Piaggio Nrg Power DT 70 2009
3.153 visninger
|
Oprettet:
Piaggio Nrg Power DT 70
Årgang:
2009
Motor:
Stage6 Sport Pro Mk2 Ø47,6
Yasuni R
Afdroslet Dellorto phva Ø17,5 ?? ???
6 grams DrPulley Slidere
825x19 Piaggio overrange Kilerem
Malossi Dual Layer indlæg i std filter kasse
Malossi Torsion Controller
Std membran
std studs
std tap
Stadig Mulitvar,
Hvid tryk,
std trim,
Top Performances Torque Converter i den stegle rille
og oliepumpe.
Gammelt setup
• Ø48mm (71.1cc) DR evolution
• s6 sølv Nåleleje
• Gianelli go
• S6 DualLayer skum i Org Luftfilterkasse uden indsugningsdæmper
• NGK br9es tændrør
+Malossi Multivar, hvid Malossi trykfjeder og 7.2gr
+Nyt org. Blæserhjul
+Malossi Special Belt (811x18,7)
+Stage6 shimkit. Den er shimmet til perfektion. Se billeder af tuschstregen på vario.
+ Piaggios torsion controller
+TP Torque Converter remskiver indstillet til den stejle stigningsgrad
+std 17.5mm karb
Yasuni R
Afdroslet Dellorto phva Ø17,5 ?? ???
6 grams DrPulley Slidere
825x19 Piaggio overrange Kilerem
Malossi Dual Layer indlæg i std filter kasse
Malossi Torsion Controller
Std membran
std studs
std tap
Stadig Mulitvar,
Hvid tryk,
std trim,
Top Performances Torque Converter i den stegle rille
og oliepumpe.
Gammelt setup
• Ø48mm (71.1cc) DR evolution
• s6 sølv Nåleleje
• Gianelli go
• S6 DualLayer skum i Org Luftfilterkasse uden indsugningsdæmper
• NGK br9es tændrør
+Malossi Multivar, hvid Malossi trykfjeder og 7.2gr
+Nyt org. Blæserhjul
+Malossi Special Belt (811x18,7)
+Stage6 shimkit. Den er shimmet til perfektion. Se billeder af tuschstregen på vario.
+ Piaggios torsion controller
+TP Torque Converter remskiver indstillet til den stejle stigningsgrad
+std 17.5mm karb
Hestekræfter
Nu vel en 11-12 stykker ved ~10100 omdr
Før
8.35 @~8150rpm
Den var kun tunet til at kunne følge med bilerne op ad bakke på landevej. Og lidt baghjul hvis man hjælper den op ved lav fart.
Til gengæld sagde den ikke meget mere, end en std hiper motor gør afdroslet.
Topfart siddende oprejst på scooteren
På flad vej når det er vindstille
Speedometer: 95 km/t
Opad bakke i kraftig MODvind: 85 km/t!
Nedad bakke i kraftig MEDvind: 105+
Nu med stage6 og yasuni r og længere bredere rem kører den nok næsten 110 på speedo
Før
8.35 @~8150rpm
Den var kun tunet til at kunne følge med bilerne op ad bakke på landevej. Og lidt baghjul hvis man hjælper den op ved lav fart.
Til gengæld sagde den ikke meget mere, end en std hiper motor gør afdroslet.
Topfart siddende oprejst på scooteren
På flad vej når det er vindstille
Speedometer: 95 km/t
Opad bakke i kraftig MODvind: 85 km/t!
Nedad bakke i kraftig MEDvind: 105+
Nu med stage6 og yasuni r og længere bredere rem kører den nok næsten 110 på speedo
Fælge
Standard 13 tommer nrg-power fælge
• Malossi Sport bremsebakker bagi
• SBS Street keramiske bremseklodser foran
• Malossi Sport bremsebakker bagi
• SBS Street keramiske bremseklodser foran
Dæk
Bridgestone Battlax 120/80-13 foran
(super allround dæk. Lidt sketchy om vinteren. Men kun lidt)
Michelin Power Pure 140-/60-13 bagpå
(super allround dæk. Lidt sketchy om vinteren. Men kun lidt)
Michelin Power Pure 140-/60-13 bagpå
Styling
× Buzetti støtteben
× modificeret standard dekalerne (skåret dem til)
× Carbon stickers på sidereflekserne så man ikke ser dem (lovligt i dk)
× Rossigul smiley :)
× Givi topbox rack (virker som håndtag/bagagebærer)
× Et par ridser i venstre side fra et styrt så man kan se den bliver kørt til kanten :D
× Den har fået vinyl opfrisker på det sorte plast med jævne mellemrum, så den ser nærmest ny ud
× modificeret standard dekalerne (skåret dem til)
× Carbon stickers på sidereflekserne så man ikke ser dem (lovligt i dk)
× Rossigul smiley :)
× Givi topbox rack (virker som håndtag/bagagebærer)
× Et par ridser i venstre side fra et styrt så man kan se den bliver kørt til kanten :D
× Den har fået vinyl opfrisker på det sorte plast med jævne mellemrum, så den ser nærmest ny ud
Ekstra tilbehør
Passager Pegs bestilt hjem fra england! Lige til at klappe ud så man kan hænge fødderne der lige under en selv. Så sidder man lidt som på en MC, med knæene noget mere nedad og ryggen mere rank. Til gengæld kommer fødderne og knæene ud i vinden, men om sommeren er det fint.
