Scootcar Secma FunTech 50 2000
6.565 visninger
|
Oprettet:
Scootcar Secma FunTech 50
Årgang:
2000
Motor:
Morini maskine.
Luftkølet og med tromlebremse bag.
Opsætning :
Polini Sport cylinderkit // standard kit
Tunpotte, som jeg ikke kan huske hvad hedder
17,5 Dell`orto karburator med elektrisk choker
Standard vario med 6 grams ruller
Standard kobling og koblingsklokke
Standard membran og indsugning
Standard luftfilter
Standard krumtap
Standard tændning
Luftkølet og med tromlebremse bag.
Opsætning :
Polini Sport cylinderkit // standard kit
Tunpotte, som jeg ikke kan huske hvad hedder
17,5 Dell`orto karburator med elektrisk choker
Standard vario med 6 grams ruller
Standard kobling og koblingsklokke
Standard membran og indsugning
Standard luftfilter
Standard krumtap
Standard tændning
Hestekræfter
Vel 5-6 stykker.
Fælge
3 stk Scootcar-fælge.
10" i sølvgrå.
10" i sølvgrå.
Dæk
Jah, men jeg kan dælme ikke huske hvilke mærke.
Størrelsen er 130/90-10.
Størrelsen er 130/90-10.
Styling
Ikke nødvendigt - vækker opmærksomhed nok i sig selv!
Ekstra tilbehør
Styrtbøjle, tag og døre.
Bemærkninger
Nogen kan måske huske den fra scootertræf i Kolding og på Als - sidste billede :-)
Købt d. 27/6-04. Første reg.dato juli `00. kørt 6300 km.
Pris : MANGE penge - alt for mange ... Nypris 44.900 ! 37,800,- kr for selve Scootcar`en. + tag og døre 7100,- kr.
Defekter : Syningen forrest på dørene gået lidt op, potten rusten - mangler bolte ved cylinder, slidte fordæk (kan lidt endnu), døre skal rettes op - passer ikke så godt i "rammen", ruller, rem og kobling skal skiftes, bremserne trænger KRAFTIGT til at blive ordnet (!), styretøjet går stramt, bageste støddæmper slidt op.
Hele "undervognen" er ret rusten (gu` ved hvor mange bolte der knækker ?)
Ulemper : Den larmer sindssygt meget indeni, stor venderadius, trægt styretøj, ingen bakgear, meget dyrt ekstraudstyr, meget dyr i service og vedligeholdelse (hvis man ikke kan lave det selv).
Svær at komme ind og ud af. Der er ikke plads til de store "armbevægelser", når selen skal på.
Fordele : Man sidder i tørvejr, man kan have en passager med, den kører 70 på speedo (60 IRL), man bliver ikke mast i trafikken som på scooter,
vinduesvisker, stort batteri, rimeligt bagagerum, man vælter ikke i regnvejr, man må parkere den som en cykel (må dog ikke holder til ulempe), 8 liter benzintank, 33 km pr liter, man kan tage døre og tag af og bruge den som cabriolet.
Ekstraudstyr : Tag og døre (koster 7100,- kr !), meget stor ABUS kædelås i "stof" med kæde indeni. Begge dele fulgte med.
Ekstraudstyr 2 : Har fået fat i en side-styrtbøjle med påmonterede nakkestøtter til 350,- kr (nypris 2495,- !!!).
Kørsel : Den er - grundet konstruktionen - ret anderledes at køre i. Modvind kan den ikke lide ; reducerer farten til 40-45 km/t. Men man sidder ret behageligt på det godt polstrede sæde og ryglænet støtter fint.
Turen fra Valby (hvor vi købte den) og hjem til Snekkersten, var fed : Tværs gennem København, ud af Strandboulevarden til Svanemølleværket og op igennem Hellerup, videre af Strandvejen mod Helsingør. En tur på næsten 50 km! Men det gik fint, bortset fra larmen ...
Den er fantastisk god til ture på 20-30 km - det er passende længder. Dog er det ikke noget problem at køre længere.
