{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kreidler 1,2 hk superstar 2 gears

4.398 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

troels a
Mand | 28 år | Oprettet: 26. mar 2011


Kreidler 1,2 hk superstar 2 gears

Årgang:
Motor:
- standard 49,9 ccm / 1 cylindret / luftkølet / 2-takts motor.
- den har kørt 6328 km. og 800 meter.
- cylinder 40mm / 2p.
- stempel længde 52mm.
- standard studs.
- 10mm. karburator.
- power luftfilter.
- standard forrør.
- standard udstødning.
- standard krumptap.
- 2 gear :
2
N
1
- NGK B6HS tændrør.
- NGK tændrørs hætte.
- kobling : flerpladet lamel.
-
Hestekræfter
- 1,2 hk.
- den render 45 km/h. på lige vej uden vind. når det blæser køre den omkring de 35 - 40
km/h.
Fælge
- 17" originale stjernefælge for og bag.
Dæk
- for : 2,25 - 17
- bag : 2,25 - 17
Styling
det er en kreidler !
Ekstra tilbehør
- original stanglås.
- hjelm.
- 20 liters benzindunk.
- 2-takts olie.
Bemærkninger
- jeg købte kreidleren D. 18/3-2011 og der havde den kørt 6250 km.
- blev kørt på autoriseret værksted D. 30/5-2011 og kom hjem igen D.27/6-2011. her fik den nye platiner, og den fik indstillet disse. den fik også indstillet tænding. det kostede 824,50 kr. efter det køre den super godt. den trækker meget bedre og køre lidt hurtigere på toppen. den blev lavet hos poul pedersen's knallert og cykel foretning i horbelev, vil klart anbefale.
- jeg er ikke sikker på årgangen.
- alt lys, el og bremser virker, undtagen hornet og blinklyset ( der sidder ikke nogle på)
- flere billeder kommer.
- jeg er på udkig efter nogle originale stafferinger og en omdrejningstæller, så hvis der er nogle der ved hvor man kan købe dem ville jeg gerne vide det :)
Kommentér på:
Kreidler 1,2 hk superstar 2 gears
  •   9. jun 2011 .
    tak :b giv den da bare en stemme smiley


  •   8. jun 2011 hey
    rigtigt fed kreidler smiley


  •   21. apr 2011 Kreidler
    Fed kreidler høj herfra .. Tjek evt. min Kreidler


  •   21. apr 2011 .
    ja, det er jo lige det smiley


  •   20. apr 2011 Ja det er det
    Super lækker knallert, hvis man kan finde en der ikke er voldkneppet..


  •   8. apr 2011 puch
    hmm, det er ellers en skam, det er jo en fin knallert smiley


  •   7. apr 2011 Puch
    Havde du spurgt mig for 2 år siden, så havde jeg sagt ja, men idag.. Det virker somom folk tror deres trætte udslidte maskiner er guld og grønne skove værd, hehe.


  •   7. apr 2011 .
    jeg prøver nok det med gearingen, det lyder som noget for mig :-).


  •   7. apr 2011 puch
    ja det havde jeg også godt regnet med, men en monza er vel til at købe for almindelige penge smiley


  •   7. apr 2011 .
    Lettere gearing: Færre tænder foran eller flere bagtil. Det giver optræk, men du skal selvf. ikke forvente, den smider dig af i en power-wheelie, hehe. smiley Umiddelbart føles den i lovlig stand, som om den er designet til folk på max 40kg. Og som sagt, find et topstykke du kan få planet helt ned til køleribberne. Det giver sjældent noget på toppen, men optræk er altså nice smiley


  •   6. apr 2011 Flagskib
    Priserne var anderledes dengang jeg solgte den, men jeg fik hvad jeg forlangte, så det var fint. Prisen holder jeg for mig selv, hehe.

    Flagskiben er imidlertid en utrolig sjælden en at finde i original stand, så et pænt eksemplar ligger altså i den dyre ende af skala'en.


  •   6. apr 2011 .
    så altså et bagtandhjul på 36 tand ville give et bedre optræk ? jeg kan godt leve med at den mister lidt på toppen hvis det er 2 km/t vi snakker om smiley


  •   6. apr 2011 .
    Planet top giver en sjat - især sammen med et hakket stempel. Bare fil væk, så det passer ud for indsugningskanalen. Så skal den nok trække den org. gearing tilfredsstillende. Hvis du vil have lidt mere topfart, filer du blot 1mm af stempelkronen ud for udstødningskanalen! Du behøver ikke file længere ind over stempeltoppen en 2-3mm. Tilsammen runder motoren omtrent 1.5hk på den måde. Det eneste helt lovlige at ændre er gearingen - skift fra de org. 13/34 til 13/35. Det er en ca. 3% lettere gearing, og du mister intet på toppen i praksis. 13/36 kan også fint gå, men teoretisk kan den miste hele 2km/t på toppen. Jeg tvivler dog på, du opnår andet end bedre optræk.


