvendige kræfter for at være konkurrencedygtig krævedes en specialudstødning, men så blev de små brummere lidt for iøjen(øre)faldende i det trafikale billede, og det kom der sjældent noget godt ud af.
Var man dog så heldig, at der i ens område fandtes en motorsportsklub, der var modtagelig for 50 kubikkere, var det jo en smal sag at forvandle Kreidleren til det helt rigtige trim :o).
Denne maskine var først kun bygget op af historisk/nostalgiske grunde, men undervejs opstod planer om at lade den strække ud på de danske motorbaner som klassisk Cup-Racer i old-timer løb. De løbende udgifter udgifter til dét viste sig imidlertid at være for store til mine pensionist lommepenge, så den plan måtte opgives.
Oktober 2013:
Da den imidlertid kører så forrygende godt, at det ville være synd og skam blot at have den stående i garagen, er den nu blevet synet og indregistreret, så den lovligt kan komme til at udfolde sig på landevejen. Eneste ændring er montering af den originale forlygte med indbygget speedometer.
Kreidler Strassen-Renner van Hansen, MC.
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 9 Emner: 34 Svar: 272
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 172 Svar: 6.193
den sku flot
det er de jo allesammen du har af maskine .. nice
jun 2007
Følger: 101 Følgere: 96 Scootere: 16 Emner: 5 Svar: 29
Det godt nok sjældent man ser sådan en flot gammel en, rigtig flot den kan jeg godt forstå du er glad for