Kreidler "Landstreicher" - MC 1976
12.842 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Kommentarer
Kreidler "Landstreicher" - MC
Årgang:
1976
Motor:
50cc - 5 gear med indvendigt skifte. Karburator:Bing 1/18/260
Hestekræfter
6,25 - Tophastighed ca. 90 km/t.
Fælge
Originale "Silverseal" 1,50 x 17
Dæk
Trial type af et eller andet fjernøstligt fabrikat.
Styling
Van Hansen Special.
Ekstra tilbehør
Justerbar forgaffel med bro i letmetal - Omdrejningstæller - Sidespejl til montering i styrets endestykke - Forchromet kædeskærm - Min "kungliga svenska ringklocka".
Bemærkninger
Min "Landstreicher" (landstryger) er en lettere modificeret Kreidler Mustang / Cross.
Da en særdeles rar tysker forærede mig en pæn forchromet tank fra midten af 70'erne, og jeg samtidig havde fået fat i en justerbar forgaffel fra den Kreidler 80, vi aldrig fik at se herhjemme, kunne jeg ikke dy mig for endnu en gang at eksperimentere lidt.
Det resulterede i denne "civilicerede" Mustang, der bortset fra farve, forgaffel, forskærm, ikke ligger så langt fra sidste version af den originale.
Jeg har alle de originale Mustang stumper liggende, men forsøgsvis har jeg monteret en 2-g forskærm, som jeg synes giver maskinen et lidt mere moderne MC-look. Knæk udstødningen er igen lagt på lager, da den på grund af ophængets placering kræver et forrør, der er for langt til at arbejde ideelt med den gode gamle Mahle 6,25 med lille pin-bolt afstand.
Den første udgave af Kreidler Mustang / Cross ('75) var oprindeligt monteret med den korte sadel, som vi herhjemme kender fra Kreidler RMC, men til civilt brug faldt det ikke i den tyske ungdoms smag. De ville ikke give afkald på at kunne transportere "dullen" til og fra den lokale is-bar, og for at rette op på de dårlige salgstal solgtes den allerede fra '76 med "rigtig" twin-sadel.
Den blev dog aldrig nogen succes og allerede i '78 forsvandt den fra programmet.
Betegnelsen "Cross" var for øvrigt forbeholdt modellen med kort sadel, mens den med twin-sadel slet og ret hed Mustang.
80'er forgaffelen (det siges, at Kreidler havde været på indkøb hos Ceriani?) er i kraft af de lidt længere gaffelfødder også lidt højere end den kendte originale men er, i modsætning til denne, frit justerbar i højden. Med gaffelbroen i højeste position får stellet, selv med 17" forhjul, den karakteristiske, lidt bagudhældende "cross vinkel".
Gaffelen har en længere vandring og er lidt hårdere affjedret en den originale, uden at det dog går ud over komforten. Køreegenskaberne er bare helt i top.
Da en særdeles rar tysker forærede mig en pæn forchromet tank fra midten af 70'erne, og jeg samtidig havde fået fat i en justerbar forgaffel fra den Kreidler 80, vi aldrig fik at se herhjemme, kunne jeg ikke dy mig for endnu en gang at eksperimentere lidt.
Det resulterede i denne "civilicerede" Mustang, der bortset fra farve, forgaffel, forskærm, ikke ligger så langt fra sidste version af den originale.
Jeg har alle de originale Mustang stumper liggende, men forsøgsvis har jeg monteret en 2-g forskærm, som jeg synes giver maskinen et lidt mere moderne MC-look. Knæk udstødningen er igen lagt på lager, da den på grund af ophængets placering kræver et forrør, der er for langt til at arbejde ideelt med den gode gamle Mahle 6,25 med lille pin-bolt afstand.
Den første udgave af Kreidler Mustang / Cross ('75) var oprindeligt monteret med den korte sadel, som vi herhjemme kender fra Kreidler RMC, men til civilt brug faldt det ikke i den tyske ungdoms smag. De ville ikke give afkald på at kunne transportere "dullen" til og fra den lokale is-bar, og for at rette op på de dårlige salgstal solgtes den allerede fra '76 med "rigtig" twin-sadel.
Den blev dog aldrig nogen succes og allerede i '78 forsvandt den fra programmet.
Betegnelsen "Cross" var for øvrigt forbeholdt modellen med kort sadel, mens den med twin-sadel slet og ret hed Mustang.
80'er forgaffelen (det siges, at Kreidler havde været på indkøb hos Ceriani?) er i kraft af de lidt længere gaffelfødder også lidt højere end den kendte originale men er, i modsætning til denne, frit justerbar i højden. Med gaffelbroen i højeste position får stellet, selv med 17" forhjul, den karakteristiske, lidt bagudhældende "cross vinkel".
Gaffelen har en længere vandring og er lidt hårdere affjedret en den originale, uden at det dog går ud over komforten. Køreegenskaberne er bare helt i top.
Kreidler "Landstreicher" - MC
okt 2010
Følger: 25 Følgere: 23 Scootere: 4 Emner: 16 Svar: 37
Sindsyg Flot maskine du har
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 14 Emner: 61 Svar: 142
flot Kreidler
x- høj her fra
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Svar: 3
klasse..
