{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Veteraner DIESELLA 111. "Røvskubber" 1951

4.377 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Bullshit T
Mand | 55 år | Oprettet: 3. aug 2005


Veteraner DIESELLA 111. "Røvskubber"

Årgang:
1951
Motor:
49cc Luftkølet.
To takt 2% olie
Hestekræfter
0,8 HK.
Fælge
23tommer
Dæk
23tommer
Styling
Status som Veteran
Dynamo / Båt horn / Cykel Ringeklokke + Led diode baglygte Fra Kronan.
Ekstra tilbehør
Olie i Benz
Bemærkninger
Diesella i Kolding var Danmarks største knallertfabrik. Det var også her man først tog cylelmotorproduktionen op, og første motor blev præsenteret på købestævnet i Fredericia i 1949.
Bladet "Motor" skrev: "Cykelmotoren koster 720 kr. iberegnet montering og omsætningsafgift til staten. (120 kr.) Alt i alt må man dog regne med at komme op på små 800 kr., da loven kræver dynamolygte, baglygte, forgaffelforstærker og et lille horn."

Motoren, der har rulletræk direkte på baghjulet, er på 50 cc. og er i dette tilfælde monteret på et et Wittler-stel fra Hede Nielsen i Horsens.
Selvom knallerten er uklargjort, kører den udmærket - dog ikke helt de 60 km./t., den kunne klare, da den var ny! Den gang var den derfor også forsynet med nr.plade.
Produktionen af "røvskubberne" fik kun et par år, så blev de forbudt - med kort varsel endda!

Sådan en plade sad der på dengang i 1951. den blev hurtigt ulovlig at køre med. Tænk hvis du bliver ramt af sådan en her. Så Funger Nr,Pladen som en Økse.

PS:
siden
Navn: Børge Stavensø
Til: Diesella 111 og 112 -60`cyl.og 30`cyl.
kan_bruges: Yamaha sting SG50 stempel 40,5m.m. og 40.25 stempel jeg har også brugt Yamaha Standart Sa 50 med 1 m.m. ringe
Tilpasning: Man får boret cyl. efter det fundne stempel.
Kommentér på:
Veteraner DIESELLA 111. "Røvskubber"
Annonce