Veteraner Jawa Babetta model 210 [Tidl. scooter] 1990
5.878 visninger
|
Oprettet:
Veteraner Jawa Babetta model 210
Årgang:
1990
Motor:
Luftkølet totakter med én cylinder på 50 (49) kubikcentimeter; ø39mm x 41mm.
To automatgear (med tør slyngkobling); tandremstræk til kobling. Kæde til baghjul.
Jikov 2912 DC karburator med hoveddyse #63 og tomgangsdyse #35. De danske modeller skal køre med en Jikov 2909 DC - jeg ville gerne prøve at finde sådan en.
Fortandhjulet er den originale tjekkiske størrelse: z13 - i Danmark skal den dog være en z12
To automatgear (med tør slyngkobling); tandremstræk til kobling. Kæde til baghjul.
Jikov 2912 DC karburator med hoveddyse #63 og tomgangsdyse #35. De danske modeller skal køre med en Jikov 2909 DC - jeg ville gerne prøve at finde sådan en.
Fortandhjulet er den originale tjekkiske størrelse: z13 - i Danmark skal den dog være en z12
Hestekræfter
1,75 kW (2,3 HK) ved 5.000 omdrejninger (+/- 8%)
Topfart ca. 40 km/t
Topfart ca. 40 km/t
Fælge
16" egerfælge - pæne trods alderen
Dæk
2,25 x 16" - naturligvis tjekkiske dæk (Mitas M-03)
Styling
- Mudflaps på for og bagskærme.
- Rød, reflekterende nummerpladeskrue til baglygten
- Læderlooksidetasker i vinyl
Personligt styling:
- Rødt hæklet Jawa-halstørklæde
- Grå Jawa Babetta t-shirt
- Hvid/Rød rygmærke til min læderjakke fra det Tjekkoslovakiske luftvåben
- Sorte strømper med rødt Jawa-logo
- Rød, reflekterende nummerpladeskrue til baglygten
- Læderlooksidetasker i vinyl
Personligt styling:
- Rødt hæklet Jawa-halstørklæde
- Grå Jawa Babetta t-shirt
- Hvid/Rød rygmærke til min læderjakke fra det Tjekkoslovakiske luftvåben
- Sorte strømper med rødt Jawa-logo
Ekstra tilbehør
- Sidespejl
- Indkøbskurv
Desuden massere af dokumentation, både original og kopieret:
*** Owners Manual
*** Service Manual
*** Parts List
*** Salgsbrocurer fra forskellige lande
- Indkøbskurv
Desuden massere af dokumentation, både original og kopieret:
*** Owners Manual
*** Service Manual
*** Parts List
*** Salgsbrocurer fra forskellige lande
Bemærkninger
Slovakisk produceret knallert importeret fra Ungarn - med matching numbers!
Gennemgået restaurering i Ungarn 2008, hvor efterfølgende kom til Danmark, men efter noget stilstand både før og efter jeg overtog den i marts 2012, har den trængt haft nogle problemer, da den har haft svært ved at starte og holde sig igang.
Restaurering af knallerten er derfor foretaget i 2017, hvor der blandt andet er kommet ny kobling, nyt stempel, nye bremser, nye kæder og ny rem.
Derudover er den lille Jawa 207 baglygte udskiftet med ny original Jawa 210 lygte, den manglende chokerpind i karburatoren er blevet indkøbt og monteret, nyt gummi...
Alt i alt er der blevet skaffet en god portion kvalitetsdele fra specialforhandler i Tjekkiet. Skærmene skal undervognsbehandles nu hvor hjulene alligevel skal af.
Den står meget original og flot - med match nummer!
Gennemgået restaurering i Ungarn 2008, hvor efterfølgende kom til Danmark, men efter noget stilstand både før og efter jeg overtog den i marts 2012, har den trængt haft nogle problemer, da den har haft svært ved at starte og holde sig igang.
Restaurering af knallerten er derfor foretaget i 2017, hvor der blandt andet er kommet ny kobling, nyt stempel, nye bremser, nye kæder og ny rem.
Derudover er den lille Jawa 207 baglygte udskiftet med ny original Jawa 210 lygte, den manglende chokerpind i karburatoren er blevet indkøbt og monteret, nyt gummi...
Alt i alt er der blevet skaffet en god portion kvalitetsdele fra specialforhandler i Tjekkiet. Skærmene skal undervognsbehandles nu hvor hjulene alligevel skal af.
Den står meget original og flot - med match nummer!
Veteraner Jawa Babetta model 210
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 5
jul 2014
Følger: 1
aug 2011
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 11 Emner: 49 Svar: 181
er den godkendt til kørsel i DK?
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 21 Scootere: 13 Emner: 74 Svar: 938
Flot eksemplar, dejlig sovjet farve
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 11 Emner: 7 Svar: 43
er det en du vil bytte med andet knallert