Suzuki DM50 Samurai 1994
2.276 visninger
|
Oprettet:
Suzuki DM50 Samurai
Årgang:
1994
Motor:
2 takts (premix) luftkølet med en cylinder:
Boring og slaglængden ligger på 41 x 37,8 mm, hvilket giver 49 kubik centimeter.
Cylinderen har 2 skylle kanaler.
12mm Mikuni karburator
Standard udstødning og luftfilter.
Alt i alt en standard motor.
Boring og slaglængden ligger på 41 x 37,8 mm, hvilket giver 49 kubik centimeter.
Cylinderen har 2 skylle kanaler.
12mm Mikuni karburator
Standard udstødning og luftfilter.
Alt i alt en standard motor.
Hestekræfter
Eftersom den er standard og derfor bør følge knallertloven af 1. januar 1980 har den maksimalt 1 HK
Fælge
Eger fælge på 17 tommer
Dæk
Foran sidder der 2.25-17
Bagpå sidder 2.75-17
Bagpå sidder 2.75-17
Styling
Tanken og anderøven er omlakkeret, og tanken har også fået noget stafferinger på.
Bagskærm med blinklys og bag/stoplys er fjernet.
Dødningehovede-ventilhætter på begge hjul.
Magura clubman styr
Custombygges!
Bagskærm med blinklys og bag/stoplys er fjernet.
Dødningehovede-ventilhætter på begge hjul.
Magura clubman styr
Custombygges!
Ekstra tilbehør
Intet
Bemærkninger
En dansk japaner! Samuraien er kun lavet til det danske marked (deraf typenavnet DM-50) som følge af knallertlovgivningen der trådte i kraft i 1980 der forbød nysalg af knallerter med mere end 2 gear (mere hørte under loven også).
Hvor Yamaha, Puch og Kreidler droslede deres store maskiner til det danske marked (knallerterne i udlandet blev stadig solgt med 3-5 gear), lavede Suzuki en ny model til det danske marked og fortsatte med K50 uden for Danmark.
Suzuki DM-50 "Samurai" blev også vinderen af 2-gears kunderne, selvom knallertsalget var meget dalende!
Denne her knallert fik jeg for et par benzintanke til nogle motorcykler... Den har stået meget længe! Ejeren købte den da han var 14 og kørte på den til han blev 17 år - og siden da har den bare stået og lavet ingenting.
Benzintank, benzinhane og karburator er godt trætte efter at have stået med benzin i i så mange år, så tanken ryger nok bare til skrot. Jeg vil dog se om jeg kan redde karburatoren.
Min plan er i første omgang at få den gjort køreklar: Der er rigtig fin kompression på, og knallerten starter også fint op hvis den får en snaps, men der skal ny karburator på før den kommer til at kunne klare sig selv.
Efter motoren er kørende - og der er kommet lys på igen, så skal der laves lidt efter lidt. Knallerten bliver i sidste ende nok bygget om, men der skal inden da laves bl.a. rust-arbejde, da der er kommet en del rust på stellet.
Det skal nok blive fint i sidste ende :-)
Hvor Yamaha, Puch og Kreidler droslede deres store maskiner til det danske marked (knallerterne i udlandet blev stadig solgt med 3-5 gear), lavede Suzuki en ny model til det danske marked og fortsatte med K50 uden for Danmark.
Suzuki DM-50 "Samurai" blev også vinderen af 2-gears kunderne, selvom knallertsalget var meget dalende!
Denne her knallert fik jeg for et par benzintanke til nogle motorcykler... Den har stået meget længe! Ejeren købte den da han var 14 og kørte på den til han blev 17 år - og siden da har den bare stået og lavet ingenting.
Benzintank, benzinhane og karburator er godt trætte efter at have stået med benzin i i så mange år, så tanken ryger nok bare til skrot. Jeg vil dog se om jeg kan redde karburatoren.
Min plan er i første omgang at få den gjort køreklar: Der er rigtig fin kompression på, og knallerten starter også fint op hvis den får en snaps, men der skal ny karburator på før den kommer til at kunne klare sig selv.
Efter motoren er kørende - og der er kommet lys på igen, så skal der laves lidt efter lidt. Knallerten bliver i sidste ende nok bygget om, men der skal inden da laves bl.a. rust-arbejde, da der er kommet en del rust på stellet.
Det skal nok blive fint i sidste ende :-)

Suzuki DM50 Samurai
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 92
Hej Mr. Yuri, har du fundet ud af noget med det speedometer beslag?
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 92
det kan jeg godt forstå
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 92
du behøver ikke at stresse.. bare så snart du får tid
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 92
fedt nok :).. men når du engang har kigget det igennem, så fortæl mig hvad du har.. kan være, at jeg vil købe noget af det
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 92
Men skal du ikke bruge blinklyset? vil da gerne bytte samurai foran, for dem jeg har?
og min karbu er altså i dårlig stand.. studsen er knækket, der hvor man skruer den.. kan stadig sidde på, men alligevel i lidt dårligt stand.. der mangler også spjæld og nåleventil.. chokeren er der vist heller ikke
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 92
den karbu jeg har, som du vil bytte med speedoplade, er ikke hel.. der er taget noget fra den.. så skriv evt. hvad du søger i den
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 92
Hej, er det muligt, at jeg kan købe dit speedometer beslag?
aug 2008
Følger: 94 Følgere: 94 Scootere: 21 Emner: 24 Svar: 70
ja der er også lidt langt fra djursland til kbh
aug 2008
Følger: 94 Følgere: 94 Scootere: 21 Emner: 24 Svar: 70
hvis det er har jeg en tank til at ligge den er ikk for pæn uden på men pænere inden i
aug 2008
Følger: 94 Følgere: 94 Scootere: 21 Emner: 24 Svar: 70
fin bette dm