Kreidler Florett RMC Elektronik 1977
21.310 visninger
|
Oprettet:
Kreidler Florett RMC Elektronik
Årgang:
1977
Motor:
5 gears B15-5K med direkte skifte, hovedrenoveret. Mahle 49ccm 6,25 HK cylinder og meteor stempel.
Bing 20 mm karburator med dyse #78
Monteret med kokusan 6V elektronisk tænding hvor al elektronik er monteret i venstre sidekasse, herunder også converter for de ekstra høje pulser til omdrejningstælleren.
Bing 20 mm karburator med dyse #78
Monteret med kokusan 6V elektronisk tænding hvor al elektronik er monteret i venstre sidekasse, herunder også converter for de ekstra høje pulser til omdrejningstælleren.
Hestekræfter
6,25 Max 10.000 RPM 90Km/h
Ny opsætning, 1,2 HK lovlig knallert og lige lovlig udstødning
Ny opsætning, 1,2 HK lovlig knallert og lige lovlig udstødning
Fælge
Helstøbte 17" stjernefælge med poleret fælgekant og 6 eger
Dæk
Fortune 3.00-17-47N bag og 2.50-17-40N for
Styling
Nix, den står som original!
Ekstra tilbehør
Stel lakeret med originalfarven VW Ischa L99M og med sidestøttefod som var original ekstra tilbehør.
Bemærkninger
Sommeren 2012
Fandt jeg denne i Padborg, hvis det nogensinde skulle blive til et køretøj i det hele taget igen, så måtte det koste blod, sved og ikke mindst penge.
Missionen er sat, jeg drager fra det kolde Vendsyssel med trailer mod Padborg, hvilket er en helt naturlig ting at køre med i "hjemlandet".
Nå ja, når man som knægt af flyvepladsen i Padborg, så er der altid adgang til fribilletter til Padborg park, så kunne man jo ligeså godt smutte forbi og se et ræs.
Langt ude på landet i en ældre lade, boede en ældre "drengerøv". Jeg kunne godt se at med den tid der skulle lægges i denne, så blev det sandelig lidt op ad bakke. Men stædig som jeg er, så tog jeg udfordringen op, handlede dette stykke vidunder til en billig penge og dragede mod nord.
Stellet
Efter en del adskillelse, iblødsætning og tæven med hamre, kunne jeg ane et stel der faktisk var i en meget god forfatning. Ofte har jeg set at beslaget til bagskærmen er rustet væk, men helt clean her.
Stellet blev sendt til en sandblæser. Efterfølgende videre til en Autolakerer som havde et gammelt farvekort og maskine der kunne blande VW Ischa L99M farven. Her blev stellet spartlet for de værste kratere, grundet og lakeret i den flotte grønne farve. Nå ja, 3 gange klarlak ovenpå også.
Nu gik jagten ind på at finde de rigtige stumper. Gul & Gratis samt DBA blev støvsuget for stumper i en enhver kaliber. Ofte røg der lidt mere med, men dette må blot sælges løbende, pga til stor gene for konen i huset.
Motoren blev fundet, den helt rigtige 5 gears med direkte skifte. Nye lejer, pakninger, simmeringe og kobling.
Efter dette gik tiden med at lave El-system med blinklys og sommeren 2013 star dne klar, nu får den et par køreture I ny og næ, men aldrig I regnvejr.
Den skal også indregistreres når den er helt klar idet der ikke påhviler afgift på denne som veteran.
Update:
Den har nu fået lovlig cylinder, top, BING 1/10/53 karburator, udstødning samt meteor stempel. Det skal hertil siges at det er ikke nemt at finde en cylinder som er 100% lovlig samt en karbruator, men lang om længe lykkedes det at finde det meste over ebay.
Forgaffel er blevet renoveret med nye pakdåser, fjedre omm.
Til sommer går turen hele Danmark rundt så den skal gerne være 100% i orden :)
Fandt jeg denne i Padborg, hvis det nogensinde skulle blive til et køretøj i det hele taget igen, så måtte det koste blod, sved og ikke mindst penge.
