Aprilia Rally Lc 2000

441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Aprilia Rally Lc

Årgang:
2000
Motor:
Original motor
Lettere modificeret med Malossi 70 Ccm cylinderkit og en effektpotte der ligner originalen rigtig meget.
Hestekræfter
Aner det ikke, men den er livlig!!
Fælge
Standard
Dæk
Styling
Ingen styling.
Ekstra tilbehør
Bemærkninger
Jeg har haft den fra ny af. Den har kun kørt 6700 Km.
Den fik nyt cylindersæt da flangen til udstødningen knækkede da støtten var rustet sammen, og jeg var lidt for hård ved den!
Så kom jeg til at købe et 70 Ccm kit i stedet for :-D
Enhver form for begrænsninger er naturligvis bandlyst!
Kommentér på:
Aprilia Rally Lc
  •   4. jul 2016 Velkommen

  •   3. jul 2016 Velkommen

  •   3. jul 2016 Velkommen

  •   1. jul 2016 Velkommen

  •   29. jun 2016 Velkommen

  •   29. jun 2016 Tændrøret holder en fin sort og ikke for sodet farve/konsistens.
    Jeg er selv overrasket over, at den klarer sig så fint med standard udstyret. Førhen var Dellorto gud!!
    Men hvis man kender en Aprilia rally Lc ved man også at den er umulig at arbejde på, med mindre man afmonterer stort set alt!


  •   29. jun 2016 Ja der er god grund til det er så populært at køre dragrace på scootere smiley

    Når det spiller så kommer en scooter baaare op på de 50 kmt hurtigt.
    Inden den almindelige bilist får kørt første gear ud og træder på koblingen. Og det er dejligt også at kunne rykke fra 60-80kmt raskt.


    Fedt du også lige gav information om karburatoren med.
    Havde tænkt på at spørge men tænkte du nok havde dyset den ind.

    Det har du så ikke men du siger den går rent nok.
    Har du haft tændrøret ude og se at det ikke er hvidligt gråligt?
    Hvis det er for lyst i farven kører det nok med en lidt mager blanding og det føles godt når cylinderen er ny, men levetiden på stempel ringe og cylindervægge kan komme ned på et par tusind km hvis man kører med for mager blanding. Eller risikere helt at varmesætte sig.
    Men det tænker jeg du har nogenlunde styr på. Ellers er der nok altid nogen herinde der kan hjælpe med eller forklare noget


  •   28. jun 2016 Kører med standard karburator som ikke er dyset om!
    Jeg har prøvet med andre dyser, men den går klart bedst med standard dysen. Måske en større karburator ville ændre noget, men har ikke følt trang til det.!


  •   28. jun 2016 Tjaeh, ud af lige vej går den jvf. speedometeret 90. Og modvind har self en negativ virkning - også fordi den skal slæbe rundt på mig (over 0,1 ton) men den trækker utrolig godt, og er lynhurtigt ude af starthullerne. Jeg luftede den i dag, og havde fornøjelsen af at holde side om side med en anden ved toget.... Han holder nok og måber endnu. ????
    Lidt fald på vejen og den holder nemt de 95


  •   28. jun 2016 Vil sige det har også taget mig noget tid at komme dertil hvor jeg ikke tænker over risikoen ved at bruge sidestøttefod længere. Det er blevet ren rutine lige at finde en kvist eller en sten at lægge under sidestøttefoden hvis underlaget ligner noget der kunne give sig.

    Jeg failede så forrige uge på min 125er. Det asfalt der troede jeg ikke ville blive så varmt i solen at scooteren ville synke i smiley den vejer også 130kg med benzin på den scooter så det har jo også lidt at sige.

    Gad vide hvor hurtig den kører sådan cirka.? På flad vej uden medvind eller modvind smiley nu der er Technigas Silent Sport og malossi sport cylinder på.


    Det er jo forskelligt hvordan gearingen er på scootere.

    På en yamaha jogR kan man ikke komme op på mere end små 80kmt med den cylinder og udstødning på fordi gearingen er så lav.

    Men ved ikke hvordan det er med de Aprilia der fra omkring år 2000. Ku være du kan hjælpe mig med et ca estimat smiley


  •   28. jun 2016 Ja okay jeg har så prøvet mange gange mine scootere er væltet når de har stået på center støttefoden.

    Tit når jeg parkerer i græs eller på grus. Den ene side at center støttefoden har større fod fordi der sidder den arm på til at træde ned på så scooteren bliver løftet op på støttefoden.
    Så er den anden side som er mindre synket i hurtigere og scooteren væltet.

    Forrige uge stod min 125er på noget ny asfalt der hældte lidt.
    Solen bagede og da jeg kom ud var scooteren lige ved at vælte fordi den spidse af centerstøttefødderne var synket ned i asfalten.
    Har også haft et par styrt på grund af centerstøttefoden gik på asfalten i skarpe sving og ikke bare skraber mod asfalten, men ligesom løfter scooterens baghjul så det går fra godt sving det ene splitsekund til glidetur det næste.

    Men det er nok ikke så vigtig med den smule ekstra nedlægningsvinkel for de fleste smiley man skal også lige have dæk på der tillader nedlægning på de 50 grader først.


  •   28. jun 2016 Jeg har selv udskiftet diverse dele, og ku ik lige huske hvad potten hed.. ??
    Jeg har kvitteringen Eet eller andet sted, men kikkede nu ik lige efter selv om det ville pynte på oplysningerne om den.


  •   28. jun 2016 Ja der er sidestøtte på, men den bruger jeg nu yderst sjældent. Jeg startede med at køre aviser på den, og når jeg så parkerede den på sidestøtte og underlaget ik var optimalt, så væltede den sq - og det er udelukkende der den har fået sine skrammer og mistet det ene net i luftindtaget. ??
    Jeg synes nu den bremser rigtig godt... Jeg er flink til at kombinere for og bagbremse, og har faktisk kun skiftet klodserne éen gang!


  •   28. jun 2016 vent lige der sidder jo allerede sidestøttefod på!

    Luxus smiley
    Det er ligesom min 125er der er født med både center og sidestøttefod. Sweeet.


  •   28. jun 2016 Den ser godt nok velholdt ud bortset fra de gaffelben der.
    Hvis du ikke ved det kan jeg sige dig det er en technigas silent sport udstødning der sidder på.

    Hvis du synes dern mangler bremsekraft kan jeg anbefale at sætte nogen sport bremseklodser i bremsen foran. De er typisk med mere gribeflade end de almindelige og det gør en forskel der er til at tage og føle på smiley
    Kan også anbefale sidestøtteben. Det ruster ikke så meget, og når det skal udskiftes er det tit nemmere at skifte. Og jeg synes der er mere brugbart i hverdagen end en centerstøttefod som man skal af og hive den op på. Nu læste jeg lige hvorfor du har fået malossi sport cylinderkit så tænkte jeg du måske også ville lytte lidt til min sædvandlige smædekampagne mod centerstøtteben på scootere.
    Havde et centerstøtteben på min honda vfr jeg var glad for, men synes ikke om dem på 50cc scootere

    fin ged velkommen til den


  •   28. jun 2016 Velkommen

  •   28. jun 2016 Velkommen

Annonce