PGO Hot 50 Smidt af h til [Tidl. scooter] 2005
6.468 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Kommentarer
PGO Hot 50 Smidt af h til
Årgang:
2005
Motor:
Jeg kører ikke med tun da det er møg ulovligt. Jeg synes det er noget svineri bare at skide på loven og køre over de 30km/t ude i trafikken. Men har da justeret min scooter lidt, og skiftet et par enkelte dele ud, så min opsætning ser således ud:
Motor: 2005
Stel: 2000
Cylinderkit : DR Racing Evolution 70cc
Krumtap: Standard
Vario og kobling: Standard.
Karburator: 21mm arrache
Luftfilter: Stylepro Tri-Foam blå
Udstødning: Top Performances Powered
Gasgreb: Tomaselli
Alle begrænsninger er selvfølgelig væk.
----- INDSTILLING -----
Trykfjeder: Rød malossi
Trimfjedre: 2000RPM - Røde fra Thansen
Ruller: 5,5g
Dyse: 90
Luft: 1½
Tomgang: God :-)
Motor: 2005
Stel: 2000
Cylinderkit : DR Racing Evolution 70cc
Krumtap: Standard
Vario og kobling: Standard.
Karburator: 21mm arrache
Luftfilter: Stylepro Tri-Foam blå
Udstødning: Top Performances Powered
Gasgreb: Tomaselli
Alle begrænsninger er selvfølgelig væk.
----- INDSTILLING -----
Trykfjeder: Rød malossi
Trimfjedre: 2000RPM - Røde fra Thansen
Ruller: 5,5g
Dyse: 90
Luft: 1½
Tomgang: God :-)
Hestekræfter
HK: Vil skyde på en små 5-7 stykker, men har helt ærligt ingen idé.
Hastighed: 90km/t i.flg. hot speedometer. Reelt nok 80-85km/t.
Optræk: baghjul :)
Hastighed: 90km/t i.flg. hot speedometer. Reelt nok 80-85km/t.
Optræk: baghjul :)
Fælge
For: Sort alufælg 3-eger 12"
Bag: Sort alufælg 3-eger 12"
Bag: Sort alufælg 3-eger 12"
Dæk
For: 140/70-12
Bag: 140/70-12
Bag: 140/70-12
Styling
- væk med sidespejle
- tomaselli håndtag
- fjernet blinklys
- fjernet plade til nummerplade
- sidestøttefod
- carbon bartstyr
- carbon frempind
- gasstøddæmper
- hvid grisetryne
- anden kickstarter
- tomaselli håndtag
- fjernet blinklys
- fjernet plade til nummerplade
- sidestøttefod
- carbon bartstyr
- carbon frempind
- gasstøddæmper
- hvid grisetryne
- anden kickstarter
Ekstra tilbehør
2takts olie :-D
Bemærkninger
Den starter altid på 1-2.huk uden gas hvis den er kold (1. hvis jeg giver gas), er snart færdig indstillet, i hvert fald med det amatørindstilling jeg nu lige kan bakse op med, men sidder jeg en 10-20cm tilbage på sædet hopper den møj gerne på hjul i de 2-3 første gasryk.
** HISTORIE **
x/4/2011: Hotten blev købt. Metal blå skjolde. Alt std. udover Tecnigas Silent PRO udstødning samt fjernet tragt og skive + begrænsningen i filteret.
30/5/2011: Nyt gaskabel købes, da jeg ikke vidste en skid om knallerter dengang, og troede, at det var det, der gjorde at den gav lidt gas af sig selv. Det var selvfølgelig karburator indstilling.
16/6/2011: Hotten får nye ruller da den trækker elendigt. Smider 5,5g i og det hjalp ikke ligefrem. Forklaring følger.
21/7/2011: Den får nye håndtag, da jeg var helt vild med de blå flammehåndtag fra StylePro.
x/7/2011: Køber en Proma Revival/Legal af en kammerat til 200kr. Gav en fed lyd, men trak stadig elendigt.
x/7/2011: Monterer en lille blå kickstarter til styling. Viser sig senere den skrallede i mod variatorskjoldet, og så var den bøvlet at ramme ordenligt. Blev senere fjernet og skiftet med den originale.
