Derbi Senda R "CrossSpirit" [Tidl. scooter] 2004
3.974 visninger
|
Oprettet:
Derbi Senda R "CrossSpirit"
Årgang:
2004
Motor:
Type: EBS050
- Cylinder: Std - 40m - 50 cc
- Stempel: Std - 40m
- Topstyk: Std - 40m - 50 cc
- Krumtap: Std - ø12
- Lejer: Std
- Nåleleje: Std - ø12
- Gearkasse: Std - Gear: 6 - #1 N 2 3 4 5 6#
- Tænding: Std - Ducati
- CDI: "Std" - Ducati (fra en 30'er, Begrænset til 9400RPM)
- Tændrør: NGK BR8ES
- Karburator: Dellorto - PHVA - 14mm
- Dyse: #65
- Membran: Std | Membran Plader: Carbon
- Studs: Std
- Luftfilter: Std
- Kobling: GP24RD Carbon
- Koblingsfjedre: Malossi Sport
- Kæde: KMC - 420
- Gearing: 11 / 65 (12/70 std)
- Udstødning: Std
Cdi'en er fra en 2011 Senda (30'er) og er Omdr Begrænset til 9400-10'000 RPM
- Cylinder: Std - 40m - 50 cc
- Stempel: Std - 40m
- Topstyk: Std - 40m - 50 cc
- Krumtap: Std - ø12
- Lejer: Std
- Nåleleje: Std - ø12
- Gearkasse: Std - Gear: 6 - #1 N 2 3 4 5 6#
- Tænding: Std - Ducati
- CDI: "Std" - Ducati (fra en 30'er, Begrænset til 9400RPM)
- Tændrør: NGK BR8ES
- Karburator: Dellorto - PHVA - 14mm
- Dyse: #65
- Membran: Std | Membran Plader: Carbon
- Studs: Std
- Luftfilter: Std
- Kobling: GP24RD Carbon
- Koblingsfjedre: Malossi Sport
- Kæde: KMC - 420
- Gearing: 11 / 65 (12/70 std)
- Udstødning: Std
Cdi'en er fra en 2011 Senda (30'er) og er Omdr Begrænset til 9400-10'000 RPM
Hestekræfter
4-5
Fælge
Fælge:
For: Super Cross - 21"
Bag: Super Cross - 18"
Farve:
For: Chrom
Bag: Chrom
Dæk
For: Michellin T63 | Off-Road
Bag: Michellin T63 | Off-Road
Størrelse:
For: 80/90-21"
Bag: 110/80-18"
Farve:
For: Sort
Bag: Sort
Styling
Det en Senda, den er da styling i sig selv.
Nr. Plade holder: Hjemmelavet
Dæksel over Tank: Stylepro - Sort
Forlygtepære: STR8 - Halogen Med "Xenon Look"
Speedometer: Orig Senda med Omdr. Tæller (den er født med speedo UDEN Omdr. Tæller)
Forbremsegreb: Stylepro - Sort
Koblingsgreb: Stylepro - Sort
Styr: Stylepro - Sort
Gasgreb: Stage6 SSP - Sort
Håndtag: Domino - "Off-Road" - Sort/Grøn
NGK Racing Silicone tændkabel + hætte i Rød
Olieslange: Stage6 "Benzin Slange" - Klar/Gennemsigtig
Dæksel Over Tænding/Fortandhjul: TNT Lighty Modular - Sort/Carbon
Nr. Plade holder: Hjemmelavet
Dæksel over Tank: Stylepro - Sort
Forlygtepære: STR8 - Halogen Med "Xenon Look"
Speedometer: Orig Senda med Omdr. Tæller (den er født med speedo UDEN Omdr. Tæller)
Forbremsegreb: Stylepro - Sort
Koblingsgreb: Stylepro - Sort
Styr: Stylepro - Sort
Gasgreb: Stage6 SSP - Sort
Håndtag: Domino - "Off-Road" - Sort/Grøn
NGK Racing Silicone tændkabel + hætte i Rød
Olieslange: Stage6 "Benzin Slange" - Klar/Gennemsigtig
Dæksel Over Tænding/Fortandhjul: TNT Lighty Modular - Sort/Carbon
Ekstra tilbehør
Skivelåse (2 Stk)
Alarm
Alarm
Bemærkninger
Max Hast: 65 km/t på Speedo
Max Hast: 60 km/t på GPS
Fin og velholdt.
