Benelli 491 GT 2001
1.010 visninger
|
Oprettet:
Benelli 491 GT
Årgang:
2001
Motor:
Lang vandret Minarelli-maskineri.
Cylinder er luftkølet /blæserkølet og bagbremsen er tromlebremse.
Polini Sport cylinder
Polini stempel
Polini Sport topstykke
Malossi vario
Standard kobling
Standard koblingsklokke
Standard krumtap
17,5 mm Dellorto karburator på en standard studs og med en standard membran
Standard tænding
Udstødning er en Arrow knækpotte.
Cylinder er luftkølet /blæserkølet og bagbremsen er tromlebremse.
Polini Sport cylinder
Polini stempel
Polini Sport topstykke
Malossi vario
Standard kobling
Standard koblingsklokke
Standard krumtap
17,5 mm Dellorto karburator på en standard studs og med en standard membran
Standard tænding
Udstødning er en Arrow knækpotte.
Hestekræfter
Burde have 6-7 ponyer.
Fælge
Benelli 12".
Sølvgrå og især bagfælgen er noget afskallet af salt.
Sølvgrå og især bagfælgen er noget afskallet af salt.
Dæk
Jow.
Bag et Duro i størrelsen 130/70-12.
Foran et Michelin Bopper der måler 120/70-12.
Rigeligt med mønster :-)
Bag et Duro i størrelsen 130/70-12.
Foran et Michelin Bopper der måler 120/70-12.
Rigeligt med mønster :-)
Styling
Narj ...
Ekstra tilbehør
Flot topbox i samme farve som scooteren.
Dertil et nydeligt sæt sidespejle - vist nok fra en Aprilia SR50.
Dertil et nydeligt sæt sidespejle - vist nok fra en Aprilia SR50.
Bemærkninger
Købt tilbage i sommeren 2007 som ikke kørende og med fastsiddende bremser efter lang tids stilstand i en fugtig garage.
Fik den på liften og lavet lidt:
Frisk benzin
Renset karburator
Renset variomatikken
Slebet kobling og klokke ren og smurt lejerne i remskiverne
Smurt kablerne
Ordnet bremserne: Friske bremseklodser foran og bagbremseklodserne ordnet da de ikke var slidt.
Derefter startet op.
Kørte fint og ganske hurtigt ; cirka 90 efter speedometer.
Alt virkede med undtagen af elstarter.
Fik den på liften og lavet lidt:
Frisk benzin
Renset karburator
Renset variomatikken
Slebet kobling og klokke ren og smurt lejerne i remskiverne
Smurt kablerne
Ordnet bremserne: Friske bremseklodser foran og bagbremseklodserne ordnet da de ikke var slidt.
Derefter startet op.
Kørte fint og ganske hurtigt ; cirka 90 efter speedometer.
Alt virkede med undtagen af elstarter.
Benelli 491 GT
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 62 Scootere: 20 Emner: 8 Svar: 250
feb 2014
Følgere: 96 Scootere: 3 Svar: 51
feb 2014
Følgere: 96 Scootere: 3 Svar: 51