Aprilia RX Factory 80 2018
1.819 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Kommentarer
Aprilia RX Factory 80
Årgang:
2018
Motor:
Cylinder
Airsal Sport Alu 80cc
(77cc Ø50, 186° udstødningsport, 134° skyllekanaler. 2 stempel ringe)
Udstødning
Radical-racing Sport.
Kulfiber lyddæmper og forkromet
(modstår rust bedre end lak)
Karburator
Stage6 PWK 21mm
Hoveddyse # 95
Nålen i midten
tomgang og powerjet ikke ændret
Luftfilter
Original m stage6 Dual Layer skum og 50mm slange til karburatoren
Kobling
Polini Evolution (5 plader)
Gearing
15-57
ECU
Den blå 12'000 omdr motoforce som følger med i afdroslingkittet.
Br10es
Original Krumtap
Airsal Sport Alu 80cc
(77cc Ø50, 186° udstødningsport, 134° skyllekanaler. 2 stempel ringe)
Udstødning
Radical-racing Sport.
Kulfiber lyddæmper og forkromet
(modstår rust bedre end lak)
Karburator
Stage6 PWK 21mm
Hoveddyse # 95
Nålen i midten
tomgang og powerjet ikke ændret
Luftfilter
Original m stage6 Dual Layer skum og 50mm slange til karburatoren
Kobling
Polini Evolution (5 plader)
Gearing
15-57
ECU
Den blå 12'000 omdr motoforce som følger med i afdroslingkittet.
Br10es
Original Krumtap
Hestekræfter
Topfart 113 på speedometer Der går den i begrænseren.
Yder vel 13hk på baghjulet.
Yder godt i lave omdrejninger og i mellemområdet.
Godt bredt arbejdsområde med dejlig med moment i lave omdr.
Yder vel 13hk på baghjulet.
Yder godt i lave omdrejninger og i mellemområdet.
Godt bredt arbejdsområde med dejlig med moment i lave omdr.
Fælge
18"/21" sorte eger fælge
Røde og sorte spokeskins
Aprilia racing rim stickers
Røde og sorte spokeskins
Aprilia racing rim stickers
Dæk
Maxxis M6006
120/80-18 bag
90/90-21 for
**kører virkelig godt.
Lidt glat på våd vej, men forudsigeligt.
Fremragende i mudder, grus, på græs, hårdtpakket jord og tilpas på tør asfalt.
Ingen rumlen eller støj når man kører på asfalt. Som i absolut nul vibrationer.
Får se hvor længe de holder, de virker lovende efter 1000km
Original dækkene var:
Mitas Rocky Rider
110/80-18 bagi
80/90-21 foran
Gode dæk sådan set, men rumler under nedbremsning når fordækket er slidt mere end 4000. Pga bølgeslid.
Og de synger generelt en del når man kører.
Ellers fint greb. Især på tør asfalt og i medium og hårdt underlag. Ok på våd vej. Fine dæk bortset fra støj vibrationer og holdbarhed.
Ret smalle i størrelsen, men det gør at maskinen styrer kvikkere.
120/80-18 bag
90/90-21 for
**kører virkelig godt.
Lidt glat på våd vej, men forudsigeligt.
Fremragende i mudder, grus, på græs, hårdtpakket jord og tilpas på tør asfalt.
Ingen rumlen eller støj når man kører på asfalt. Som i absolut nul vibrationer.
Får se hvor længe de holder, de virker lovende efter 1000km
Original dækkene var:
Mitas Rocky Rider
110/80-18 bagi
80/90-21 foran
Gode dæk sådan set, men rumler under nedbremsning når fordækket er slidt mere end 4000. Pga bølgeslid.
Og de synger generelt en del når man kører.
Ellers fint greb. Især på tør asfalt og i medium og hårdt underlag. Ok på våd vej. Fine dæk bortset fra støj vibrationer og holdbarhed.
Ret smalle i størrelsen, men det gør at maskinen styrer kvikkere.
Styling
Original farvetema red stuntman edt.
Domino styrpude
Custom JN-Seats sædecover fra TMX Graphics. Wpecifikt modellen jnm-3.
TwentyMX handguards i Sort Alu. If in doubt, throttle out :)
Doppler brakemaster-beskytter i sort Alu
Enduro Spejl (flippes ind på eller ud på 1 sekund, så det ikke knalder ind i buske sidespejle på biler o.lign :) )
Ægte-Kulfiber sticker, som Frameguard på stellet ved fødderne.
Den røde forlygtemaske sticker er fjernet, så den har sort forlygtemaske istedet for rød.
Div. Stickers.