11/8/2011: Dysesæt fra 80-98 bestilles hjem i anledning af nyt cylinder og powerfilter. Der blev i øvrigt også bestilt et sidestøtteben med. Lækkert, nu kunne den stå på en svedig måde. ;-)
15/8/2011: DR Racing Evolution cylinderkit bliver smidt på med hjælp fra en ven. Så var det døde optræk i hvert fald fixet, ved ikke om stemplet var slidt, men med et nyt cylinder rykkede den fanme.
x/8/2011: Køber et Powerluftfilter af en kammerat. Kombineret med Proma udstødningen og det omdrejningsvillige cylinder gav det en svedig lyd.
26-31/9/2011: Så skete det der ikke måtte ske. Jeg kom kørende nede i byen med min kammerat bag på, midt under cykel- og knallertrazziaen (for dumt) hvor vi selvfølgelig render ind i en politivogn der smider sig ind foran os og smider blink på. Ingen mulighed for at stikke af, blot at sluge sin dumhed i sig imens man står og modtager bøden. 1. stk for at være for ung til at køre knallert, og en for at have kammeraten bag på. Hverken på felt eller noget (Jeg havde powerfilter og proma udstødning på osv. Samt R-setup klistermærke på siden. Hehe). Ganske flinke politimænd, der fortalte mig, at de ikke skrev den for at være tunet, selvom de godt vidste det. Lækkert. Dette resulterede i, at hotten skulle stilles ind i garagen låst af til jeg fyldte 16, d. 14/11/2011. Fair nok.
17/10/2011: Efter lang tids stilleståen, skal der nu ske lidt med den igen. Jeg indgår en handel med brugeren Mathias B der lyder på: 1 stk. carbon bartstyr, 1 stk. carbon frempind, 1 stk. baglygte til hotten og 1 stk. politiværn. Han smed endda 2 stk. grønne neonlys og et Malossi MHR nåleleje med i handlen.
24/10/2011: Bytter mit standard luftfilter til en Top Performances Powered + 300kr hans vej.
4/11/2011: Top Performances Powered bliver smidt på.
6/11/2011: Bartstyr, frempind og baglygte monteres. Nu ligner det noget igen. Vi dropper at montere politiværnet, da den alligevel ser så ulovlig ud.
x/11/2011: Farmand betaler 2000rpm trimfjedre og 3L olie, så var jeg snart klar til at komme ud og køre igen.
14/11/2011: YES! Min fødselsdag. Endelig ud og køre, skide godt. Den flyver jo af sted og vil egentlig hellere op ad end frem ad hvis jeg sad lige tilbage. Derfor skulle mig og en kammerat lege om aftenen. Han sad bag på, og vi skulle stejle. Hvis jeg kom for langt tilbage ville han skubbe den frem igen med fødderne, men ak, det skulle jo gå galt. Han fløj af, jeg røg ned på jorden med en scooter der lige havde taget sig en ordenlig skrabetur på den nye baglygte og på anderøven. Så sætter gassen sig, hvilket resulterer i jeg får flået hul i knæet (stadig ømt i dag, snart 2 mdr. senere) og i mine helt spritnye bukser jeg fik om morgenen. Øv for fanden da. Jeg fik en anderøv af en kammerat med lidt skrammer på, af en kammerat, for en enkel bajer. Ganske fint. Tidligere på året havde min kammerat væltet bagover på hotten hvilket dengang bare kostede en baglygte. Min nye baglygte var pulveriseret, derfor fandt jeg den gamle frem, som faktisk var nogenlunde hel efter vi havde haft den tapet sammen. Så den blev smidt på med gaffatape. Skide godt, sådan sidder den stadig i dag.
20/11/2011: Jeg bliver træt af mine skjoldes farve, alle skjolde fjernes på nær skærmene over hjulene. Skjoldene er stadig ved at blive malet ( de hænger ude ved en ven, ikke tit jeg kommer derud og får malet på dem ). De er dog snart færdige. Farve: Hvid.