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1
meget flot kreidler du har dig der
jul 2007
Følger: 72 Følgere: 71 Scootere: 5 Emner: 23 Svar: 68
nice fr
kreidler..
apr 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 3 Emner: 48 Svar: 106
smider du ikk en stemme igen.. PS. feeeeeeeeed
sep 2004
Følger: 47 Følgere: 45 Scootere: 26 Emner: 40 Svar: 816
det er lidt snyd du har sådan en der. så med plader det har jeg ikke set før her i landet.. jeg har kørt de kan gå næsten 200.. hvis ikke over
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 14 Svar: 77
heeeey må man ikke ikke købe en af de der 5g du har???! har også en knallert men kun en 2g dm50. vil godt har en 5g.!
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 6 Emner: 44 Svar: 156
Det fik du ihvertfald af mig! Smider du ikke lige en stemme tilbage på min yamha 4 gear`?
jan 2005
Følger: 51 Følgere: 50 Scootere: 6 Emner: 221 Svar: 753
kan en yamaha 4g også blive til mc e´ller er der krav den ikk overholder
jan 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 54 Svar: 461
er i gang med at dyse min nye motor ind på min 4 gear:
opsætningen er følgende:
16 mm kab.
16mm indsugning.
43 mm alu cylinder.
43 mm højkomprimeret topstykke.
Ø 32 forrør og proma type udstødning.
gearing: 14/43
problemet består i at jeg har prøvet at læse på nettet om hvilken dyse der skal bruges til det kit.. og de ligger fra 180-220 dyse., men når jeg køre på min drukner den ved lave omdrejninger og 4 takter helt vildt. lige nu køre jeg med 160 dyse og efter hvad jeg kan se og høre selv om jeg skruer og justere på luftblandingen/benzin kan jeg stadig ikke køre uden den drukner ved lave omdr. men kan det virkelig passe at jeg skal dyse helt ned til omkring 130-eller 140.?? kan du hjælpe mig??
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 3 Emner: 41 Svar: 140
jeg hart kun høje tilbage så den får du
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 30 Scootere: 6 Emner: 73 Svar: 269
lækker kreidler du har fået fat i der. er det ikke et højt styr....hilsen Mikkel.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 76
Mange tak, Og havde de ikke været fordi jeg skulle bruge pengene havde jeg også beholdt den som den er nu.
Du har da også en rigtig flot samling knallerter i god stand!
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 1
fed k
aug 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 25
hej torben. jeg må simpelhen høre. er du interaseret i at sælge det styr. eller et andet croos styr?
MvH.Jannik brandenborg
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 3 Emner: 41 Svar: 140
tak for stemmen på min k50'er, den kom desværre aldrig til at køre ordentligt da ca alle gevind var ødelagt, sikkert pga en masse bøller der ville køre stærkt. men udsenet var der sku ikk noget i vejen med. mvh.
okt 2003
Følger: 61 Følgere: 60 Scootere: 1 Emner: 330 Svar: 1.184
Men er tæt på at have fundet en kreidler nu.... Og har skrevet en mail indeunder jeres hjemmeside.. har nogle spørgsmål!
jun 2004
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Kanon flot Kreidler samling.
Jeg har lige været i holland, der var en cykelsmed som havde lavet sit eget lille museum med Kreidler. Fra den første til den sidste. Sikke et syn
/Simon
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 1
Godt at se at dit projekt er færdigt Torben. jeg syndes sku den er blevet møg lækker. jeg regner med at jeg har tid på søndag. for så kommer jeg forbi og aflevere den elastik jeg lånte.
MVH Jakob
jul 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 63
FLOT FLOT FLOT
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 4 Emner: 243 Svar: 1.186
det er en rimlig fed kværn du har der... har givet høj... vil du hjælpe i min udfordring for det imod en 125 ccm crosser den er mega grim.. jeg vil ikk tabe til den...
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Scootere: 1 Emner: 73 Svar: 1.719
mange tak
hej har du hørt om en ny hjemmeside der heder Knallertgalleri.dk
jeg synes det kunne være fedt hvis du fik nogle af dine kreidlere der ind da der kun er en på nuværende tidspunkt
ham der har lavet siden har en bruger her inde http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=46901
skriv til ham hvis du er intereseret i at han liger nogle af dine knallerter ind på sin side
det er faktisk en go side men synes jeg men prøv at kigge på den
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 26 Scootere: 11
Tak for roserne.
Der er heldigvis stadig masser af gode stumper rundt omkring, så med lidt tålmodighed kan man stadig komme ud at køre på en "ny" Kreidler. Det er dyrt men dejligt.
Med venlig hilsen, Torben.
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Scootere: 1 Emner: 73 Svar: 1.719
du har sku en flot samling til jer andre sys jeg i skulle kigge på den
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 26 Scootere: 11
Tak for velkomsten.
Med venlig hilsen, Torben.
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Scootere: 1 Emner: 73 Svar: 1.719
respekt til dit arbejde det er godt nok en smuk maskine det er synt der ikke er flere af den slags og at de ikke bliver solg i danmark mere
maj 2005
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 165
flot maskine og meget fyldigt tekst.....velkommen herfra
Hilsen Cobraen
maj 2005
Følger: 85 Følgere: 83 Scootere: 18 Emner: 93 Svar: 863
jaaaa. kreidler det er bare noget der rykker......