Veteraner diesella 316 RAT-look 1956
7.387 visninger
|
Oprettet:
Veteraner diesella 316 RAT-look
Årgang:
1956
Motor:
Motor: 1-cylindret, 2-takt blokmotor. Letmetaltopstykke. Boring: 40 mm; slaglængde: 39,5 mm; slagvolumen: 50 cm3.
Kompressionsforhold: 5,25:1. Maks. effekt: 0,6 HK ved 3710 omdr./min.
Elektrisk udstyr: SPL eller Bosch svinghjulsmagnetdynamo. 6 v/17 w.
min model er med Bosch-tænding :-)
Transmission: Automatisk centrifugalkobling. Eet gear. Motor-gearkasse: Kilerem; gearkassebaghjul: Kæde. Total udveksling: 14,4:1. Pedaltræk indbygget i gearkasse; særskilt kaede til baghjul.
Stel og affjedring: Rorstel. Forhjul: Teleskopgaffel. Baghjul: Stift ophængt.
Bremser: Forhjul: Tromlebremse; diameter: 100 mm; håndbetjent. Baghjul: Navbremse.
Update: den blev simpelthen for sløv, så jeg opgraderet cylinder,topstykke, plejer tang... Cylinder kræver lidt tildannelse da den stammer fra en bådmotor diesella, der har en hel del mere power at byde på.
De er ikke nemmere og finde, men de er satme det værd, det er en fuldstændig anden knallert at køre på, bundgrænse og topfart ca. 60-70km det dur i Århus!
Kompressionsforhold: 5,25:1. Maks. effekt: 0,6 HK ved 3710 omdr./min.
Elektrisk udstyr: SPL eller Bosch svinghjulsmagnetdynamo. 6 v/17 w.
min model er med Bosch-tænding :-)
Transmission: Automatisk centrifugalkobling. Eet gear. Motor-gearkasse: Kilerem; gearkassebaghjul: Kæde. Total udveksling: 14,4:1. Pedaltræk indbygget i gearkasse; særskilt kaede til baghjul.
Stel og affjedring: Rorstel. Forhjul: Teleskopgaffel. Baghjul: Stift ophængt.
Bremser: Forhjul: Tromlebremse; diameter: 100 mm; håndbetjent. Baghjul: Navbremse.
Update: den blev simpelthen for sløv, så jeg opgraderet cylinder,topstykke, plejer tang... Cylinder kræver lidt tildannelse da den stammer fra en bådmotor diesella, der har en hel del mere power at byde på.
De er ikke nemmere og finde, men de er satme det værd, det er en fuldstændig anden knallert at køre på, bundgrænse og topfart ca. 60-70km det dur i Århus!
Hestekræfter
0,6hk
trækker forbløffende godt, men er langtfra en hurtigløber!
trækker forbløffende godt, men er langtfra en hurtigløber!
Fælge
Begge hjul: 2 1/8 x 24".
Dæk
radexi i rigtig gode stand
Styling
org. staferinger i rigtig god behold, samt lidt af mit eget krydderi, til at gøre den mere personlig.
Ekstra tilbehør
Speedometer fra vdo
Bemærkninger
garagefund, med super fed patina. Denne knallert bliver min sommer cykel, motoren har fået den store tur i løbet af vinteren.Fælge renoveret en smule med nogen nye eger, slanger. Lidt sølvspray til begge hjul og nye bremsebakker i forhjulet (fundet på Viborg stumpmarked)
Knallerten har et slags skjold på den ene skærm på højre side, jeg mener det er et gammelt redningskorps.
På det sideskjold skriften "Burzum" en af mine ynglingsmusikere , er der en lille pinup i en 5stjerne, det er meget svært at se, men hun er der ;)
Tja en knallert jeg har glædet mig helt vildt til at ræse på og som der ligger rigtigt mange timer i.selve rørstellet er nærmest i super mørkerød org. farve under støvet og snavset.
Jeg har lånt røntgen fotomaskinen til svejsningerne og disse ser alle sunde ud, minimal tæring.
Så derfor kører jeg den som den er, jeg Kunne godt være interesseret i en lang udstødning, hvis nogen har en billig til restauration eller en i god stand, jeg kunne godt tænke mig at se den med sådan en fra en Diesella 316, juno med lang udstødning.
motoren har fået en fuld restaurering af lasse oksbøl, herning. Rigtig dygtig mand der kan sit fag både med hjerne og hjerte.Han kan varmt anbefales hvis du ikke selv har tid eller mod på en gammel motor. Jeg valgte ham fordi jeg har en crescent scooter der også skal fixes og jeg vidste3 denne knallert var i så god stand, at hvis motoren blev fixet. så var resten af rep. småting.
Den kommer måske til salg over sommeren.
MEN ingen byt og den er ikke billig fordi den er gammel. Sælges til kendere der vil hygge om noget unikt og som de færreste ejer!
Der er en lille ekstra gevinst ved motoren, hvis man vil vide mere om den så send en pb( især hvis du kører veteran race klassisk knallert)
Solgt til en rar dame
Knallerten har et slags skjold på den ene skærm på højre side, jeg mener det er et gammelt redningskorps.
På det sideskjold skriften "Burzum" en af mine ynglingsmusikere , er der en lille pinup i en 5stjerne, det er meget svært at se, men hun er der ;)
Tja en knallert jeg har glædet mig helt vildt til at ræse på og som der ligger rigtigt mange timer i.selve rørstellet er nærmest i super mørkerød org. farve under støvet og snavset.
Jeg har lånt røntgen fotomaskinen til svejsningerne og disse ser alle sunde ud, minimal tæring.
Så derfor kører jeg den som den er, jeg Kunne godt være interesseret i en lang udstødning, hvis nogen har en billig til restauration eller en i god stand, jeg kunne godt tænke mig at se den med sådan en fra en Diesella 316, juno med lang udstødning.
motoren har fået en fuld restaurering af lasse oksbøl, herning. Rigtig dygtig mand der kan sit fag både med hjerne og hjerte.Han kan varmt anbefales hvis du ikke selv har tid eller mod på en gammel motor. Jeg valgte ham fordi jeg har en crescent scooter der også skal fixes og jeg vidste3 denne knallert var i så god stand, at hvis motoren blev fixet. så var resten af rep. småting.
Den kommer måske til salg over sommeren.
MEN ingen byt og den er ikke billig fordi den er gammel. Sælges til kendere der vil hygge om noget unikt og som de færreste ejer!
Der er en lille ekstra gevinst ved motoren, hvis man vil vide mere om den så send en pb( især hvis du kører veteran race klassisk knallert)
Solgt til en rar dame
Veteraner diesella 316 RAT-look
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Svar: 3
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Scootere: 7