Garelli Katia 1973
11.154 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Kommentarer
Garelli Katia
Årgang:
1973
Motor:
standart. om den kan starte vides ikke?
sløngkobling som på puch maxi.
SERVICE INFORMATION.
1 maj 1975. til cykkelsmedene.
tændingsindstilling er 2,0-2,2 mm.
Spjæld i luftindsugningshul er forsynet med et 4mm hul.
Dette skal tilloddes, & der bores et 2,5mm hul i sted.
Husk olie i koblingshus skal altid være
30 SAE motor olie.
sløngkobling som på puch maxi.
SERVICE INFORMATION.
1 maj 1975. til cykkelsmedene.
tændingsindstilling er 2,0-2,2 mm.
Spjæld i luftindsugningshul er forsynet med et 4mm hul.
Dette skal tilloddes, & der bores et 2,5mm hul i sted.
Husk olie i koblingshus skal altid være
30 SAE motor olie.
Hestekræfter
1hk
Fælge
"10" med 110mm fuldnavsbremser,
Dæk
to små tykke dæk (10*3,00")
Styling
ingen
Ekstra tilbehør
Bemærkninger
du kan se et par fif i mit fotoalbum.
hvad du kan bruge isted for orginale reservedele.
der er hvisse muligheder jeg har fundet ud af!
garelli katia kostede i (1976) 1.995Kr
der er gået mode i små, kompakte, lethåndterlige knallerter.
monark Compact slog tonen an helt tilbage i 60´erne,
men der gik adskillige år,
før andre knallertermærker fulgte efter.
Nu flyder der en strøm af mini-knallerter ind på det danske
markede. Og vi har sikkert ikke set den sidste model endnu.
Honda dax, fantic Lei og super Rocket, yamaha chappy,
Malaguti Motorik... og altser Garelli katia.
Katia har et centralt rørstel. Der er fin teleskopaffjedring for
& bag & en førsteklasses sadel. to små tykke dæk (10*3,00")
giver affjedringen prikken over i´et.
Kørekomforten er virkeligt i top. Katia er desuden stabil &
på grund af sin ringe størelse nem at håndtere.
det er egenskaber, man lære at sætte pris på i tæt bytrafik.
Motoren er en vandret liggende 49ccm,
& dens ydelser placerer den pænt over gennemsnittet.
Benzinforbruget ligger det knapt så godt med: kun 45 km/L.
Udstyret er helt som det skal være.
Katia har 110mm fuldnavsbremser, 2,2Ltr. benzintank
værktøjsrum, bagagebærer & rustfrie stålskærme.
Garelli katia leveres i faverne rød, blå, & grøn.
Katia hører ikke til de billigste knallerter,
men den placerer sig fint i den store mellemgruppe
1,500-2,500 Kr. Det er en komfortabel & robust lille maskine,
som især egner sig glimrene til kørsel i større byer.
Udseendet? jeg selv finder Katia´en charmerende,
& det er jeg sikkert ikke ene om.
citat fra bogen Vi køre knallert af jens laigaard "1976"
side 27 & 28..
(Not fore sale)
hvad du kan bruge isted for orginale reservedele.
der er hvisse muligheder jeg har fundet ud af!
garelli katia kostede i (1976) 1.995Kr
der er gået mode i små, kompakte, lethåndterlige knallerter.
monark Compact slog tonen an helt tilbage i 60´erne,
men der gik adskillige år,
før andre knallertermærker fulgte efter.
Nu flyder der en strøm af mini-knallerter ind på det danske
markede. Og vi har sikkert ikke set den sidste model endnu.
Honda dax, fantic Lei og super Rocket, yamaha chappy,
Malaguti Motorik... og altser Garelli katia.
Katia har et centralt rørstel. Der er fin teleskopaffjedring for
& bag & en førsteklasses sadel. to små tykke dæk (10*3,00")
giver affjedringen prikken over i´et.
Kørekomforten er virkeligt i top. Katia er desuden stabil &
på grund af sin ringe størelse nem at håndtere.
det er egenskaber, man lære at sætte pris på i tæt bytrafik.
Motoren er en vandret liggende 49ccm,
& dens ydelser placerer den pænt over gennemsnittet.
Benzinforbruget ligger det knapt så godt med: kun 45 km/L.
Udstyret er helt som det skal være.
Katia har 110mm fuldnavsbremser, 2,2Ltr. benzintank
værktøjsrum, bagagebærer & rustfrie stålskærme.
Garelli katia leveres i faverne rød, blå, & grøn.
