Peugeot Speedfight 2 AC SD (45km/t) 2005
1.867 visninger
|
Oprettet:
Peugeot Speedfight 2 AC SD (45km/t)
Årgang:
2005
Motor:
Blæsekølet 50cm3 motor m. tromlebremse.
km stand: 17'xxx km.(ved køb)
Cyllinder:
std. 40mm Alu. cylle med nicasil foring og nye stempelringe.
kaburator:
Original 12mm (oval)
Dyse #50 (std.)
Tændspole: den originale havde svag gnist så købte en" Zoot Racing" for bedre koldstart og med sort std. kabel og tændrørshætte.(for stealth)
Variator:
Original.
8,0gr. Malossi ruller
og 30km/t bagplade/begrænsning.
Kobling:
Malossi FLY Clutch (med de hvide fjedre den kom med)
Malossi Hvid Trykfjeder
StylePro Koblingskokke
Udstødning:
(Godkendt 45 model)
Sito Puls uden "plumbering"
Membran:
pt. en std. nylon fra PGO Comet.
Tændrør:
NGK BPR6HS (Vinter)
NGK BPR7HS (Sommer)
km stand: 17'xxx km.(ved køb)
Cyllinder:
std. 40mm Alu. cylle med nicasil foring og nye stempelringe.
kaburator:
Original 12mm (oval)
Dyse #50 (std.)
Tændspole: den originale havde svag gnist så købte en" Zoot Racing" for bedre koldstart og med sort std. kabel og tændrørshætte.(for stealth)
Variator:
Original.
8,0gr. Malossi ruller
og 30km/t bagplade/begrænsning.
Kobling:
Malossi FLY Clutch (med de hvide fjedre den kom med)
Malossi Hvid Trykfjeder
StylePro Koblingskokke
Udstødning:
(Godkendt 45 model)
Sito Puls uden "plumbering"
Membran:
pt. en std. nylon fra PGO Comet.
Tændrør:
NGK BPR6HS (Vinter)
NGK BPR7HS (Sommer)
Hestekræfter
Nok til at køre 45+km/t. med nice optræk..
Den spiller faktisk så godt lige nu at den rammer omd. begrænsningen i CDIén når jeg køre ned af bakke så må lige finde en stump rør og svejse i forrøret på udstødningen så jeg kan få ydelsen en smule ned..
ved 58-60km/t på speedo når den begrænseren, med 30-Begrænsning i vario.. ca 50km/t IRL
Den spiller faktisk så godt lige nu at den rammer omd. begrænsningen i CDIén når jeg køre ned af bakke så må lige finde en stump rør og svejse i forrøret på udstødningen så jeg kan få ydelsen en smule ned..
ved 58-60km/t på speedo når den begrænseren, med 30-Begrænsning i vario.. ca 50km/t IRL
Fælge
std. 12" blank-sorte.
Dæk
Michelin Vinterdæk (forhjulet har slange i fordi den er utæt i fælgkanten)
Styling
Det er en speedfight 2 !!
Ekstra tilbehør
KRYPTONITE Kæde, med stor Yale hængelås + lille skivebremselås.
Bemærkninger
Topfart er ca. 55km/t på speedo med 130kg mand på.. (og næsten samme fart op ad bakke)
Den er med vilje justeret ind til at køre ca. lovligt dette er gjort ved at justere ydelsen (HK) op og gearingen ned, så den den har nice optræk selv med ham den tykke på (undertegnede).
Ved 46,0km/t på rullefelt vanker der en bøde men kørekortet er ikke i fare før politiet vudere den tunet og fabrikken har så vit jeg forstår en fejlmarken på +20% (54km/t) hvor den ikke er erklæres tunet men man får fartbøde..
medmindre politiet vudere at den er tunet fx. hvis de får øje på kendte tundele/mærker el. man ligger i den høje ende af de 45km/t + max.20% (begrundet mistanke)
og ja jeg ved godt den ikke er lovlig i lovens forstand når jeg har pillet i den..
Mine tidligere 2-hjulede køretøjer:
Yamaha Sting SG50 (30-model)
Puch Maxi K (30-model)
PGO Comet (fra ny) (30-model)
Piaggio "Old" Zip (30-model)
Suzuki Estilete (30-model)
Aprillia Rally (45-model)
Peugeot Viva City (45-model)
CPI Oliver City (30-model)
PGO Dr BIG (30-model)
Den er med vilje justeret ind til at køre ca. lovligt dette er gjort ved at justere ydelsen (HK) op og gearingen ned, så den den har nice optræk selv med ham den tykke på (undertegnede).
Ved 46,0km/t på rullefelt vanker der en bøde men kørekortet er ikke i fare før politiet vudere den tunet og fabrikken har så vit jeg forstår en fejlmarken på +20% (54km/t) hvor den ikke er erklæres tunet men man får fartbøde..
medmindre politiet vudere at den er tunet fx. hvis de får øje på kendte tundele/mærker el. man ligger i den høje ende af de 45km/t + max.20% (begrundet mistanke)
og ja jeg ved godt den ikke er lovlig i lovens forstand når jeg har pillet i den..
Mine tidligere 2-hjulede køretøjer:
Yamaha Sting SG50 (30-model)
Puch Maxi K (30-model)
PGO Comet (fra ny) (30-model)
Piaggio "Old" Zip (30-model)
Suzuki Estilete (30-model)
Aprillia Rally (45-model)
Peugeot Viva City (45-model)
CPI Oliver City (30-model)
PGO Dr BIG (30-model)
Peugeot Speedfight 2 AC SD (45km/t)
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 241
46-58km/t = fartbøde
og så vit jeg forstår gælder det med de 3km/t fejlmarken kun ved radar of laser ikke på rullefelt..
Quote Sikkertrafik: Bøder og straffe for stor knallert
Politiet kan konfiskere en knallert allerede 2. gang, de tager en knallertkører, som kører på en ulovlig knallert.
Politiet har rullefelter med på patrulje. Rullefelterne kan måle en knallerts maksimale hastighed direkte på stedet, hvilket gør det let at konstatere, om en knallert er ulovlig. Politiet kan også vælge at tage knallerten med og undersøge den, for at se om den er ulovlig.
Straf for tuning af knallert
Hvis man har ændret i motor, udstødningsrør eller på udvekslingsforholdet, så knallerten kan køre for hurtigt, har det konsekvenser i form af bøder og konfiskering.
1. gang får man en bøde, og de ulovlige dele konfiskeres.
2. gang inden for tre år, får man en betinget frakendelse af førreretten og en bøde.
Knallerten bliver konfiskeret.
Hvis knallerten bliver målt på et rullefelt til at kunne køre 64 km/t eller mere:
1. gang får man en bøde
2. gang får man en betinget frakendelse af førreretten og en bøde.
Hvis man gentagne gange overtræder reglerne eller laver en grov overtrædelse, kan man få en ubetinget frakendelse af førerretten.
http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Knallert/Stor-knallert/Boeder-og-straffe-for-stor-knallert.aspx
http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Boeder-og-straf/Boedetakster/Stor-knallert.aspx
okt 2005
Følger: 32 Følgere: 112 Scootere: 5 Emner: 87 Svar: 233
http://koerekort-guiden.dk/knallert-45-boeder