Kreidler Florett 1966
7.281 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Kommentarer
Kreidler Florett
Årgang:
1966
Motor:
50cc - original Mahle SB - 5g m. direkte skifte - 20mm Bing karburator
Hestekræfter
Standard 6,25
Fælge
Weinmann 1,60x17, letmetal.
160mm bremsetromler for og 120mm bag for bedre fordeling af bremsekraften.
17" Alu-Hochschulter fælge med 150/150mm nav
160mm bremsetromler for og 120mm bag for bedre fordeling af bremsekraften.
17" Alu-Hochschulter fælge med 150/150mm nav
Dæk
Continental, Reinforced, 2,75x17 m. hvide sider.
Styling
Van Hansen Special :o)
Ekstra tilbehør
Mange spændende ting (vises senere). Indtil videre er den originale DiFi beskytter til baglygten monteret.
(DiFi er en forkortelse af Dierk Filmer, den store kreidlergrossist for nordtyskland, der på eget initiativ lod fremstille en mængde specialtilbehør til Kreidler).
(DiFi er en forkortelse af Dierk Filmer, den store kreidlergrossist for nordtyskland, der på eget initiativ lod fremstille en mængde specialtilbehør til Kreidler).
Bemærkninger
Denne model er farvemæssigt inspireret af det første officielle billede, der vistes af den kommende Florett TM i august 1968.
Stellet (TS/Super TS) er "æggetank", men den originalt påsvejset bøjle gjorde den modtagelig for den ny 12,5 l bøffeltank.
Jeg har dog foretrukket at montere æggetanken med knæpuder og messinglogo, samt den bedre kørende GT forgaffel med tilhørende skærm og stivere.
Farven, brunmetallic, benyttedes til det schweiziske marked. Da man hér ikke måtte køre med passagér, er den monteret med enkeltmandssadel, og som ekstraudstyr kunne den leveres med den lidt specielle bagagebærer, der egentlig var fremstillet til Florettens forgænger, Kreidler Amazone.
Efter årgang burde den naturligvis være monteret med egerhjul, men, belært af den dårlige chromkvalitet, der leveres nu om dage, nægter jeg konsekvent at investere 700 kr. i et hjul, der ruster lystigt, hvis luftfugtigheden overstiger 30%. Desuden synes jeg Weinmann fælgene klæder den fint.
Maj 2013:
Egerhjulene får alligevel en chance mere, dog med alu-fælge (de ruster i alt fald ikke) med høje skuldre (racing typen) og originale, forchromede Kleeblatt eger, der iflg.forhandleren skulle matche den gamle kvalitet. I midten er der et par velholdte 150mm nav, passende til årgangen.
Da jeg er træt af kun at kunne bruge min GPS i en time, har jeg monteret en 12V Kokusan tænding. Da langtfra alt elektronisk udstyr fungerer tilfredsstillende med den pulserende spænding fra en simpel tænding, må jeg nok prøve at få plads til en mini-akku under sædet. Hvis det ikke lykkes, burde en kraftig elektrolyt kondensator kunne udglatte den hakkende jævnspænding.
Hvis nogen har lyst til at hoppe på "Kokusan-vognen" bør de have i tankerne, at montering ikke er helt uproblematisk. Tændingen er ikke fremstillet TIL, men KAN bruges på Kreidler efter nogen tilpasning.
Er alt på plads, fungerer den imidlertid upåklageligt, og den helt store gevinst er muligheden for at få en H4 pære i forlygten: SÅ er der blus på lampen :o)
Oktober 2013: Indregistreret som MC.
Stellet (TS/Super TS) er "æggetank", men den originalt påsvejset bøjle gjorde den modtagelig for den ny 12,5 l bøffeltank.
Jeg har dog foretrukket at montere æggetanken med knæpuder og messinglogo, samt den bedre kørende GT forgaffel med tilhørende skærm og stivere.
