Suzuki FZ 50 / Minarelli AC 2011
9.783 visninger
|
Oprettet:
Suzuki FZ 50 / Minarelli AC
Årgang:
2011
Motor:
Lang Minarelli SD
Cylinderkit: Scootershoppens HPR 47,6mm ø10 AC
Krumtap: Top Racing Evo ø10
Krumtapslejer: SKF C4 med teflonstyr
Karburator: OKO 28mm PWK poleret
Studs: Scootershoppens 28mm - modificeret og poleret
Membran: Stage6 R/T
Indsugningstragt: Stage6 MK II
Indsugningsforstærker: Stage6
Udstødning: Romano Type R med Powerwrap
Tænding: Selettra (Italkit)
Tændrør: Denso W27FS-U
Transmission
Variator: Malossi Multivar
"Blæserhjul": Stage6 CNC Racing Drive
Rem: Stage6 PRO
Remskiver: Standard med Doppler S3R
Trykfjeder: Stage6 strong
Kobling: Top Racing 105mm
Koblingsskål: Scootershoppens Wingbell 105mm
Gearing: Stage6 primær 13/43 Standard sekundær
Geardæksel: Stage6 R/T
Motoforce Twist Control trykfjederstyr
Kiesler støtteleje primær gearaksel
Str8 Extreme Cut variatordæksel
Indstilling & optimering
Blok:
Overflødige ting som oliepumpe, starter og starterhjul fjernet.
Skyllekanaler er tilpasset cylinder.
Cylinder:
Portet skyllekanaler 136° og
udstødningsport poleret 200°.
Spidsning af vægge i skyllekanaler.
Udstødningsport tilpasset flanchen til udstødning.
Squish 0,6 mm.
Stempel poleret i top.
Karburator: pt. er nålen sat i 2. nederste hak og dysen er str. 155
Tænding: 1,4 mm før top
Variator: 3,5 grams ruller
Cylinderkit: Scootershoppens HPR 47,6mm ø10 AC
Krumtap: Top Racing Evo ø10
Krumtapslejer: SKF C4 med teflonstyr
Karburator: OKO 28mm PWK poleret
Studs: Scootershoppens 28mm - modificeret og poleret
Membran: Stage6 R/T
Indsugningstragt: Stage6 MK II
Indsugningsforstærker: Stage6
Udstødning: Romano Type R med Powerwrap
Tænding: Selettra (Italkit)
Tændrør: Denso W27FS-U
Transmission
Variator: Malossi Multivar
"Blæserhjul": Stage6 CNC Racing Drive
Rem: Stage6 PRO
Remskiver: Standard med Doppler S3R
Trykfjeder: Stage6 strong
Kobling: Top Racing 105mm
Koblingsskål: Scootershoppens Wingbell 105mm
Gearing: Stage6 primær 13/43 Standard sekundær
Geardæksel: Stage6 R/T
Motoforce Twist Control trykfjederstyr
Kiesler støtteleje primær gearaksel
Str8 Extreme Cut variatordæksel
Indstilling & optimering
Blok:
Overflødige ting som oliepumpe, starter og starterhjul fjernet.
Skyllekanaler er tilpasset cylinder.
Cylinder:
Portet skyllekanaler 136° og
udstødningsport poleret 200°.
Spidsning af vægge i skyllekanaler.
Udstødningsport tilpasset flanchen til udstødning.
Squish 0,6 mm.
Stempel poleret i top.
Karburator: pt. er nålen sat i 2. nederste hak og dysen er str. 155
Tænding: 1,4 mm før top
Variator: 3,5 grams ruller
Hestekræfter
...
Fælge
For: PGO PMX
Bag: Yamaha Neos
Bag: Yamaha Neos
Dæk
For: Duro 120 / 70 - 12
Bag: Duro 130 / 70 - 12
Bag: Duro 130 / 70 - 12
Styling
...
Ekstra tilbehør
Stage6 SSP gasgreb
Stage6 multimeter
Dr. Big forgaffel - øverste bolte i forgaffelbro modificeret så forgaffelben kan sænkes
Dr. Big forskærm
Dr. Big bremsemaster
Dr. Big bremsekaliber
R-Setup 200 mm bremseskive
Fren Tubo armeret bremseslange
Cross styr
Fodhvilere fra min gamle Suzuki TL1000R med fodbremse!!
Stelforstærker
Malossi RS1 bagstøddæmper
Kickstarter pedal Stage 6 SSP
Stage6 multimeter
Dr. Big forgaffel - øverste bolte i forgaffelbro modificeret så forgaffelben kan sænkes
Dr. Big forskærm
Dr. Big bremsemaster
Dr. Big bremsekaliber
R-Setup 200 mm bremseskive
Fren Tubo armeret bremseslange
Cross styr
Fodhvilere fra min gamle Suzuki TL1000R med fodbremse!!