  •   6. apr 2011 puch
    jeg kan se du har haft en meget flot puch flagskib, ikke fordi det rager mig, men hvor ligger vi henne i pris for sådan en pæn en ? smiley


  •   6. apr 2011 Jeg tror
    at det er lettere at finde en original Puch, end det er at finde en original Kreidler, det er ihvertfald min erfaring, hehe.

    Et eksemplar som dit kunne sagtens vække min interesse, men der er flere andre modeller jeg hellere vil fokusere på, men når alt kommer til alt så handler det hele jo om pris, ligesom de fleste andre, så siger jeg ikke nej til et godt tilbud. RS'en i min profil, var faktisk slet ikke den model jeg var ude efter, jeg ledte efter en blæserkølet model, men prisen var god, så jeg slog til, og har ikke fortrudt det. smiley


  •   6. apr 2011 puch.
    ville du været interaseret i et eksemplar som mit ? ikke fordi jeg nødvendigvis vil af med den, men bare for nysgerighedens skyld smiley - kunne da også godt tænke mig en puch monza,men de hænger jo ikke på træerne smiley


  •   6. apr 2011 Samler
    Nej, jeg er ikke en samler, det vil jeg ihvertfald ikke kalde mig selv. Jeg har pt. kun 3 maskiner, hvoraf en kun er til reservedele. Hvis stjernerne vil, så skulle der da gerne komme et par stykker mere, men jeg er blevet kræsen på mine "ældre" dage, gider ik' rigtigt de uoriginale maskiner længere, så det bliver jo sværer og dyrer at finde det man gerne vil have, hehe. smiley

    Jeg har aldrig oplevet en lovlig Kreidler som trækker godt desværre, men jeg er så også en stor mand, så der skal mere end 1hk til at trække mig ovenud af bakkerne i høj gear, hehe. Og man kan jo ikke rigtig opnå bedre trækkraft uden at trimme eller tune i en eller anden forstand.

    Hvis det er trækkraft du mangler, så skulle du have valgt en Puch Monza, de trækker over alle bakker, i alt slags vejr, men de er jo også bygget til bjerg tærren, hehe.


  •   6. apr 2011 altså
    jeg ville som sådan heller ikke tune den så den kørte hurtigt, men bare at den trak lidt bedre, smiley
    ikke for at være nysgerig, men er du en slags samler ? smiley har set dine knallerter og du har, og har haft, nogle meget pæne nogle smiley


  •   6. apr 2011 Jeg synes
    du skulle holde dig fra alt hvad der hedder tuning på den originale motor. Der er rigtig langt imellem urørte originale motore, hvis du insisterer på at ville køre stærkt, så find i stedet en 3 gearet motor til dyret, med et planet topstykke, og en 2,9 cylinder, og gear den evt et par tænder foran. Så rører du ikke den originale motor. Min egen RS kører med 13 tands foran, og en 2,9 cylinder (som en eller anden har filet i indsugningen desværre), og den smutter lige op på 45-50km/t ud af lige, og kan runde 60 ned ad bakke på speedometeret. Til gengæld kan den ikke holde tomgangen når den er varm, og jeg giver skylden til den opfilede indsugning, måske i kombination med et uoriginalt luftfilter element. Jeg leder desperat efter en lovlig cylinder, eller bare en 1,5hestes cylinder, men der er sgu langt imellem dem, og de koster en brækket arm.

    Endnu bedre forslag, find en helt anden knallert, hvis du vil køre stærkt, den er på ingen måde bygget til det, og så ville det være synd og skam uden lige at begynde og pille, når den er så tæt på original. Det eneste den knallert har fortjent, er de manglene originale dele, de originale stafferinger, en grundig rengøring og polering, og så ellers bare at blive brugt som søndagskværn, og til knallert løb.

    Der er ved at være så få originale maskiner tilbage, så det er et stort tab, hver gang man ændrer på en i større omfang. Ekstra udstyr som omdrejningstæller ser jeg til gengæld kun som et plus, hvis du da kan finde en der passer til speedometeret. Den slags ekstraudstyr kunne man jo også købe dengang maskinen var ny smiley


  •   6. apr 2011 .
    så jeg kan godt bare nøjes med at plane topstykket uden at gøre noget andet ? smiley


  •   6. apr 2011 .
    Som sagt, bare du har de lovlige stumper - hellere køre langsomt end holde helt stille! smiley Desuden er de uorg. tuncylindre billigere end de org., lovlige. Et planet topstykke gør som sagt en god forskel, og dén slags finder politiet sjældent ud af.