Farven, brunmetallic, benyttedes til det schweiziske marked. Da man hér ikke måtte køre med passagér, er den monteret med enkeltmandssadel, og som ekstraudstyr kunne den leveres med den lidt specielle bagagebærer, der egentlig var fremstillet til Florettens forgænger, Kreidler Amazone.
Efter årgang burde den naturligvis være monteret med egerhjul, men, belært af den dårlige chromkvalitet, der leveres nu om dage, nægter jeg konsekvent at investere 700 kr. i et hjul, der ruster lystigt, hvis luftfugtigheden overstiger 30%. Desuden synes jeg Weinmann fælgene klæder den fint.
Maj 2013:
Egerhjulene får alligevel en chance mere, dog med alu-fælge (de ruster i alt fald ikke) med høje skuldre (racing typen) og originale, forchromede Kleeblatt eger, der iflg.forhandleren skulle matche den gamle kvalitet. I midten er der et par velholdte 150mm nav, passende til årgangen.
Da jeg er træt af kun at kunne bruge min GPS i en time, har jeg monteret en 12V Kokusan tænding. Da langtfra alt elektronisk udstyr fungerer tilfredsstillende med den pulserende spænding fra en simpel tænding, må jeg nok prøve at få plads til en mini-akku under sædet. Hvis det ikke lykkes, burde en kraftig elektrolyt kondensator kunne udglatte den hakkende jævnspænding.
Hvis nogen har lyst til at hoppe på "Kokusan-vognen" bør de have i tankerne, at montering ikke er helt uproblematisk. Tændingen er ikke fremstillet TIL, men KAN bruges på Kreidler efter nogen tilpasning.
Er alt på plads, fungerer den imidlertid upåklageligt, og den helt store gevinst er muligheden for at få en H4 pære i forlygten: SÅ er der blus på lampen :o)
Oktober 2013: Indregistreret som MC.
Kreidler Florett
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
apr 2011
Følger: 14 Følgere: 16 Scootere: 13 Emner: 11 Svar: 1.171
Der er tænkt over detaljerne... og det er virkelig et imponerende resultat
Det er den mest gemmenførte kreidler restaurering jeg har set.
Jeg er nødt til at ryste op med en ekstra høj her ...og jeg er endda ikke engang kreidler fan
Farven og Continental dækkene spiller perfekt sammen.
Den kører vel omkring de 80 km\t ???
mar 2011
Følger: 52 Følgere: 52 Scootere: 3 Emner: 51 Svar: 351
Tjek min veteran knallert
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 1
det er fandme (undskyld sproget) en flot kreidler tager du ikke den med til træfet til sommer
sep 2006
Følger: 112 Følgere: 109 Scootere: 4 Emner: 41 Svar: 105
den er jo møg lækker.. fed stil.! høj herfra..
tjek evt min
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
Hey Torben.
endnu en flot og fin maskine til samlingen :=)
Stort og flot stykke arbejde der!!
mvh Karsten.
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 1 Svar: 1
Rigtig flot arbejde, har desværre ikke flere ekstra høje, så du må nøjes:-) med en høj.
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 26 Scootere: 11
Tak for god modtagelse og kommentarer.
>CH-Aprilla: En frisk gang autolak hjælper jo gevaldigt :o)
Farven er i øvrigt VW/Audi brunmetallic. Det er lidt vanskeligt at yde den fuld retfærdighed på billeder, men den er meget spændende at betragte under varierende lysforhold.
Med venlig hilsen, Torben.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.651
Så kom der endnu en lækker sag fra dig, jeg er helt vild med den, en af galleriets mest specielle, og flotteste Kreidlere.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 1 Emner: 1
den er satme fin!
jun 2008
Følger: 38 Følgere: 37 Scootere: 8 Emner: 9 Svar: 17
Utroligt at noget fra den tid, kan stå så pæn den dag i dag!
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.193
nice
aug 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Scootere: 13 Emner: 2 Svar: 12
smukt arbejde, det ser hammer godt ud!