{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

PGO Galaxy [Tidl. scooter] 2005

3.858 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Tobias P
Mand | 35 år | Oprettet: 29. apr 2006


PGO Galaxy

Årgang:
2005
Motor:
standard pgo Galaxy blok fra 05 af kun kørt 121 km da jeg skilte den ad (2-Takts, Luftkølet)

Cylinder = Malossi Sport 70ccm ø10

Kobling = Malossi Fly Clutch 107mm

Koblingsklokke = Malossi Wingbell til Piaggio/G
(jeg måtte dreje lidt af den så den ikke kørte på min remskive)

Variomatik = Malossi Multivario + 7g ruller

Kilerem = Malossi Kevlar

Blæsehjul ved vario = NC CNC drive full speed (cool drive)

Karburator = NC mm19 med el choker

Membran = NC carbon racing membran = sikre et stabilt flow ved høje rpm

krumtap = Racer krumtap Ø10 fra scooter-shoppen med plastik fyld i stedet for jern, så den vejer mindre og derfor hurtigere tager omdrejninger (kan holde til ca. 12000Rpm - 14000Rpm)

Nåleleje = ø10 Racing Sølv

Krumtaps lejer = Racer SKF c3 lejer (Kan holde til ca. 12000Rpm - 16000Rpm)

Udstødning = Standard uden blind rør men med cat rør
(kommer snart Stage6 Street eller TP Powered)



Ny opsætning da den gamle blev for sløv


standard pgo Galaxy blok fra 05 af kun kørt 860 km da jeg
beslutted at skifte opsætning

Cylinder = Polini Corsa 70ccm

Kobling = Malossi Fly Clutch 107mm (sprit ny)

Koblingsklokke = Stage6 Wingcooler

Variomatik = Malossi Multivario + 5,5g ruller (Sprit ny)

Blæsehjul ved vario = NC CNC drive full speed (det samme som med min sprots opsætning)

Karburator = DellOrto 21mm - manuel choker

Membran = NC carbon racing membran = sikre et stabilt flow ved høje rpm (den samme som med sports opsætning)

krumtap = Racer krumtap Ø10 fra scooter-shoppen med plastik fyld i stedet for jern, så den vejer mindre og derfor hurtigere tager omdrejninger (kan holde til ca. 12000Rpm - 14000Rpm (den samme som med sports opsætning)

Nåleleje = Polini (følger med til Corsa)

Krumtaps lejer = Racer SKF c3 lejer (Kan holde til ca. 12000Rpm - 16000Rpm) (de samme som med sports opsætning)

Udstødning = Stage6 Street /TP Nardo Replica - ikke på billed
(stage 6 street om svejst med nardo forør)

Tænding = Italkit - Innerrotor
Hestekræfter
Ved ikke endnu.

Den bliver målt på rullefelt.

Den kører: 85 Km/t (målt med gps)
Fælge
Standard 10" stålfælge

Dæk
De dæk der sedder på den fra ny

Styling
intet da jeg prøver at holde den så standard som mulig hvad useendende angår

Ekstra tilbehør
Skive lås = godt at ha når man bor i kbh

Kæde lås = også godt og ha når man bor i kbh

Køre kort = det er lige meget med det da jeg er 19 år

Forsikring = kommer snart
Bemærkninger
For ca. 1 måned siden besluttede jeg mig at sælge hotten. Også derefter købe en så ny knallert som muligt.
Jeg fik solgt hotten og jagten efter en ny knallert gik igang!
Jeg startede med at kigge lidt på SG, men synes ikke jeg fandt præcis hvad jeg manglede.
Samme dag smuttede jeg ned forbi den lokale PGO forretning, og gik så derefter på dem. Og de blev ved med at sige, at jeg bare skulle købe en ny. Men det gad jeg ikk, for de plader er da ikke den fedeste styling der findes. Så jeg pressede lidt mere på dem, og til sidst hentede de så en PGO Galaxy som havde kørt 10km. Den gamle mand som havde den før, havde købt den i 05, og derefter ikke brudt sig om at køre knallert. Så han solgte den igen til PGO forretningen, og de havde haft den på lager siden da. Jeg indgik en super aftale med dem, og kom af med sølle 7.000kr. Og vi snakker 10km, før plader!
som den stolte PGO ejer jeg nu var, satte jeg mig op på Galaxyen og trillede hjem. og jeg mener TRILLEDE, for det gik da bare så monster langsomt. Hjem kom jeg, af med motorskjoldet også pille den skide ring. MEN stadig var den da så sløv, så sløv. Men jeg brugte den lige den første uges tid.
Og fik bare mere, og mere nedtur fordi den nærmest gik ud. Selv de der giancto´er kunne følge med. også tænkte jeg "hmmm. der skal da noget tun på den, skal ikke nakkes af en fucking giantco!!!!" .
Jeg bestilte for små 4000kr dele, og jeg hentede mine pakker 2 og 3 dage efter bestillingen. Jeg var happy !
Så tog jeg den ud på mit arbejde, skilte svinet ad. også klaskede jeg det nye tun på. Det skal siges at den kun havde kørt 121km, da jeg skilte den ad. Så ny var den/er.
Nu er jeg igang med at køre den til, og den trækker bare godt derud af ! Jeg synes bare køreegenskaberne i sådan en fætter her er gode, men sidder også meget behageligt. Og den starter bare første gang, ingen problem dér !
nu skal den bare fin instilles også på felt (:

P.S CDI´en sidder i frontskjoldet ! :P det tog mig 1 time at finde ud af (:


Kommentér på:
PGO Galaxy
Annonce