Grønt låseled på kæden.
Oliefarvet kæde
Grønt tandhjul foran.
Fremtidigt bling:
Bashplate/ aka bundplade i nylon.
Led mini blink (har dem liggende)
Tail tidy
Bremseskive beskyttere
link guard til bundpladen
Domino styrpude
Custom JN-Seats sædecover fra TMX Graphics. Wpecifikt modellen jnm-3.
TwentyMX handguards i Sort Alu. If in doubt, throttle out :)
Doppler brakemaster-beskytter i sort Alu
Enduro Spejl (flippes ind på eller ud på 1 sekund, så det ikke knalder ind i buske sidespejle på biler o.lign :) )
Ægte-Kulfiber sticker, som Frameguard på stellet ved fødderne.
Den røde forlygtemaske sticker er fjernet, så den har sort forlygtemaske istedet for rød.
Div. Stickers.
Grønt låseled på kæden.
Oliefarvet kæde
Grønt tandhjul foran.
Fremtidigt bling:
Bashplate/ aka bundplade i nylon.
Led mini blink (har dem liggende)
Tail tidy
Bremseskive beskyttere
link guard til bundpladen
Ekstra tilbehør
Jord i skærmene
Bemærkninger
Factory versionen er den 10% højere nypris værd for de fleste.
De kører markant bedre med den affjedring den har
Alt i alt et super godt legetøjs transportmiddel.
Som altid med Aprilia er der dog nogen design fejl som gør at jeg til enhver tid ville bytte den til en beta/sherco/valenti/rieju, hvis bare man kunne få dem i DK i offroad version
Fejlene på apriliaen er bl.a. placering af passagerfodhvilerne som er i vejen, og de er fastmonteret i stellet. Sædet er dårligt designet mht ekstrem kørsel, og det er ikke super komfortabelt. Samt det går i stykker af sig selv.
Forskjoldet har en kant i plastikken, som kun er der for syns skyld, og den knalder man knæet direkte ind i når man sætter sig langt frem på maskinen. Unødvendigt og uovervejet design på det punkt. Forskærmen fanger grene og blade som om det var meningen, pga samlingen af holderen mellem lygte og skærm over forhjulet, efterlader en revne som er fremragende og der ophobes blade mv. når man kører offroad. Det rager ind foran lygten, tager lyset fra den og virker blændende når det sidder det med spot på.
Styrstoppet er ikke lukket ordentligt af foran, ikke på nogen af dem, hverken mht svejsningen eller med lak, så der ruster de hvis man ikke holder det olieret det hul.
Blinkene rasler sig selv i smadder på ingen tid.
Original spejlet rager ud over styrenden og har ikke bøjelige led, så det vil knuses første gang man lægger den ned på venstre side.
Der er selvfølgelig også fordele ved apriliaerne.
Men de bliver ikke testvindere hvis man holder dem op mod valenti og beta m.fl.
De kører markant bedre med den affjedring den har
Alt i alt et super godt legetøjs transportmiddel.
Som altid med Aprilia er der dog nogen design fejl som gør at jeg til enhver tid ville bytte den til en beta/sherco/valenti/rieju, hvis bare man kunne få dem i DK i offroad version
Fejlene på apriliaen er bl.a. placering af passagerfodhvilerne som er i vejen, og de er fastmonteret i stellet. Sædet er dårligt designet mht ekstrem kørsel, og det er ikke super komfortabelt. Samt det går i stykker af sig selv.
Forskjoldet har en kant i plastikken, som kun er der for syns skyld, og den knalder man knæet direkte ind i når man sætter sig langt frem på maskinen. Unødvendigt og uovervejet design på det punkt. Forskærmen fanger grene og blade som om det var meningen, pga samlingen af holderen mellem lygte og skærm over forhjulet, efterlader en revne som er fremragende og der ophobes blade mv. når man kører offroad. Det rager ind foran lygten, tager lyset fra den og virker blændende når det sidder det med spot på.
Styrstoppet er ikke lukket ordentligt af foran, ikke på nogen af dem, hverken mht svejsningen eller med lak, så der ruster de hvis man ikke holder det olieret det hul.
Blinkene rasler sig selv i smadder på ingen tid.
Original spejlet rager ud over styrenden og har ikke bøjelige led, så det vil knuses første gang man lægger den ned på venstre side.
Der er selvfølgelig også fordele ved apriliaerne.
Men de bliver ikke testvindere hvis man holder dem op mod valenti og beta m.fl.
Aprilia RX Factory 80
maj 2022
Følger: 13 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 3
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 14 Scootere: 10 Emner: 550 Svar: 2.666