______________-_________________
18/10-12
Idag har den fået nye bremseklodser for og bag, Nyt Orig 45'er Forrør (gal et mini rør), Nye Gummistropper til forlygten + Mont. Plader til lygteskjold, Ny forlygtepære (halogen med Xenon look), Ny Kæde, Nyt Orig fortandhjul (12T), Nyt Orig Bagtandhjul (65T, dog er 70T std på denne model), derudover fik den også Nyt Dæksel over tanken da det manglede inkl ny fjeder, aksel og låseringe. motorolie, tændrør og div. er også blevet skiftet.
må sige forrøret begrænser den temlig meget alligevel i omdr. men den går ca 58 nu så det næsten fint nok. et 11T fortandhjul så sku den være perfekt.
nu ska der bar bestilles forsikring samt hentes nr. plade og så det ud på vejen, ja og så lig et 11T fortandhjul :-)
PS. den har idag rundet: 8326Km
19/10-12
fandt ud af jeg allerede havde et 11T fortandhjul liggende, så det sku da skiftes, fandt så ud af sendaen havde et 13T tandshjul på, hvor det burde ha været 12T. nå men smed 11T tandhjulet på.
og så lig ud og mål den engang, 53km/t på GPS og 55km/t på speedo.
PERFEKT!
25/10-12
Så fik den nyt Styr, Nye håndtag samt Ny forbremsegreb og koblingsgreb.
nu styrrer den bar perfekt, kontra før med kedelige orig styr (hvilket desv var skævt)
5/11-12
Så fik den det gamle forrør på igen (ubegrænset) samt en CDI fra en Senda 30'er (2009 model) som så er begrænset (til 9400 RPM hvilket min 45'er senda her også tog fuldt droslet)
Så nu har jeg trækket fra en helt ubegrænset senda, men takket væred CDIen holder den stadig de 9400-9500 max RPM så topfarten er uændret, men trækket mange forbedret.
Samt fik sat et Stage6 Gasgreb på. Dejligt.
har osse fået ny kobling + Luftfilterelement mm. til den, men gider jeg ik skifte idag.
19/10-12
Blev træt af Standard udstødningen, lød sku nærmest som en Maxi 2Gear. så har købt mig en Sprit ny Malossi Supermoto MHR Replica til den, Med Drosling så den er fuldt lovlig og bruge :-)
6 lag klarlak og så kom den på, holder omdr som den skal, trækker som ja, en std nu gør. lyder langt bedere end den originale udstødning. ja det er jo en Malossi :-D
30/12-12
Så kom den nye kobling i den samt Koblingsfjeder, Motorolie og kølervæske.
Ikke fordi det gamle var slidt. men heller for meget vedligeholdelde end for lidt :-)
03/01-13
Ny Vandpumpe monteret, den gamle var blevet utæt :(
samt det Tændingsdæksel som jeg købte til den for 3 måneder siden :-)
Kædeskift/tandhjul Made Easy :-)
28/06-13
Ny Bagbremsekaliber, Nye Bagbremseklodser, Ny Baghjulsaksel + Møtrikker samt Nye Kædestrammere
Fortsættelse følger Næste der er noget at skrive om.
_________________________________________________
D
DE
DER
DERB
DERBI
DERBI S
DERBI SE
DERBI SEN
DERBI SEND
DERBI SENDA
DERBI SEND
DERBI SEN
DERBI SE
DERBI S
DERBI
DERB
DER
DE
D
Det er en 45'er
Max Hast: 60 km/t på GPS
Fin og velholdt.