  •   6. apr 2011 .
    hva så når man køre uden kort ? smiley - haha, så kan det godt være gøre den lidt hurtigere senere hen, men jeg skal stadig have delene så den kan være original smiley


  •   5. apr 2011 .
    1. gang tager de delene, anden gang hele maskinen - derfor er det bedst at have de lovlige dele liggende! Topstykkerne findes brugt og hænger nærmest på træerne. Hvis det tager en uge at fremskaffe et nyt, er hele telefon- og internettet brudt ned. Samtidig. smiley


  •   5. apr 2011 .
    altså man kan købe det i en butik ? smiley men tager de ikke kun de ulovlige dele ? de tar vel ikke hele knallerten første gang ? smiley


  •   5. apr 2011 .
    Topstykker findes i rig mængde, så gør med det som du har lyst. smiley Og ja, jeg har sgu lært lidt af hvert siden jeg købte min første Kreidler i 1997. Den basale tuning af en lille, semi-lovlig motor er meget nemt og simpelt. Dejligt og let at have med at gøre. smiley Nogle gange savner jeg at køre 30-knallert, men det er sgu ikke risikoen værd at miste en hel maskine ved at køre ulovligt. smiley


  •   5. apr 2011 .
    du har godt nok styr på det der! smiley hvad med topstykket, kan man få det nogle steder ? smiley


  •   5. apr 2011 ...
    Få drejet 1mm af topstykket, hak stemplet 5mm og gå en tand ned foran eller gå to tænder op bagtil. Evt. et 28mm RMC-forrør og en lige 28mm udstødning. Så får du dit ønske opfyldt. Og ja, det er møg-svært at finde en lovlig cylinder. smiley


  •   4. apr 2011 smiley
    hej troels, jeg ligger inde med en omdrejningstæller til rmc, rigtig flot udover kanten der er bøjet lidt, men det kan muligvis rettes ud, skriv hvis det har interesse, har også speedometer?


  •   4. apr 2011 .
    altså det er sjældent der er plump i ? jeg er heller ikke sikker på jeg vil tune den, ville bare gerne have et bedre optræk smiley


  •   4. apr 2011 .
    Så vil jeg i korte træk betegne dig som dum. De cylindre er der langt i mellem - køb en anden, istedet. Den kommer alligevel ikke til at rende meget over 40km/t uden plomben. Jeg kan godt rode mine sager i gennem - har vist en cylinder, du kan købe, hvis det endelig skal være.


  •   4. apr 2011 .
    jeg havde heller ikke tænkt mig den skulle rende mere end de 50, men hvad hvis man tager plumpen på den, ville det hjælpe smiley ?


  •   4. apr 2011 .
    Den er som sådan ikke begrænset i udstødningen, så nej, der er intet at hente. Og slet ikke bundtræk. Det er ikke en scooter, vi taler om! smiley Som sagt, en anden cylinder er vejen frem. Om den kan holde til det, afhænger af din kørestil, men den har ikke køreegenskaber til at man kan styre ret meget over 50km/t, men det er jo objektivt. Som sagt er den oprindeligt designet til 25km/t. smiley Men en 44mm cylinder til blæs og så en 18mm karb + 32mm udstødning, så er du fint kørende.


  •   4. apr 2011 ...
    mads N : bare rolig, den forbliver original smiley
    Jesper H : kan den ikke holde til at køre stærkt da ? smiley - hvad hvis man bare satte en tunudstødning på, ville det hjælpe, og kan den tåle det ?


  •   4. apr 2011 ...
    Karburatoren har ingen justeringsmuligheder, andet end nål og tomgang. Skift til 12/34 eller 13/36 i gearing og få topstykket planet. Det nemmeste er at montere en 2.9hk cylinder, planet top og 14/34, men det kræver sgu is i maven at køre 60km/t på det uhyre! smiley Alternativt kan en blæsekølet cylinder monteres, hvis den har flad indsugning. En lige 18mm studs og en 16-18mm Bing + 32mm forrør til en alm. 32mm potte hjælper også en DEL! Blot du kører med det store, fartvindkølede topstykke, savner motoren ikke køling - topstykket tager sig af 80% af varmeafledningen, i forvejen. Jeg har en modificeret Nardo-udstødning liggende, hvis det skulle have interesse.


  •   3. apr 2011 ..
    Fin kreidler! Håber du vil holde den originalt!

    Høj herfra!


  •   3. apr 2011 .
    hvad med optrækket ? vil det gøre nogen forskel dér ? jeg syntes nemlig ikke den trækker så godt, eller kan det også være noget med indstillingen af karburatoren ? smiley


  •   3. apr 2011 ...
    Luftfilterhusene er forskellige.

