{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Veteraner Diesella Juno 62 Matic 1962

5.839 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Søbeck
Mand | 53 år | Oprettet: 21. mar 2010


Veteraner Diesella Juno 62 Matic

Årgang:
1962
Motor:
1 gears motor med slyngkobling og snøfteventil.
Karburator : Bing 1/10/73 ( den originale ) med indstillelig strålespids.
Cylinder 40 mm og slaglængde 39,5 mm.
Tændrør. Ngk B5HS eller Champion L86C.
Forbremse - Tromle.
Bagbremse - Navbremse som på en cykel.
Knallerten er bygget i Kolding.
Model Juno Matic blev lavet i 1962 og kendes på den hvide plast ring som dækker tankens samling.
Købspris i 1962 var ca. 850 kr.
Hestekræfter
0.6 hk. Topfart 32 - 35 km´t ,men skal prøve at måle den med gps.
Fælge
Standard stålfælge / malede 18 tommer. ( på normale Diesella Juno er der 24 tommer hjul )
Dæk
Fordæk 18 x 2.25. Kenda
Bagdæk 18 x 2.50. Bridgestone.
Styling
Det må være Diesella sædet, Brooks sadeltaske og det originale sidespejl.
Ekstra tilbehør
Original lås med nøgle fra 1962 + lille bog med købsbevis ( den blev solgt fra forhandler d. 16 april 1962 i Holstebro og jeg er den 3 ejer )
Ejer 1. Bente Søndergaard. Hjerm.
Ejer 2. Søren Ørskov. Kolding.
Ejer 3. Michael Søbeck. Odense
Bemærkninger
Så blev den endelig færdig og nye billeder er lagt ind :)
Dansk bygget knallert fra Danmarks største knallertfabrik i Kolding. Dette er en rimelig sjælden model, vist nok kun lavet i 1 år = 1962, men solgt i 62 og 63 så længe de var på lager.
Jeg kan desværre ikke finde så meget om denne model.
Kommentér på:
Veteraner Diesella Juno 62 Matic
  •   25. nov 2014 Undskyld, jeg fik formuleret det lidt forkert.
    Remmen har jeg, mangler bare kæden, fra kranken (lille tandhjul fra den store rem-skive) til det store tandhjul på baghjulet. Den bruger en anden type kæde end den der bruges til pedal-kæden.

    Der lader dog ikke til at der er nogen skrue-huller, ej andre fæstningsmuligheder, ud over de fordybninger, som jeg kan se på indersiden af tanken. Det virker som om den blot skal presset ned over noget med modhager på, som eneste fæstning.

    Har du evt mulighed fo at tage et billed af denne fæstning, fra din knallert? så jeg ved jeg cirka skal lede efter?

    Håber ikke jeg er alt for krævende, men det trods alt ikke let at finde information og dele til disse ældre vidundere smiley


  •   24. nov 2014 Den er kæde og rem trukket, så det er en rem der går fra den store klinge og ned til motoren.
    Tanken er monteret med et beslag der fanger siderne af tanken og har en gennemgående skrue der skruet op i stellet ( som på andre veteranknallerter )


  •   22. nov 2014 Super fin knallert og rigtig godt restureret.

    Er selv igang med at resturere en Juno model.70 fra 1960.
    Ved du evt hvilken type kæde den bruger fra den store klinge ned til motoren? Og hvordan er tanken monteret, evt skruet fast?


  •   22. mar 2013 goooooooooooood job ! den er blevet rigtig fin

  •   2. aug 2012 det er en rigtig disco farve.. jeg får helt lyst til at danse!!

  •   2. aug 2012 Jeg kan heller ikke li´ farven, så til efteråret bliver den skilt, sandblæst og malet i original sort.

  •   1. aug 2012 Den er nice, men jeg kan ikke li' farven

  •   31. jul 2012 Super lækker.

Annonce