HM-Moto CRM Derapage 50 2010
2.741 visninger
|
Oprettet:
HM-Moto CRM Derapage 50
Årgang:
2010
Motor:
Minarelli AM6 motor
Standard men afdroslet
16mm Dellorto karburaror.
Dyse 102 så vidt jeg ved
Standard Luftfilter der bare råber som en elg i brunst
Krom udstødning med tragt taget ud (fedt krom ikke ruster!)
Tandhjul skal jeg lige have talt efter
Standard men afdroslet
16mm Dellorto karburaror.
Dyse 102 så vidt jeg ved
Standard Luftfilter der bare råber som en elg i brunst
Krom udstødning med tragt taget ud (fedt krom ikke ruster!)
Tandhjul skal jeg lige have talt efter
Hestekræfter
6.75 HK
Målt hos lydmuren MC.
Se sidste billede for effekt kurve
Topfart speedometer
Flad vej uden vind: 92 km/t
Ned ad bakke i medvind 96 km/t
Op ad bakke i modvind 82 km/t
106 kmt er kun 91 gps kmt.
Så den kører ikke mere end 80 gps kmt ca. På flad vej
Målt hos lydmuren MC.
Se sidste billede for effekt kurve
Topfart speedometer
Flad vej uden vind: 92 km/t
Ned ad bakke i medvind 96 km/t
Op ad bakke i modvind 82 km/t
106 kmt er kun 91 gps kmt.
Så den kører ikke mere end 80 gps kmt ca. På flad vej
Fælge
Sorte motard fælge med poleret fælgkant.
Eger covers 2/3 sort 1/3 rød.
Eger covers 2/3 sort 1/3 rød.
Dæk
Michelin Pilot Sport
Foran 100/80-17
Bagi 130/70-17
De kører alt for godt på asfalt, men der er ikke meget at give af offroad. Planen er derfor nogen allroad dæk på den.
Tkc 80. Pirelli mt21 eller lignende.
Man kan desværre ikke få motoz hybrid dæk i 17 tommer.
(En hybrid mellem trial dæk og mx dæk)
Foran 100/80-17
Bagi 130/70-17
De kører alt for godt på asfalt, men der er ikke meget at give af offroad. Planen er derfor nogen allroad dæk på den.
Tkc 80. Pirelli mt21 eller lignende.
Man kan desværre ikke få motoz hybrid dæk i 17 tommer.
(En hybrid mellem trial dæk og mx dæk)
Styling
Eger covers.
Og så et par alu forstærkede handguards fra biltema i sort.
De originale fra "racetech" var i plastic og kunne ikke holde til at blive smidt rundt med hehe
Og så et par alu forstærkede handguards fra biltema i sort.
De originale fra "racetech" var i plastic og kunne ikke holde til at blive smidt rundt med hehe
Ekstra tilbehør
Begeænsningen til forrøret er lige til at sætte i igen.
Men det sker ikke mens jeg har den :D
Låser den med kæde rundt om et nedløbsrør, bag låst dør, med skivelås på som har indbygget alarm. Og jeg kommer løbende med feltspade hvis den begynder at skrige :)
Men det sker ikke mens jeg har den :D
Låser den med kæde rundt om et nedløbsrør, bag låst dør, med skivelås på som har indbygget alarm. Og jeg kommer løbende med feltspade hvis den begynder at skrige :)
Bemærkninger
HM-moto var oprindelig hondas europæiske motocross team.
CRE Baja står for CRoss-Enduro og CRM Derapage CRoss-Motard
Derapage betyder "drift"
Tørvægt 89 kg.
37mm Paioli Upside Down forgaffel
6 gear
Kører 40 km/L ved blandet kørsel.
33% landevej
33% by
33% offroad.
HM-moto er en kollaboration mellem honda og moto s.p.a.,
Hm laver nogen specielle maskiner bl.a. til konkurrence brug offroad
Det her er deres skrabede version af en 50cc gade godkendt motard, som de kalder derapage.
Jeg havde aldrig hørt om HM før jeg så den her til salg.
Jeg stod med valget mellem at købe en lille scooter og tune, som fun bike, eller prøve en gear knallert.
Må sige jeg er positivt overrasket over hvor meget sjov man kan have på en 50cc motard.
Den larmer rimelig meget...
Spændt på hvordan den kommer til at lyde med 80cc sport på.
Planen er at beholde std karb, luftfilter
Kun skifte cylinder og sætte en sport 50c udst. på
https://en.m.wiktionary.org/wiki/dérapage
https://www.howtopronounce.com/italian/derapage/
CRE Baja står for CRoss-Enduro og CRM Derapage CRoss-Motard
Derapage betyder "drift"
Tørvægt 89 kg.
37mm Paioli Upside Down forgaffel
6 gear
Kører 40 km/L ved blandet kørsel.
33% landevej
33% by
33% offroad.
HM-moto er en kollaboration mellem honda og moto s.p.a.,
Hm laver nogen specielle maskiner bl.a. til konkurrence brug offroad
Det her er deres skrabede version af en 50cc gade godkendt motard, som de kalder derapage.
Jeg havde aldrig hørt om HM før jeg så den her til salg.
Jeg stod med valget mellem at købe en lille scooter og tune, som fun bike, eller prøve en gear knallert.
Må sige jeg er positivt overrasket over hvor meget sjov man kan have på en 50cc motard.
Den larmer rimelig meget...
Spændt på hvordan den kommer til at lyde med 80cc sport på.
Planen er at beholde std karb, luftfilter
Kun skifte cylinder og sætte en sport 50c udst. på
https://en.m.wiktionary.org/wiki/dérapage
https://www.howtopronounce.com/italian/derapage/
HM-Moto CRM Derapage 50
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.447
aug 2021
Følger: 14 Følgere: 1 Scootere: 1 Svar: 1
nov 2010
Følger: 7 Følgere: 174 Scootere: 36 Emner: 3 Svar: 28
nov 2006
Følger: 34 Følgere: 55 Scootere: 14 Emner: 95 Svar: 2.158
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
aug 2017
Følger: 44 Følgere: 29 Scootere: 3 Emner: 11 Svar: 14
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.447
Den var også meeeeget vel bevaret.
Min var oprettet til 14 eller 15. Fik den for 12 et halvt. Med en 4500 på tælleren ca.
Gad godt vide hvad de kostede fra ny af egentlig. Det må være 27 eller mere.
Men de har næppet kostet helt 33 som aprilia rs4 50cc gør nu.
De blev kun solgt fra en enkelt forhandler, i jylland.
Derfor er der så få af dem her i danmark. Der er vist solgt lige over 20 af dem i alt. Motard og enduro udgaven sammenlagt. Så det gælder om at være hurtig når der kommer en til salg igen
feb 2008
Følger: 52 Følgere: 50 Scootere: 10 Emner: 141 Svar: 602
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026