______________-_________________
18/10-12
Idag har den fået nye bremseklodser for og bag, Nyt Orig 45'er Forrør (gal et mini rør), Nye Gummistropper til forlygten + Mont. Plader til lygteskjold, Ny forlygtepære (halogen med Xenon look), Ny Kæde, Nyt Orig fortandhjul (12T), Nyt Orig Bagtandhjul (65T, dog er 70T std på denne model), derudover fik den også Nyt Dæksel over tanken da det manglede inkl ny fjeder, aksel og låseringe. motorolie, tændrør og div. er også blevet skiftet.
må sige forrøret begrænser den temlig meget alligevel i omdr. men den går ca 58 nu så det næsten fint nok. et 11T fortandhjul så sku den være perfekt.
nu ska der bar bestilles forsikring samt hentes nr. plade og så det ud på vejen, ja og så lig et 11T fortandhjul :-)
PS. den har idag rundet: 8326Km
19/10-12
fandt ud af jeg allerede havde et 11T fortandhjul liggende, så det sku da skiftes, fandt så ud af sendaen havde et 13T tandshjul på, hvor det burde ha været 12T. nå men smed 11T tandhjulet på.
og så lig ud og mål den engang, 53km/t på GPS og 55km/t på speedo.
PERFEKT!
25/10-12
Så fik den nyt Styr, Nye håndtag samt Ny forbremsegreb og koblingsgreb.
nu styrrer den bar perfekt, kontra før med kedelige orig styr (hvilket desv var skævt)
5/11-12
Så fik den det gamle forrør på igen (ubegrænset) samt en CDI fra en Senda 30'er (2009 model) som så er begrænset (til 9400 RPM hvilket min 45'er senda her også tog fuldt droslet)
Så nu har jeg trækket fra en helt ubegrænset senda, men takket væred CDIen holder den stadig de 9400-9500 max RPM så topfarten er uændret, men trækket mange forbedret.
Samt fik sat et Stage6 Gasgreb på. Dejligt.
har osse fået ny kobling + Luftfilterelement mm. til den, men gider jeg ik skifte idag.
19/10-12
Blev træt af Standard udstødningen, lød sku nærmest som en Maxi 2Gear. så har købt mig en Sprit ny Malossi Supermoto MHR Replica til den, Med Drosling så den er fuldt lovlig og bruge :-)
6 lag klarlak og så kom den på, holder omdr som den skal, trækker som ja, en std nu gør. lyder langt bedere end den originale udstødning. ja det er jo en Malossi :-D
30/12-12
Så kom den nye kobling i den samt Koblingsfjeder, Motorolie og kølervæske.
Ikke fordi det gamle var slidt. men heller for meget vedligeholdelde end for lidt :-)
03/01-13
Ny Vandpumpe monteret, den gamle var blevet utæt :(
samt det Tændingsdæksel som jeg købte til den for 3 måneder siden :-)
Kædeskift/tandhjul Made Easy :-)
28/06-13
Ny Bagbremsekaliber, Nye Bagbremseklodser, Ny Baghjulsaksel + Møtrikker samt Nye Kædestrammere
Fortsættelse følger Næste der er noget at skrive om.
_________________________________________________
D
DE
DER
DERB
DERBI
DERBI S
DERBI SE
DERBI SEN
DERBI SEND
DERBI SENDA
DERBI SEND
DERBI SEN
DERBI SE
DERBI S
DERBI
DERB
DER
DE
D
Det er en 45'er

Derbi Senda R "CrossSpirit"
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Gadefælge (SM) er 17"/17"
Off-Roadfælge (R) er 21"/18"
feb 2009
Følger: 48 Følgere: 147 Scootere: 142 Emner: 50 Svar: 1.121
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Ikke tilsalg
feb 2009
Følger: 48 Følgere: 147 Scootere: 142 Emner: 50 Svar: 1.121
jun 2011
Følger: 35 Følgere: 34 Scootere: 3
feb 2012
Følger: 35 Følgere: 34 Scootere: 11 Emner: 45 Svar: 120
held og lykke men den
og velkommen ven
feb 2007
Følger: 150 Følgere: 153 Scootere: 13 Svar: 37
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
den ska nok bli finere
feb 2007
Følger: 150 Følgere: 153 Scootere: 13 Svar: 37
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Glæder mig skam til den står færdig. så det meget sikkert.
Synts det var synd og gøre min camo std for og ku bruge den på vejen, så jeg købte sku denher istedet til hverdags xD
maj 2010
Følger: 103 Følgere: 99 Scootere: 28 Emner: 392 Svar: 2.543
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Takker
aug 2008
Følger: 103 Følgere: 108 Scootere: 78 Emner: 67 Svar: 589
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Takker
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 15 Svar: 1
- Velkommen