Berini M13 1951
7.786 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Kommentarer
Berini M13
Årgang:
1951
Motor:
1-cylindret, 2-takt.
Letmetaltopstykke.
Hængende cylinder.
Boring: 36 mm; slaglængde: 32 mm;
slagvolumen: 33 cm3.
Letmetaltopstykke.
Hængende cylinder.
Boring: 36 mm; slaglængde: 32 mm;
slagvolumen: 33 cm3.
Hestekræfter
Maks. effekt: 0,6 HK ved 3900 omdr./min.
Fælge
nyrenoverede, forkromede original fælge, nye eger og med restaureret tromlebremse i for.
Dæk
sorte klassiske cykeldæk
Styling
ingen
Ekstra tilbehør
eftermonteret støttefod fra en diesella autocykel.
Bemærkninger
Denne flotte og fantastiske Berini knallert, er i virkeligt én ener.
Den fremstår nærmest fabriksny m. ny lak, ny forkromning, orginale restaurerede kabler, nye ledninger, dæk, fjedre, pakninger, original udstødning ( ikke nem og få fat i ).
.Denne knallert er uden kobling, direkte træk på forhjulet med stenrulle, så motoren stopper, når man holder stille. Derfor ikke den ideelle knallert til byture, motoren kan løftes fra forhjulet, via venstre "bremse"-håndtag, der fungerer som motorløfter og derved kan man "koble"motoren ud når man holder i lyskryds og lign.
Denne model er en 51ér med en Bing karburator og det originale luftfilter, denne årgang er lavet med Bosch tændings- og lys anlæg, senere blev det lavet om til wico.tænding.
Den er en sjældenhed i Danmark og jeg er meget interesseret i, at få kontakt med nogen der har erfaring med denne type knallert. Reservedele og lign. tager jeg imod med kyshånd og cool-cash ;) ... Berini er hollands og denne knallert blev lavet i kølvandet på alle de andre skubbere. med dele fra DKW, bla. er den ultra seje tank 2forlygter fra en DKW motorcykel, der er svejset sammen.
Alt ialt en unik knallert !
Den fremstår nærmest fabriksny m. ny lak, ny forkromning, orginale restaurerede kabler, nye ledninger, dæk, fjedre, pakninger, original udstødning ( ikke nem og få fat i ).
.Denne knallert er uden kobling, direkte træk på forhjulet med stenrulle, så motoren stopper, når man holder stille. Derfor ikke den ideelle knallert til byture, motoren kan løftes fra forhjulet, via venstre "bremse"-håndtag, der fungerer som motorløfter og derved kan man "koble"motoren ud når man holder i lyskryds og lign.
Denne model er en 51ér med en Bing karburator og det originale luftfilter, denne årgang er lavet med Bosch tændings- og lys anlæg, senere blev det lavet om til wico.tænding.
Den er en sjældenhed i Danmark og jeg er meget interesseret i, at få kontakt med nogen der har erfaring med denne type knallert. Reservedele og lign. tager jeg imod med kyshånd og cool-cash ;) ... Berini er hollands og denne knallert blev lavet i kølvandet på alle de andre skubbere. med dele fra DKW, bla. er den ultra seje tank 2forlygter fra en DKW motorcykel, der er svejset sammen.
Alt ialt en unik knallert !
Berini M13
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Scootere: 7 Emner: 16 Svar: 12
Jeg kan give dig et lille fif, ebay også hollandsk, fransk ebay kan også være en mulighed...
Ellers må du lave en reproduktion, den er ultra simpel ;)... Ellers skriv endelig igen!
mar 2017
Følger: 1 Følgere: 1
sep 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 6 Emner: 1 Svar: 28
hey den er fandme da nice den berini, og giver du evt. en igen igen på min jog r evo2
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.193