{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch VZ50 [Tidl. scooter] 1976

27.113 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

HÆKKE
Mand | 43 år | Oprettet: 6. okt 2011


Puch VZ50

Årgang:
1976
Motor:
Motor: PUCH 2-takts med blæserkøling (typegodkendt under TU-M 110) Cylinderdiameter: 40mm (60ccm), slaglængde: 43mm. Højkomprimeret topstykke, Std udstødning med 22mm forrør

Smøring: Iblanding af olie i benzinen, blandingsforhold: 1:25 (4%). Gearkasse ved oliepåfyldning i gearhuset.

Karburator: Fabrikat Bing, 15 mm Ø, choker, justerbar strålespids, vådluftfilter i std indsugningslyddæmper.

Gear: 3 trins gear med fodgearskifte, indbygget i motoren.

Kobling: Flerpladekobling i oliebad.

Transmission: Fra motor til gear gennem skråtskårne præcisionstandhjul. Fra gear til baghjul gennem rullekæde.
Fortandhjul: 13 tands Bagtandhjul: 40 tands.

Startanordning: 3 gears-motor i kickstarterudførelse: kickstart ved at træde kickstarterarmen ned bagud.

Elektrisk anlæg: Vekselstrømssvinhjulsmagnet 6 V/178 W. Fjern- og nærlys: Biluxpære 6 V/15W. Baglys: 6 V/3W.



Hestekræfter
Med 40mm cylinder (60ccm) ca 5hk

Fælge
Orginale 17 tommer egerfælge
Dæk
2.75 17 tommer
Styling
Hele knallerten er blevet sandblæst og autolakkeret
Total renoveret fra A-Z.... med bla.
Motor har fået nye lejer/ nålelejer og pakdåser, samt motorblok og gearkasse har fået en grundig rengøring i en motorvask.
Forgaflen har fået nye filtringe, o-ringe og gummimuffer, samt der er monteret nyt kronrørsleje i rustfri
Nye greb, håndtag og kabler.
Rustfri styr og styrholdere.
Rustfri kædestrammere og kalotmøtrikker.
Blæserdele, Kædeskjold, Hjulnav og Ankerplader, Motorblok, Koblingskjold og Bremsepedal er højglaspoleret i hånden.
Nyt Ledningsnet
Nye Bagstøddæmpere
Ny baglygte og Lygtekrans og parabol til forlygten.
Nyt speedometer og drev.
Nyt orginal tankdæksel
Orginale fælge som er blevet renset og pudset op.
Ny lås og nøgle til værktøjskassen
Ekstra tilbehør
Kort og Langt lys
Bremselys
Horn
Bemærkninger
Så blev min VZ50 fra 76 endelig færdig, syntes selv at resultatet er blevet mega godt, men der er også lagt mange timer og penge i den.
Stor tak til Vognmaler Thomas Bitomsky for et stort og meget flot stykke malerarbejde, samt stor tak til min gode ven Anders Elkjær som har hjulpet mig med at samle vidunderet
Kommentér på:
Puch VZ50
Annonce