Kreidler Mofa MF DK 1973
6.177 visninger
|
Oprettet:
Kreidler Mofa MF DK
Årgang:
1973
Motor:
Boring: 40mm
Slag: 39,7mm
10mm Bing
Alu-cylinder med hårdforchromet belægning
To gear/automatik, hvilket vil sige et herligt optræk til ca. 20km/t, hvor den så skifter gnidningsfrit til 2. gear og trækker sig heeelt op til 35km/t på speedometeret.
Slag: 39,7mm
10mm Bing
Alu-cylinder med hårdforchromet belægning
To gear/automatik, hvilket vil sige et herligt optræk til ca. 20km/t, hvor den så skifter gnidningsfrit til 2. gear og trækker sig heeelt op til 35km/t på speedometeret.
Hestekræfter
De lovlige 1,5HK
Fælge
17" nøjagtig samme model som på Puch Maxi, og jeg søger derfor sådan et sæt i fin stand.
Dæk
2.00-17
Styling
Nope. En del overfladerust.
Ekstra tilbehør
Intet.
Bemærkninger
Den blev fundet i Spjald via Gul og Gratis. Speedometeret viste 2972km, og siden tandhjulene er godt slidt + kæden aldeles aldrig har været smurt, så passer det vist meget godt.
Tændingen er pinligt ren og med al sandsynlighed fra fabrikken. Kondensatoren blev skiftet, da motoren gik pænt ringe, men nu er der ingen problemer.
Platinernes ene kontaktflade er løs, men den kører fint, alligevel. De skal dog skiftes. Det er ikke samme type, som bruges til de almindelige Bosch-tændinger, så jeg finder næppe et sæt herhjemme, og selv Bosch-platiner kniber det med... Jeg krydser fingre for, at Beru's produkter er ok!
Det er i øvrigt lidt liret, at den har både nær- og fjernlys. Dekompressionsventilen sidder på samme kabel, som aktiverer startkoblingen.
Fuld gas på støtteben:
http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=99479
Tændingen er pinligt ren og med al sandsynlighed fra fabrikken. Kondensatoren blev skiftet, da motoren gik pænt ringe, men nu er der ingen problemer.
Platinernes ene kontaktflade er løs, men den kører fint, alligevel. De skal dog skiftes. Det er ikke samme type, som bruges til de almindelige Bosch-tændinger, så jeg finder næppe et sæt herhjemme, og selv Bosch-platiner kniber det med... Jeg krydser fingre for, at Beru's produkter er ok!
Det er i øvrigt lidt liret, at den har både nær- og fjernlys. Dekompressionsventilen sidder på samme kabel, som aktiverer startkoblingen.
Fuld gas på støtteben:
http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=99479
Kreidler Mofa MF DK
sep 2004
Følger: 12 Følgere: 14 Scootere: 10
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
De er ikke i så høj kurs som Florett'en. Jeg slap 1.250kr som beset, og det tror jeg ærligt talt ikke er unfair for hverken sælger eller mig.
Op til 3.500-4.000kr vil jeg betragte som fair, afhængigt af stand. De fleste stumper er let tilgængelige, hvis ikke alle. Men det kan IKKE svare sig at restaurere med henblik på videresalg - dertil er markedsprisen for lav.
Synd... Den er ærligt talt Puch Maxi overlegen på alle punkter, ud over der ikke er nogle heftige cylindre til den.
Men til kørsel med 50-60km/t, som de fleste Maxier alligevel kører, er denne væsentligt bedre indrettet!
Og jeg skal altså prøve en tysk cylinder på et tidspunkt!!! bare med en 12mm karburator, så er det fiiiint
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
Hvad måtte du give for denne dejlige maskine og hvor fandt du den?
Med venlig hilsen, Andreas ' kreidler ' linde.
apr 2012
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 7 Emner: 35 Svar: 231
Kæft den fed Jesper.