{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Skyteam T-REX 2009

3.030 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

leon p
Mand | 32 år | Oprettet: 20. dec 2007


Skyteam T-REX

Årgang:
2009
Motor:
Motor: 49ccm OHC 4-takt
neddrosling: Mekanisk
Boring/slag: 39x41,4mm
Kompression: 8,8:1
Køling: Passiv luft
Tænding: CDI
Transmission: 4gear, manuel kobling
Slutdrev: Kæde
Startsystem: El-/kickstart
Stel: enkeltrør, stål
Affjedring for: Teleskopgaffel 100mm
Affjedring bag: 2xfjeder/olie 100mm
Bremse for: skive, ø155mm
Bremse bag: Tromle
l x b x h: 1880 x 875 x 1025mm
Sædehøjde 760mm
Akselafstand 1225mm
Tankkapacitet 3,8l.
Egenvægt 93kg

Hestekræfter
Ydelse/moment 2,5HK / 2,8Nm
top fart 60 km.
men jeg hved godt hvor alle 5 begrænsinger sider. :-)
4 stk fjernet
plastik ringen i kabo er fjernet (40 km/t)
stussen har få fjernet ringen i begge ender(60km/t)
den i luft filert og ny dyse 80. (70km/t ok op træk)
udstødning standar :-)
hk= det vel okay :P
Fælge
10 tommer
så brede man troe det er løgn( men det er det ikke! :O
Dæk
SE DEM! man griner bare af dem! :D


for 21-7.00-10
bag21-7.00-10
Dæk f/b: 5,50-10 / 5,50-10

nogle KÆMPE DÆK! :o de kan lave røg drenge ;)
Styling
det hele :D især den sindyge udseende :P
Ekstra tilbehør
intet :P
Bemærkninger
---------------------------Historie om T-rex---------------------------
T-rex blev lanceret som en helt nyudviklet knallert i 2009. De første kom til Danmark i sommeren 2009. T-rex er enestående i den forstand at der ikke er andre fabrikker der laver en pendant til den, og den skiller sig markant ud fra andre knallerter ved sin størrelse og brutale udseende.

Motoren er den kendte solide 49ccm honda kopi, men der er visse forbedringer. Mest markant er nok at studsen har to vacuum udtag, som bliver udnyttet til henholdsvis EGR-ventil og benzinpumpe. Dermed lever den op til de mest moderne forureningskrav til knallerter i Europa.

T-rex er grundlæggende bygget som et metalstel beklædt med kraftige plast-skjolde. Dermed er der færre tæringsproblemer, og benzintanken ligger godt beskyttet. Den fremstår som en stor solid knallert med et bredt komfortabelt sæde, og er velegnet til især høje mennesker. Den er komfortabel og stabil, og i kraft af sine store ballondæk har den godt vejgreb ikke mindst i fedtet eller glat føre.

Historisk set er T-rex en hyldest til den kendte Suzuki RV90. RV90'eren blev lanceret i midt 70'erne som en knallert der var beregnet til at cruise rundt på strandende i Californien og Florida. Den fik hurtigt kælenavnet Van Van på grund af dens karakteristiske lyd, og med lyden og dens udseende mindede den om noget der var taget direkte fra en Disney tegnefilm. Dette var med til at sikre dens enorme popularitet - omend blandt i en helt anden kundegruppe end oprindelig tænkt.

Van Van'en blev produceret i 50, 90 og 125ccm versioner, og der fandtes endda en 'farmer'-udgave med en grov bagagebærer og en olietæt kædeskærm.

Det viste sig dog at det var på Frankrigs byveje at Van Van'en virkelig fik succes, fremfor på de solbeskinnede amerikanske strande. Den enorme saddel og ballondækkene gav kørene tillid til maskinen, og den var nem, sikker og behagelig at køre. Derudover havde den et langt mere macho image end andre knallerter. Den tiltrak hurtigt et helt nyt klientel, som ellers næppe nogensinde havde vovet sig ud på to hjul, havde det ikke været for denne mærkelige lille knallert.

DEN ER FOR FED! :P har kørt næsten 3000.km :P
Kommentér på:
Skyteam T-REX
Annonce