    Det org. til 2g har en lyddæmper monteret i enden af luftfilterhuset - reelt er det bare et endestykke, hvor luftens suges gennem fire små huller.
    Luftfilteret monteres i bagenden af dette luftfilterhus.

    En 3g har et tilslutningsstykke, som monteres på en studs på stellet, således den suger luft derigennem. På den måde dæmpes indsugningslyden via stellet.
    Her monteres luftfilteret på karbruatoren og luftfilterhuset monteres så på karburatoren.
    Ulempen er, at der er et halv-stort hul i bagenden af dette luftfilterhus, og det giver altså lidt mere indsugningsstøj.

    Til gengæld går luftfilterhuset ind mellem de to sideskjolde, og derfor bliver en stor del af lyden indkapslet.

    Man kan komme udenom denne detalje ved at være lidt kreativ med noget blik, men det vil jeg ikke bevæge mig ud i.
    Jeg tror, du bliver ganske tilfreds med at få lidt ekstra, dybere lyd. Det har ingen effekt på tophastigheden, og i værste fald skal du en enkelt størrelse op i dyse.

    Eller du kan købe det fra T.Hansen og være glad for, den er pinligt lovlig, uden den støjer eller andet ubehageligt. smiley


  •   3. apr 2011 .
    giver det nogen forskel, om det er fra en RMC 3g eller hvis jeg køber det fra thansen ? smiley


  •   2. apr 2011 ...
    Omdrejningstæller var ekstraudstyr, så originalt, ja, men ikke standard. smiley Og ja, T.Hansen's luftfilterhus er 100% originalt. Prisen er til gengæld latterlig! Jeg vil som alternativ anbefale, at du finder et intakt, brugt til RMC 3g. Indsugningsstøjen øges lidt, men ikke tåbeligt. Filteret er det samme og monteres på selve karburatoren, i istedet for i bagenden af det org. luftfiltehus.


  •   2. apr 2011 mange tak smiley
    Krogh [MopedArmy] : skynder mig at rette. gør jeg også, pudser den hver dag smiley
    jesper H : ved du om de originalt blev lavet med omdrejningstæller ? og det luftfilter man kan købe til den i thansen, er det original også ? smiley


  •   1. apr 2011 ...
    Mht. omdrejningstæller, så må du nok ty til ebay.de

    Søgekriterie: "Kreidler Drehzahlmesser"

    De findes i samme farve og udgaver, som går til 6.000rpm, 8.000rpm, 10.000rpm og 12.000rpm
    Således matcher de til speedo'er, som går til 60, 80, 100 og 120km/t

    Omdrejningstælleren tilsluttes den gule ledning (hovedlysspolen) og skal være af typen, som beskrives med "24.000"
    Der findes nemlig en anden type, som beskrives med "36.000" - den matcher kun den org. 'stjernetænding', som har seks lysspoler.


  •   1. apr 2011 ...
    Det ligner ret så meget den, der var med til Herning Tumpemarked.


    Vær opmærksom på, at med undtagelse af det forkerte luftfilter, manglende blinklys og sikkert resten af ledningsnettet, er den umiddelbart 100% org.

    Udstødning og forrør kan IKKE købes, længere - styret et gået i reproduktion, men det koster en bondegård, og så er det i øvrigt samme model som blev brugt til Kreidler Mustang Cross i sin tid.

    Mht. stafferinger, så har T.Hansen faktisk de org. på lager, men prisen er tåbelig. 'Schneideteufel' laver nogle rigtig flotte replica-stafferinger, som også tåler benzin.

    http://cgi.ebay.com.au/KREIDLER-MOFA-FLOTT-AUFKLEBER-SET-NEU-30363-/250654257239?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a5c287057

    Vær opmærksom på, at der på den danske model stod '50' på sidekasserne, og ikke Flott som på den tyske udgave - de rigtige stafferinger skal desværre købes særskilt hos Schneideteufel.
    Men hos T.Hansen slipper du af med ca. 800kr, og så mangler man stadig stafferingen på sædet.

    En pudsig detalje:

    I Tyskland er den oprindeligt kun godkendt som 25-knallert. Det er derfor lidt sjovt, at den kunne godkendes som 30-knallert, herhjemme i 'Forbuds-Danmark'. smiley



  •   1. apr 2011 Velkommen
    Utrolig fin Superstar (Det er i andre lande end DK, at den hedder Flott), lækkert at se en så tæt på original stand, pas godt på den, og find endelig de originale stafferinger til den.

    Kig evt mine Kreidlere.

    Vh.


  •   1. apr 2011 ...
    kan sku ik forstå folk afviser


  •   1. apr 2011 velkommen


Annonce