Katia hører ikke til de billigste knallerter,
men den placerer sig fint i den store mellemgruppe
1,500-2,500 Kr. Det er en komfortabel & robust lille maskine,
som især egner sig glimrene til kørsel i større byer.
Udseendet? jeg selv finder Katia´en charmerende,
& det er jeg sikkert ikke ene om.
citat fra bogen Vi køre knallert af jens laigaard "1976"
side 27 & 28..
(Not fore sale)
Garelli Katia
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 47 Scootere: 35 Emner: 43 Svar: 178
apr 2004
Følger: 1 Scootere: 2
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 47 Scootere: 35 Emner: 43 Svar: 178
apr 2004
Følger: 1 Scootere: 2
Ja måske den er defekt, meeen gjorde det nemlig ikke før jeg skildte den af.. =(
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 47 Scootere: 35 Emner: 43 Svar: 178
Måske Din kobling er kaput
apr 2004
Følger: 1 Scootere: 2
http://engrospriser.dk/au/dk/auto-mc/reservedele/olie/yx-gearolie-geartex-80-90/
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 47 Scootere: 35 Emner: 43 Svar: 178
apr 2004
Følger: 1 Scootere: 2
Jeg har sådan en Katia jeg har været ved at renovere.
Men den glider sådan i koblingen syntes jeg. Skal hæve baghjulet for at den kan komme op i fart.
Er det pga. der er forkert olie i ? Hvordan ved man hvor meget der skal være inde ved koblingen der..
Der er dette i nu : http://www.motul.com/gb/en/products/oils-lubricants/transoil-10w30
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 30 Scootere: 6 Emner: 19 Svar: 178
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 47 Scootere: 35 Emner: 43 Svar: 178
Nu ruller den sku igen.
Vi må bygge en til.
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 30 Scootere: 6 Emner: 19 Svar: 178
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 64 Scootere: 4
er du intre i at bytte med en gammel gellera gear knallert
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Scootere: 1 Emner: 38 Svar: 435
Nå, okay. Det kunne jo være.
Men tak for hjælpen alligevel !
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Scootere: 6 Emner: 195 Svar: 720
Tusinde Tak for tippet. smider lige en x-høj, som tak.
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Scootere: 6 Emner: 195 Svar: 720
du tror ikke en kabu fra en maxi k virker vel?
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Scootere: 6 Emner: 195 Svar: 720
Kaburator
jan 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Scootere: 6 Emner: 195 Svar: 720
du har ikke lyst til at sælge lidt stumper, vel?
mar 2005
Følger: 64 Følgere: 64 Scootere: 23 Emner: 36 Svar: 77
hvad skal den koste
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 42 Scootere: 3 Emner: 18 Svar: 357
tak for dysten..
og nice knallert du har dig der..
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 2
Hey. Min far har en garelli junior og står og mangler koblingsplader til den. Ved du hvor han kan skaffe dem, det er nemlig det eneste som mangler før den kan komme ud og køre igen. Send gerne en mai til ham på ftaul@ofir.dk eller til mig på jtholm@ofir.dk hvis du ved noget. Tak
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 3 Emner: 33 Svar: 138
Hey smed li en høj:D
Smid da li en igen på min joggi:D
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 6 Emner: 14 Svar: 127
Hey.. er igang med at renovere sådan en katia..
så har en masse spørgsmål som jeg håbede du kunne besvare, da jeg kan se at du har renoveret et par stykker af dem osv.. men add mig på MSN så kan vi lige snakke lidt..
MSN: mikkel_bn@otmail.com
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 3 Emner: 27 Svar: 63
heej er den tilsalg,,! er intra i den!
jun 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 1
og den kører godt med det?
stærkt?
jun 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 1
er yamaha 4 gear stempel magen til garelli stemplet?
din gule
den har maxi sæde på ikke?
det er sq den jeg satte istand engang hvad hed ham du købte den af?
havde han lyst hår?
hvad skal en af garellierne koste?
jun 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 1
den gule der har du købt på sjælland. den har jeg selv sat istand i omkring 95' og solgte den til kroejeren i hvalsø ,kim.
han er død nu. hvor fik du fat i den henne?
dec 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 6 Emner: 286 Svar: 1.559
.
nov 2005
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 11 Emner: 22 Svar: 212
hva for nogle dele har du ellers til garrelli katia? har selv en.
aug 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Scootere: 1 Emner: 126 Svar: 570
er den tilsalg eller en af de andre ?
dec 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 1
hva skal det blå stel koste hvis du nu må beholde motoren...
maj 2005
Følger: 271 Følgere: 281 Scootere: 135 Svar: 1
Hej Johnny
Tak for de 10, din gralli er da ok...
Vi ses...
Mvh Henrik