{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Apollo Orion AGB 27 (dmu) [Tidl. scooter] 2010

3.064 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Apollo Orion AGB 27 (dmu)

Årgang:
2010
Motor:
Ducar er mærket på motoren.
Den er 4-takt og på 124 kubik ("124 cc" er præget i cylinderen).
Den har 4 gear og manuel kobling.

Motoren starter nemt og har faktisk en temmelig "potent" lyd.
Gear og kobling virker fint.
Hestekræfter
Den er opgivet til 9-9,5 heste. På rullefelt vil den nok have max 9 heste - måske har den endda færre.

Den identiske motor på 110 cc er opgivet til at have 8-8,5 heste, men vil nok også have færre på et rullefelt.
Fælge
Uh, det er faktisk lidt lækkert:
12" både for og bag = super størrelse til motard-kørsel.
Dæk
Foran = Sava Racing Soft i størrelsen 100/90.
Bag = Sava Racing Soft i størrelsen 120/80.
Masser af mønster på begge.

Da jeg købte den sad der Bridgestone ML50 120/70 både for og bag.
Men da jeg alligevel skulle skifte slangen - der var hældt dækskum i, og det hele sejlede i det ulækre stads - så fik den monteret det sæt Sava jeg havde liggende.

Synes det ser okay ud med de dæk på :)
Styling
Vist ikke ret meget:
Blå-eloxerede bagfælg
Benzinlåg i aluminium - med fin lille udluftnings-dims
Bundskjold / beskyttelsesplade i alu
Fancy bagstøddæmper. Justerbar og med ekstern beholder.
Ekstra tilbehør
Jeg havde sådan en gammel crosser-løfter og den er jo fin at parkere ovenpå :)
Ellers ingenting.
Bemærkninger
Købt d. 4-2-12 til en fair pris.
Grunden til jeg købte den var at den - udover den var ret billig - står på 2 stk 12" fælg og med gade/banedæk både for og bag. Så kan den bruges direkte som motard (dækkene er dog efterfølgende skiftet til et sæt Sava).

Jo, jeg ved godt der skal mere til at bruge en dirtbike som motard end bare lidt fælge og dæk, men der er ved at være styr på det:
Håndbeskyttere er monteret.
Nylonbeskyttere konstruerede og monteret på baggaflen.
Bremser; begge har fået ny og korrekt mængde bremsevæske. Bremseklodserne er som nye.
Bremsekaliberne er begge renset og smurt op.
Forbremsekalibers bolte sikret med bindetråd (DMU-krav).
Frisk motorolie fyldt på. Den gamle olie var ret sort, men uden spåner.
Olieprop og olieaftapningsskruen er begget boret igennem og sikret med bindetråd (DMU-krav).
Beholder til karburatorens overløb sat på - Burn-dåse (DMU-krav).
Samme dåse bruges til overløb/udluftning af motor (DMU-krav).
Luftfilter skiftet til skumfilter i stedet for metalfilter.
Benzinfilter monteret.
Lyddæmper (bagpotten) er skiftet ud til fordel for en som ikke støjer så meget. Den nye er også noget større.
Ledningsnettet "udvidet" med en sluk-kontakt. Der var intet til at slukke motoren med før det!
NGK Racing tændrørshætte og tændkabel i rød sat på i stedet for det originale.
Tændrøret er skiftet til et nyt og friskt.
Bremseslangerne "stripset op" indtil jeg finder nogle egnede holdere.
Bagtandhjulets bolte var raslet løse. Syntes de var en del for korte, så fandt nogle længere og monterede med skive, låseskive og loctite - burde holde.
Gevind, skruer og bolte : Diverse bolte skiftet. Dem som var rustne i gevind, men stadig kunne bruges blev renset og smurt. Flere steder hvor der var ødelagte gevind ; boret igennem og låsemøtrik på bagsiden - så holder det :)

Forgaffel skal self også have nogle nylonbeskyttere. Men dem skal jeg lige have lavet færdige først.
Overvejer om jeg skal sætte en dødmandskontakt på, men så skal det være en "Leonelli" magnetkontakt.

Sædehøjden er 73 cm. Så den er nok nærmest at betegne som "midi" i størrelse.

Planen er at sønnen får den til at køre lidt baneræs på - han er temmelig hook på det :)
Kommentér på:
Apollo Orion AGB 27 (dmu)
Annonce