Missionen er sat, jeg drager fra det kolde Vendsyssel med trailer mod Padborg, hvilket er en helt naturlig ting at køre med i "hjemlandet".
Nå ja, når man som knægt af flyvepladsen i Padborg, så er der altid adgang til fribilletter til Padborg park, så kunne man jo ligeså godt smutte forbi og se et ræs.
Langt ude på landet i en ældre lade, boede en ældre "drengerøv". Jeg kunne godt se at med den tid der skulle lægges i denne, så blev det sandelig lidt op ad bakke. Men stædig som jeg er, så tog jeg udfordringen op, handlede dette stykke vidunder til en billig penge og dragede mod nord.
Stellet
Efter en del adskillelse, iblødsætning og tæven med hamre, kunne jeg ane et stel der faktisk var i en meget god forfatning. Ofte har jeg set at beslaget til bagskærmen er rustet væk, men helt clean her.
Stellet blev sendt til en sandblæser. Efterfølgende videre til en Autolakerer som havde et gammelt farvekort og maskine der kunne blande VW Ischa L99M farven. Her blev stellet spartlet for de værste kratere, grundet og lakeret i den flotte grønne farve. Nå ja, 3 gange klarlak ovenpå også.
Nu gik jagten ind på at finde de rigtige stumper. Gul & Gratis samt DBA blev støvsuget for stumper i en enhver kaliber. Ofte røg der lidt mere med, men dette må blot sælges løbende, pga til stor gene for konen i huset.
Motoren blev fundet, den helt rigtige 5 gears med direkte skifte. Nye lejer, pakninger, simmeringe og kobling.
Efter dette gik tiden med at lave El-system med blinklys og sommeren 2013 star dne klar, nu får den et par køreture I ny og næ, men aldrig I regnvejr.
Den skal også indregistreres når den er helt klar idet der ikke påhviler afgift på denne som veteran.
Update:
Den har nu fået lovlig cylinder, top, BING 1/10/53 karburator, udstødning samt meteor stempel. Det skal hertil siges at det er ikke nemt at finde en cylinder som er 100% lovlig samt en karbruator, men lang om længe lykkedes det at finde det meste over ebay.
Forgaffel er blevet renoveret med nye pakdåser, fjedre omm.
Til sommer går turen hele Danmark rundt så den skal gerne være 100% i orden :)
Kreidler Florett RMC Elektronik
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
Ja det er ikke så nemt at finde, men det findes da, til voldsomme priser.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er sku en rigtig KNALLERT.
Det må have været en pain at finde alle de dele, og få dem renoveret igen RIGTIG godt, efterhånden en stor sjældenhed i den stand
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
Beklager det sene svar men så det først nu.
Den såmænd ok med lovlig opsætning men har istedet sat 2.9 HK cylinder på med 14 mm Bing og jeg må her sige at det går pragtfuldt, selv med 5 gear. 60 km/t går fint ubesværet, resten er bare bonus.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
Må jeg spørge om årsag til Tu-m 186 opsætningen?
Hvordan går den med 5 Gear og denne opsætning?
mvh Fra Falster
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
feb 2014
Følger: 12 Følgere: 11
feb 2014
Følger: 12 Følgere: 11
nov 2010
Følger: 1
Ja, har tid nok til det, men motoren vil jeg gerne bruge manual til når der er så meget der kan gå i stykker der inde
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
nov 2010
Følger: 1
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
nov 2010
Følger: 1
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
Hvad årgang er du i gang med ?
nov 2010
Følger: 1
Har eksplosionstegninger på motoren og det? leder efter noget så jeg ikke gør noget galt
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
nov 2010
Følger: 1
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 62 Svar: 57
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Scootere: 3
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Scootere: 3
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 62 Svar: 57
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 268
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2013
Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 24
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 80
maj 2013
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 49
x-tra høj her fra