Stelforstærker
Malossi RS1 bagstøddæmper
Kickstarter pedal Stage 6 SSP
Bemærkninger
Et lille projekt jeg gik igang med i vinteren 2011... Jeg har stort set ikke skruet i knallert/scooter siden jeg var 18. Hvilket må siges at være et "par" dage siden!!
Så det fik jeg lyst til at rode lidt med igen, især når man ser alle de fine sager man kan købe til maskinerne idag :D
Kravene var små... det skulle være en af de go´e gamle maskiner og den skulle køre hurtig!
Så faldt jeg en dag over dette vidunder i markedet herinde :D Forgaffel og motor var mont. men den var langt fra køreklar og absolut ikke særlig køn.... prisen var naturligvis også derefter!
Så har jeg lige et opråb til alle de tumper herinde, der mener at det er i orden at sælge deres defekte stumper i marked som var de i fineste stand. Det er noget svineri og det er med til ødelægge salget for dem der gerne vil lave en ærlig handel!!!
Synes sgu det er grotesk at de 3 ting jeg selv har købt herinde var defekte.
Så det fik jeg lyst til at rode lidt med igen, især når man ser alle de fine sager man kan købe til maskinerne idag :D
Kravene var små... det skulle være en af de go´e gamle maskiner og den skulle køre hurtig!
Så faldt jeg en dag over dette vidunder i markedet herinde :D Forgaffel og motor var mont. men den var langt fra køreklar og absolut ikke særlig køn.... prisen var naturligvis også derefter!
Så har jeg lige et opråb til alle de tumper herinde, der mener at det er i orden at sælge deres defekte stumper i marked som var de i fineste stand. Det er noget svineri og det er med til ødelægge salget for dem der gerne vil lave en ærlig handel!!!
Synes sgu det er grotesk at de 3 ting jeg selv har købt herinde var defekte.

Suzuki FZ 50 / Minarelli AC
okt 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 15
mar 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 40 Svar: 532
Bytte med min hot og 2500?
maj 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 2 Svar: 2
mar 2012
Følger: 44 Følgere: 46 Scootere: 8 Emner: 5 Svar: 4
høj her fra:D
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 3 Emner: 21 Svar: 393
Synes det er lidt ærgeligt at gøre sådan ved en fin maskine men hvis man ser bort fra det er den RIGTIGT flot =) høj
mar 2009
Følger: 21 Følgere: 28 Scootere: 14 Emner: 16 Svar: 45
høj til dig
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 22 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 1
det kan man sku da kalde en suzuki fz 50 det har du sku klaret godt.. kan vi ikke få en film at se med den måske
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 22 Scootere: 5 Emner: 1 Svar: 1
det kan man sku da kalde en suzuki fz 50 heh det har du sku klaret godt
aug 2007
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 20
Beklager de sene svar... men mit internet har været nede og er først lige blevet fikset!
Steffen M: Rigtig fin FZ, god ide med de Kiesler oph. den havde jeg ikke selv tænkt på
Christian L: Det var meningen den skulle sænkes, men så kunne man ikke få de øverste bolte i gaffelbroen! det ser nu heller ikke så tosset ud i virkeligheden, som det gør på billedet der
Kasper M: Desværre nej... jeg ved ikke hvad den smider af hk eller topfart, har ikke kørt ret meget på den endnu. Den kan dog sagtens løfte forhjulet med mine 95 kg ombord
KOGERJOHN- 9600: Jeg vil da prøve om ikke jeg kan få smidt en video op, men vil ikke love hvornår det bliver!
Mvh.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 19 Scootere: 44 Svar: 930
og mange fede detaljer:)
sep 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Scootere: 7 Emner: 2 Svar: 14
FUCK DEN ER FLOT
GODT ARBEDJE champ
aug 2006
Følger: 74 Følgere: 68 Scootere: 9 Emner: 36 Svar: 783
Syg detalje med at der er fodbremse på den
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Scootere: 15 Emner: 198 Svar: 1.633
FUCK DEN ER FED!
apr 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Scootere: 2 Emner: 18 Svar: 30
fuck det er fed
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Scootere: 7 Emner: 42 Svar: 170
der er vist nogen der er misundelige, siden alle de afvisninger :OO
maj 2008
Følger: 40 Følgere: 39 Scootere: 2 Emner: 39 Svar: 43
kan du ikke smide en video op vil satme godt se den igang
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 6
Fandme godt arbejde med en gamle fz'er mester, kig evt. forbi min maxi når den er færdig
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Scootere: 6 Emner: 346 Svar: 1.777
men skal forgaflen ikke sænkes ?
maj 2006
Følger: 94 Følgere: 101 Scootere: 22 Emner: 49 Svar: 111
Fandme en fin Fz'er
Se evt min gamle