22/12/2011: Farmand betaler nye bremsebakker til bagbremsen, så kan den også bremse igen.
30/12/2011: Får endelig smidt skjoldene på. :-) Ser fint ud synes jeg.
30/01/2012: Fået ny 21mm Arrache karburator, ny spændingsregulator, ALT ny kickstartindmad (ny kickstarter, halvmåne, bøsning, fjeder, låsering, gribestjerne, gribehjul), ny udstødningspakning og nye bolte i udstødningsophæng og flange i cylinder.
18/02/2012: Får lige lidt indstilling. 1500rpm trimfjedre og lettere ruller. Nu flyver den satme afsted.
** HISTORIE SLUT **
Puha, det var en ordenlig smøre. :-)
**11-04-2012: ALT EL VIRKER!!!! Yessss!!**
**02-09-2013: Kæft en gammel smadderkas!**
** HISTORIE **
x/4/2011: Hotten blev købt. Metal blå skjolde. Alt std. udover Tecnigas Silent PRO udstødning samt fjernet tragt og skive + begrænsningen i filteret.
30/5/2011: Nyt gaskabel købes, da jeg ikke vidste en skid om knallerter dengang, og troede, at det var det, der gjorde at den gav lidt gas af sig selv. Det var selvfølgelig karburator indstilling.
16/6/2011: Hotten får nye ruller da den trækker elendigt. Smider 5,5g i og det hjalp ikke ligefrem. Forklaring følger.
21/7/2011: Den får nye håndtag, da jeg var helt vild med de blå flammehåndtag fra StylePro.
x/7/2011: Køber en Proma Revival/Legal af en kammerat til 200kr. Gav en fed lyd, men trak stadig elendigt.
x/7/2011: Monterer en lille blå kickstarter til styling. Viser sig senere den skrallede i mod variatorskjoldet, og så var den bøvlet at ramme ordenligt. Blev senere fjernet og skiftet med den originale.
11/8/2011: Dysesæt fra 80-98 bestilles hjem i anledning af nyt cylinder og powerfilter. Der blev i øvrigt også bestilt et sidestøtteben med. Lækkert, nu kunne den stå på en svedig måde. ;-)
15/8/2011: DR Racing Evolution cylinderkit bliver smidt på med hjælp fra en ven. Så var det døde optræk i hvert fald fixet, ved ikke om stemplet var slidt, men med et nyt cylinder rykkede den fanme.
x/8/2011: Køber et Powerluftfilter af en kammerat. Kombineret med Proma udstødningen og det omdrejningsvillige cylinder gav det en svedig lyd.
26-31/9/2011: Så skete det der ikke måtte ske. Jeg kom kørende nede i byen med min kammerat bag på, midt under cykel- og knallertrazziaen (for dumt) hvor vi selvfølgelig render ind i en politivogn der smider sig ind foran os og smider blink på. Ingen mulighed for at stikke af, blot at sluge sin dumhed i sig imens man står og modtager bøden. 1. stk for at være for ung til at køre knallert, og en for at have kammeraten bag på. Hverken på felt eller noget (Jeg havde powerfilter og proma udstødning på osv. Samt R-setup klistermærke på siden. Hehe). Ganske flinke politimænd, der fortalte mig, at de ikke skrev den for at være tunet, selvom de godt vidste det. Lækkert. Dette resulterede i, at hotten skulle stilles ind i garagen låst af til jeg fyldte 16, d. 14/11/2011. Fair nok.
17/10/2011: Efter lang tids stilleståen, skal der nu ske lidt med den igen. Jeg indgår en handel med brugeren Mathias B der lyder på: 1 stk. carbon bartstyr, 1 stk. carbon frempind, 1 stk. baglygte til hotten og 1 stk. politiværn. Han smed endda 2 stk. grønne neonlys og et Malossi MHR nåleleje med i handlen.
24/10/2011: Bytter mit standard luftfilter til en Top Performances Powered + 300kr hans vej.
4/11/2011: Top Performances Powered bliver smidt på.