Solgt for nogle år siden til en gut på Nørrebro,
Købt d. 27/6-04. Første reg.dato juli `00. kørt 6300 km.
Pris : MANGE penge - alt for mange ... Nypris 44.900 ! 37,800,- kr for selve Scootcar`en. + tag og døre 7100,- kr.
Defekter : Syningen forrest på dørene gået lidt op, potten rusten - mangler bolte ved cylinder, slidte fordæk (kan lidt endnu), døre skal rettes op - passer ikke så godt i "rammen", ruller, rem og kobling skal skiftes, bremserne trænger KRAFTIGT til at blive ordnet (!), styretøjet går stramt, bageste støddæmper slidt op.
Hele "undervognen" er ret rusten (gu` ved hvor mange bolte der knækker ?)
Ulemper : Den larmer sindssygt meget indeni, stor venderadius, trægt styretøj, ingen bakgear, meget dyrt ekstraudstyr, meget dyr i service og vedligeholdelse (hvis man ikke kan lave det selv).
Svær at komme ind og ud af. Der er ikke plads til de store "armbevægelser", når selen skal på.
Fordele : Man sidder i tørvejr, man kan have en passager med, den kører 70 på speedo (60 IRL), man bliver ikke mast i trafikken som på scooter,
vinduesvisker, stort batteri, rimeligt bagagerum, man vælter ikke i regnvejr, man må parkere den som en cykel (må dog ikke holder til ulempe), 8 liter benzintank, 33 km pr liter, man kan tage døre og tag af og bruge den som cabriolet.
Ekstraudstyr : Tag og døre (koster 7100,- kr !), meget stor ABUS kædelås i "stof" med kæde indeni. Begge dele fulgte med.
Ekstraudstyr 2 : Har fået fat i en side-styrtbøjle med påmonterede nakkestøtter til 350,- kr (nypris 2495,- !!!).
Kørsel : Den er - grundet konstruktionen - ret anderledes at køre i. Modvind kan den ikke lide ; reducerer farten til 40-45 km/t. Men man sidder ret behageligt på det godt polstrede sæde og ryglænet støtter fint.
Turen fra Valby (hvor vi købte den) og hjem til Snekkersten, var fed : Tværs gennem København, ud af Strandboulevarden til Svanemølleværket og op igennem Hellerup, videre af Strandvejen mod Helsingør. En tur på næsten 50 km! Men det gik fint, bortset fra larmen ...
Den er fantastisk god til ture på 20-30 km - det er passende længder. Dog er det ikke noget problem at køre længere.
Solgt for nogle år siden til en gut på Nørrebro,
Scootcar Secma FunTech 50
okt 2017
Følger: 2
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
De er ikke importeret som 30-scooter, uanset hvad en sælger (måske) kunne påstå.
Heh - jeg bor nok for langt væk
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
Og ja, jeg kender bare ikke lige nogen, så ikke så nemt
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Du skal ikke være bange for at købe en, men se dig for, så du ikke får købt noget skrammel:
Forruden skal være hel
Selerne skal være i orden
Der skal være tag og døre til.
Støttehjulene skal være ok - især lejerne/bøsningerne.
Rattet skal bevæge sig nemt og frit - må ikke have steder det niver eller sidder lidt fast.
Bremserne skal virker og den må ikke bremse skævt (trække til den ene side når der bremses). Ej heller må den blokere på baghjulet.
Håndbremsen skal ikke kunne trækkes voldsomt højt.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
En pause hver 25-30 km + en blød pude at sidde på
Men ellers er den da helt afgjort sjov og underholdende at race rundt i.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
Vil det så sige man har behov for en pause efter 25 km?
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Nogen af dem ryster i motor. Kan kureres med en ny krumtap - evt en højere gearing.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
Jeg er begyndt at kigge på disse scootcars.. Hvor langt kan man holde ud at køre i dem?
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 62 Scootere: 20 Emner: 8 Svar: 250
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Har set eksemplarer der var rene vrag til 6000 på dba - horribelt
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Scootere: 4 Emner: 33 Svar: 91