{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Puch N-SL Grand Prix Luxe 1978

3.038 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

HÆKKE
Mand | 44 år | Oprettet: 6. okt 2011


Puch N-SL Grand Prix Luxe

Årgang:
1978
Motor:
Motor: PUCH 2-takts med vendeskylning og fartvindkølet alu-cylinder med støbejernsforing (typegodkendt under TU-M 110) Cylinderdiameter: 40mm (59 ccm) med større skyllekanaler, og uden plomb, slaglængde: 43mm. Højkomprimeret topstykke, original 5,5hk "cigarudstødning" med 32 mm forrør

Smøring: Iblanding af olie i benzinen, blandingsforhold: 2%. Gearkasse ved oliepåfyldning i gearhuset.

Karburator: Bing 1/17mm Ø, med manuel choker og stor indsugningslyddæmper.

Gear: 4 trins gear med fodgearskifte, indbygget i motoren.

Kobling: Flerplade lamel kobling i oliebad. (racekobling 6-plader)

Transmission: Fra motor til gear gennem skråtskårne præcisionstandhjul. Fra gear til baghjul gennem rullekæde.
Fortandhjul: 13 tands Bagtandhjul: 44 tands.


Startanordning: 4 gears-motor i kickstarterudførelse: kickstart ved at træde kickstarterarmen ned bagud.
Hestekræfter
Cylindersættet er fra en tysk Puch Ranger (crosser) som er boret op til overstørrelse (40mm) hvilket nok giver en effekt på 3,5 hk
Fælge
Forfælg: Nyt 17" Radaelli fælg, med nye eger og højglanspoleret nav, samt navbørster

Bagfælg: Nyt 17" Radaelli fælg, med nye eger og højglanspoleret nav, samt navbørster
Dæk
Fordæk: Nyt 2.75 x 17 af mærket "yellowstone" med langsgående mønster, lige som originalt

Bagdæk: Nyt 2.75 x 17 af mærket "yellowstone" med tværgående mønster, lige som originalt
Styling
En Grand Prix er jo egentlig styling i sig selv.
Ekstra tilbehør
Styrlås, hjelmlås og blinklys.....

Blinklys bliver monteret i løbet af vinteren 2014
Bemærkninger
Så fik fik min gamle Grand Prix "TØFFE" langt om længe, den omtalte overhaling.
Den står IKKE 100% original, da det IKKE er det helt rigtige styr, cockpit, speedometer, omdrejningstæller og cylindersæt der er monteret, også mangler jeg lige at få monteret blinklys og batteri, men det bliver lavet i løbet af vinteren 2014.
En Grand Prix har normalt også kun 3 gear, men jeg har så valgt at smide en 4 gear motor på den i stedet for, da det er meget federe.
Knallerten er også "KUN" piftet op, dvs at det er IKKE hele knallerten som er blevet malet. Stel, bagsvinger, fodkonsol og støtteben er ikke malet om, da jeg syntes det var fint som det var.
Der er lavet følgende......
Nymalet (autolak) Tank, sideskjolde, anderøv, lygtehus, lygtholdere, kædeskærm og forgaffel
Forgaffel er renoveret med nye gummimuffer, højglanspoleret topplade, samt rustfrie topbolte.
Det originale sæde er blevet ompolstret.
Styr og det originale bagagebære er blevet om-forchromet
Original lygtekrans, med original parabol.
Nye originale instrumenthuse på cockpittet, med nye gummi-indsatser.
Original 5,5hk cigarudstødning rengjort og oppoleret.
Ledningsnet er forberedt til blinklys, og der er trukket nye ledninger til bremselys.

Jeg er rigtig glad for det færdige resultat, og jeg syntes bestemt det er blevet en rigtig flot knallert, trods det at den ikke står 100% original.
Der skal også lige lyde en kæmpe tak til de personer, som har hjulpet med dette projekt. Uden deres hjælp, så var det ikke blevet til noget.
Kommentér på:
Puch N-SL Grand Prix Luxe
Annonce