6/11/2011: Bartstyr, frempind og baglygte monteres. Nu ligner det noget igen. Vi dropper at montere politiværnet, da den alligevel ser så ulovlig ud.
x/11/2011: Farmand betaler 2000rpm trimfjedre og 3L olie, så var jeg snart klar til at komme ud og køre igen.
14/11/2011: YES! Min fødselsdag. Endelig ud og køre, skide godt. Den flyver jo af sted og vil egentlig hellere op ad end frem ad hvis jeg sad lige tilbage. Derfor skulle mig og en kammerat lege om aftenen. Han sad bag på, og vi skulle stejle. Hvis jeg kom for langt tilbage ville han skubbe den frem igen med fødderne, men ak, det skulle jo gå galt. Han fløj af, jeg røg ned på jorden med en scooter der lige havde taget sig en ordenlig skrabetur på den nye baglygte og på anderøven. Så sætter gassen sig, hvilket resulterer i jeg får flået hul i knæet (stadig ømt i dag, snart 2 mdr. senere) og i mine helt spritnye bukser jeg fik om morgenen. Øv for fanden da. Jeg fik en anderøv af en kammerat med lidt skrammer på, af en kammerat, for en enkel bajer. Ganske fint. Tidligere på året havde min kammerat væltet bagover på hotten hvilket dengang bare kostede en baglygte. Min nye baglygte var pulveriseret, derfor fandt jeg den gamle frem, som faktisk var nogenlunde hel efter vi havde haft den tapet sammen. Så den blev smidt på med gaffatape. Skide godt, sådan sidder den stadig i dag.
20/11/2011: Jeg bliver træt af mine skjoldes farve, alle skjolde fjernes på nær skærmene over hjulene. Skjoldene er stadig ved at blive malet ( de hænger ude ved en ven, ikke tit jeg kommer derud og får malet på dem ). De er dog snart færdige. Farve: Hvid.
22/12/2011: Farmand betaler nye bremsebakker til bagbremsen, så kan den også bremse igen.
30/12/2011: Får endelig smidt skjoldene på. :-) Ser fint ud synes jeg.
30/01/2012: Fået ny 21mm Arrache karburator, ny spændingsregulator, ALT ny kickstartindmad (ny kickstarter, halvmåne, bøsning, fjeder, låsering, gribestjerne, gribehjul), ny udstødningspakning og nye bolte i udstødningsophæng og flange i cylinder.
18/02/2012: Får lige lidt indstilling. 1500rpm trimfjedre og lettere ruller. Nu flyver den satme afsted.
** HISTORIE SLUT **
Puha, det var en ordenlig smøre. :-)
**11-04-2012: ALT EL VIRKER!!!! Yessss!!**
**02-09-2013: Kæft en gammel smadderkas!**
PGO Hot 50 Smidt af h til
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 391 Svar: 1.202
Ved du hvad størrelse jeg ska bruge til at få koblings møtrikken af
apr 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Scootere: 1
.
sep 2007
Følger: 157 Følgere: 153 Scootere: 14 Emner: 162 Svar: 1.748
fin hot, gav høj
kig på min sonic
feb 2007
Følger: 91 Følgere: 91 Scootere: 5 Emner: 31 Svar: 209
hot, tjek min gamle hot:) høj :b
jan 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 1
Fin hot 50 du har dig. Har givet dig en høj, giver du ikke en igen?
nov 2009
Følger: 47 Følgere: 41 Scootere: 11 Emner: 81 Svar: 404
høj
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 4
Rigtig fræk hot!
apr 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Scootere: 6 Emner: 135 Svar: 1.059
Takker, den er nemlig alt for lækker og bruger den slet ikke da jeg har bil. Syns sku det synd
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 3
tak for svaret på froum
jul 2011
Følger: 21 Følgere: 20 Svar: 7
Selvfølgelig giver jeg igen
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
ser sku godt ud
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 83 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.728
Så er der sku kommet hvide håndtag og tomaselli gasgreb på :D!
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 5
lækker scooter mate! de nye skjolde er 1000 gange federe end de gamle!
feb 2008
Følger: 143 Følgere: 145 Scootere: 47 Emner: 2 Svar: 4
velkommen her fra