Det giver også noget mere kontrol med maskine at have fødderne plantet der.
Skivelås med alarm
Abus kædelås
Det giver også noget mere kontrol med maskine at have fødderne plantet der.
Skivelås med alarm
Abus kædelås
Bemærkninger
Upside down forgaffel standard..
Tørvægt 95kg original.
6.5ltr tank
1.5 ltr olie tank
Akselafstand 127cm
Ikke nogen baghjulsmaskine, men kan godt hives op og holdes der ved lavere fart.
Kører ok i svingene.
Der er super god plads på den scooter.
Desværre går sædet skarp op der hvor bagsædet starter, så kan ikke sidde med benene heeelt strakt..
Men det er dælme tæt på.
Med centerstøttefoden fjernet kan man lægge den rimelig langt ned i sving, og den kører rimelig sporty.
Affjedringen er rimelig stiv også.
Men der er lidt lænestols fornemmelse stadig.
Den er ikke helt så race orienteret som jeg havde troet.
Dog er sædeskummet lidt tyndt på længere ture
Tørvægt 95kg original.
6.5ltr tank
1.5 ltr olie tank
Akselafstand 127cm
Ikke nogen baghjulsmaskine, men kan godt hives op og holdes der ved lavere fart.
Kører ok i svingene.
Der er super god plads på den scooter.
Desværre går sædet skarp op der hvor bagsædet starter, så kan ikke sidde med benene heeelt strakt..
Men det er dælme tæt på.
Med centerstøttefoden fjernet kan man lægge den rimelig langt ned i sving, og den kører rimelig sporty.
Affjedringen er rimelig stiv også.
Men der er lidt lænestols fornemmelse stadig.
Den er ikke helt så race orienteret som jeg havde troet.
Dog er sædeskummet lidt tyndt på længere ture
Piaggio Nrg Power DT 70
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
mar 2019
Følger: 70 Følgere: 43 Scootere: 2 Emner: 7 Svar: 12
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
skiftede udstødning og cylinder samtidig. Har ikke prøvet det med gg på. Har solgt gg'en sååå
men det er vel som i pedparts-uk testen af sport cylinder kits?
s6 sportpro yder bedre, tidligere, og kan rende ud til 12000 omdr med en c16?
kompressionen er lidt højere, det er derfor det kan yde så meget mere. Og stempel osv er meget bedre. Det koster også det dobbelte af et dr evo Ø48
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Hvordan køre det Stage6 Sport Pro Mk2 i forhold til DR?
- hvis du prøvede det med standard 17,5 på.
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 480 Scootere: 27 Emner: 38 Svar: 454
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
Ligner sjovt nok lidt en yamaha med den front, bagenden og de farver... overvejede på et tidspunkt at gøre den totalt gennemført movistar yamaha replica som v rossis maskine så ud for nogen år siden. Nøj det er pænt med blå hvid sort og limegul
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 480 Scootere: 27 Emner: 38 Svar: 454
jul 2014
Følger: 111 Følgere: 253 Scootere: 44 Emner: 37 Svar: 250
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
Så godt din sr factory igår og savlede da jeg stemte den ind
Har aldrig prøvet sådan en men tror godt jeg ku leve med den desværre er de jo lidt dyrere. Og så er de sværere at finde i god stand da der ikke er så mange. Der er 1 til salg på dba nu. Koster faktisk det samme som min nrg gjorde, og de defekter den har ville ikke gøre mig noget da jeg sagtens kan lappe dæk og alligevel tager centerstøtteben af til fordel for sidestøttefod m.m.
Der ser ud til at være lidt mindre plads til at stikke fødderne frem på sådan en sr factory, noget jeg ellers er blevet rigtig glad for man kan på min nrg power. Til gengæld er der lidt bedre vindbeskyttelse på sådan en sr factory ser det ud til.
Hmm, ku godt overveje at prøve sådan en aprilia hvis min nrg power dør en dag
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 272 Scootere: 157 Emner: 1.178 Svar: 9.860
aug 2016
Følger: 9 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 487
apr 2012
Følger: 17 Følgere: 6 Scootere: 5 Emner: 6 Svar: 26
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
Blå/Hvid er ikke den værste farvekombi heller.
Men har set nogen virkelig pænt stylede nrg power i galleriet og til salg nogen gange
apr 2012
Følger: 17 Følgere: 6 Scootere: 5 Emner: 6 Svar: 26
mar 2017
Følger: 11 Følgere: 34 Scootere: 4 Emner: 6 Svar: 9
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.681
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 9 Emner: 113 Svar: 130