Yamaha 4 gear 1978

1.390 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

Yamaha 4 gear

Årgang:
1978
Motor:
standard
Hestekræfter
6-7 stykker ,køre CA 40 i 2 gear ,3-4 gear køre ik optimalt inu , men kommer til
Fælge
STANDARD DEVÆRE
Dæk
standard
Styling
Styr, boredere i stussen , pillet pulmpem , men der kommer snart 10,5 hestes tun på såå
Ekstra tilbehør
hjelm , lås , bezin,
Bemærkninger
det ene skjold er pillet af , men kommer da på igen vis det er :D
Kommentér på:
Yamaha 4 gear
  •   31. jan 2007 høj
    smed lige en høj join
    www.scootergalleri.dk/grupper/4gearlovers


  •   30. dec 2006 hmm...
    lol din 4gears har ikk 6-7heste.!! den har max 2


  •   14. okt 2006 ...
    jeg er fra vestsjælland men der sidder ikk noget cylle på atm da det har sat sig. men giv da et bud smiley

    // Dean


  •   11. okt 2006 Har solgt min jog for 2-3 år siden, så det er sku lidt sent

  •   19. jul 2006 Nogen der ved?????
    Nogen , der ved hvordan platin og tening tidspunkt , på en yamaha er , plzz vis der er nogen der ved det sig det til mig mange tak


  •   16. jul 2006 heej
    har smidt en høj.. smider du ikk lige en tilbage?? på min minibike? taak


  •   10. jul 2006 hey...
    har givet dig høj hehe og vil udfordre din knallert


  •   10. jul 2006 hey
    gav dig høj... smider du ikke en igen på min jog...?


  •   7. jul 2006 skal det gå stærkt på en yamaha 4 gear?
    Skal det gå stærkt på en Yamaha 4 gear, kan du investere i et cylinderkit. Men hvis vi til at starte med antager at du har knallerten med alt det lovlige udstyr på, og bare gerne vil fikse lidt på disse stumper:

    TOPSTYKKET: På begge modeller af Yamaha FS1 (2/4g) kan man med fordel plane topstykket 100% ned. Det kan ikke anbefales at tage mere af end dette!!
    CYLINDEREN: Du kan vælge at fræse udstødningskanalen op, for derefter at pudseden sådan at den er helt blank indvendig. Skyllekanalerne skal have en tur med et almindeligt filesæt til montering på en boremaskine.
    STEMPLET: Fil 4-5mm. af stemplet på siderne der vender ind mod skyllekanalerne.....det giver en del. Vær opmærksom på at file af sådan at der intet er som kan dække for skyllekanalerne !!!
    INDSUGNINGSPLADEN: Her kan du med fordel hive plumben ud, eller købe en indsugningsplade uden plumb i. Hvis det skal være hurtigt skal indsugningspladens indre diameter være på 16mm. Hvis du kører med større cylindervolumen (60/65cc.) skal du file indsugningspladens indre diameter op til 18mm.
    KARBURATOREN: Karburatorhuset gøres frit dvs. pil al inmaden ud, og find en fil frem. Klem nu karburatorhuset lettere fast i en skruetvinge, og vend den sådan at du kan følge med i hvad du laver. Fil nu selve luftindtaget samt modsatte side valt op....hold dig fra siderne (dette har nemlig modsatte effekt). Du kan vælge at købe en der i forvejen har en diameter på 16mm.
    MEMBRAN: Skil forsigtigt membranen helt ad. Find noget fint sandpapir frem og polér selve membranhuset helt blankt. Brug andre fileværktøjer i krogene....for husk: Jo glattere flade, jo større fart kommer der på benzin & luft blandingen!!!
    GEARING: Ved standart cylinder (50cc.) bør du max sætte et fortandhjul med 14 tænder på.
    UDSTØDNING: Offer lidt spåner i en 5,3 hk udstødning, den sætter en del spark i dyret. Hvis du alligevel har et tunsæt monteret, kan du stadig polére de ting som vi har nævnt ovenfor. Dog er der lidt ændringer som kommer her:Ved større sæt eller kørsel med cylinder i overstørrelse, anbefales det klart at benytte en Proma eller Cross udstødning.
    Det anbefales også at køre med et fortandhjul på 16 tænder ved dette sæt.

    Ekstra trimnings mulighed til de, der absolut vil opleve det vildeste: Hvis du alligevel har motoren adskilt, kan du med fordel tage motorsiderne og bearbejde disse.

    * Først rengør du siderne, og evt. fjerne olierester med ren benzin.
    * Tag nu noget benzinfast lak (temp. min 180C) og giv BEGGE motorsiderne et godt lag med lakken.
    * Lad motorsiderne tørre godt.
    * Saml motoren og prøv en VILD tur!!!

    Yamaha kørernes helt store problem:
    Du kender sikkert det problem med at stemplet pludselig "sætter" sig. Ret ubehageligt, men heldigvis ikke så dyrt....men ærgerligt er det da! Dette sker fordi motoren bliver for varm. Med dette problem kan du komme af med for den lille sum af 5 – 10 kr. Du ved at når du får benzin på hånden bliver det koldere, og det sker fordi benzin har en vis kølende effekt på motorens indre dele. Derfor skal du købe en strålespids der er ét nummer større end den du kører med i forvejen. Altså hvis du kører med en strålespids af størrelse 180, så skift den ud med en anden af størrelse 190. Bare vent og se, dit stempel sætter sig IKKE igen.


  •   7. jul 2006 jaa flere
    jaa flere billeder !!!


  •   7. jul 2006 smiley
    smiley flere bileder eller??


  •   7. jul 2006 okaY
    okay hehe


  •   7. jul 2006 okay
    skal jeg nok , men kamareat er ik så godt sorry


  •   7. jul 2006 velkommen
    men skaf lige nogle tydliger billeder så er du sikker på at komme ind !!!


Annonce