Yamaha FS-1 2 Gear 1992
2.238 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Kommentarer
Yamaha FS-1 2 Gear
Årgang:
1992
Motor:
::Baggrund
Knallerten har i alt haft 2 ejere før mig. Her har den ikke været tunet, men kun benyttet som fuldstændig standard. Siden hen har jeg monteret et 7.5-hestes tun fra Protuna.
Da dette tunsæt blev slidt efter ½ års kørsel, har jeg nu hovedrenoveret knallerten.
::Opsætning efter hovedrenovering
- Athena 43mm 60cc alu-cylinder
- Asso Werke 43mm alu-stempel specielt til Athena-cylinderet
- New-Competition 70cc topstykke
- New-Competition tændrør med dobbelt grund elektrode
- Kenstse 17,5mm Mikuni-wannabe-karburator
- 5.3-hestes udstødningsrør
- 16mm Indsugningsplade (køb den aldrig fra Scooter-dele.dk!)
- Ny membranstopper og membranplade på original membran
- Motor netop renset for snavs
Derudover er alt standard i motoren.
::Kæde
- Foran: 14T (som originalt)
- Bag: 37T (som originalt)
- Guldkæde fra Thansen
Knallerten har i alt haft 2 ejere før mig. Her har den ikke været tunet, men kun benyttet som fuldstændig standard. Siden hen har jeg monteret et 7.5-hestes tun fra Protuna.
Da dette tunsæt blev slidt efter ½ års kørsel, har jeg nu hovedrenoveret knallerten.
::Opsætning efter hovedrenovering
- Athena 43mm 60cc alu-cylinder
- Asso Werke 43mm alu-stempel specielt til Athena-cylinderet
- New-Competition 70cc topstykke
- New-Competition tændrør med dobbelt grund elektrode
- Kenstse 17,5mm Mikuni-wannabe-karburator
- 5.3-hestes udstødningsrør
- 16mm Indsugningsplade (køb den aldrig fra Scooter-dele.dk!)
- Ny membranstopper og membranplade på original membran
- Motor netop renset for snavs
Derudover er alt standard i motoren.
::Kæde
- Foran: 14T (som originalt)
- Bag: 37T (som originalt)
- Guldkæde fra Thansen
Hestekræfter
::Hestekræfter
Jeg kender ikke til antal hestekræfter efter de ovennævnte dele er blevet monteret, men vil gætte på omkring 7-9 heste.
::Fart
Den har været oppe på de 70-stykker uden nogen form for justering af karburatoren. Jeg har bare sat karburatoren på som jeg fik den, med standarddyse (150).
Jeg kender ikke til antal hestekræfter efter de ovennævnte dele er blevet monteret, men vil gætte på omkring 7-9 heste.
::Fart
Den har været oppe på de 70-stykker uden nogen form for justering af karburatoren. Jeg har bare sat karburatoren på som jeg fik den, med standarddyse (150).
Fælge
::Originale Yamaha FS-1 2 Gears hjul (Opsætning efter hovedrenovering)
- Eger er udskiftet med nye
- Navl på begge hjul er slebet og lakeret matsort
- Fælge er pudset op
- Eger er udskiftet med nye
- Navl på begge hjul er slebet og lakeret matsort
- Fælge er pudset op
Dæk
::Opsætning (Opsætning efter hovedrenovering)
- Foran: 2.25 17", TH874 fra Thansen (original størrelse)
- Bag: 2.75 17", TH876
- Diverse bogstaver er optegnet med hvid dækskrift på for- og baghjul
- Foran: 2.25 17", TH874 fra Thansen (original størrelse)
- Bag: 2.75 17", TH876
- Diverse bogstaver er optegnet med hvid dækskrift på for- og baghjul
Styling
::Farver (Opsætning efter hovedrenovering)
- Tank, skjolde, røv og lygtehus er malet "Ferrari-rød", hvilket er en enorm svær farve at få på billede. I virkeligheden er farvekoden taget fra en Audi RS4 Quattro.
- Stel, originalt luftfilter, diverse småting og bagskærm er lakeret blank sort
- Der sidder sorte fodhvilere og styr på knallerten
- Motoren er lakeret grå som originalt
- Sort/røde-håndtag der matcher resten af farvetemaet
- Originale Yamaha 4-gears klistermærker i sort og rød
::Derudover (Opsætning efter hovedrenovering)
- Jeg har selv ombetrukket sædet med nyt skind
- Tank, skjolde, røv og lygtehus er malet "Ferrari-rød", hvilket er en enorm svær farve at få på billede. I virkeligheden er farvekoden taget fra en Audi RS4 Quattro.
- Stel, originalt luftfilter, diverse småting og bagskærm er lakeret blank sort
- Der sidder sorte fodhvilere og styr på knallerten
- Motoren er lakeret grå som originalt
- Sort/røde-håndtag der matcher resten af farvetemaet
- Originale Yamaha 4-gears klistermærker i sort og rød
::Derudover (Opsætning efter hovedrenovering)
- Jeg har selv ombetrukket sædet med nyt skind
Ekstra tilbehør
::Opsætning efter hovedrenovering
Der kommer et logo ind i speedometerhuset istedet for speedometerviseren.
::Tilbehør
Alle originale dele er gemt inkl. cylinder, topstykke, udstødning og meget mere
Der kommer et logo ind i speedometerhuset istedet for speedometerviseren.
::Tilbehør
Alle originale dele er gemt inkl. cylinder, topstykke, udstødning og meget mere
Bemærkninger
::Ydelse (Opsætning efter hovedrenovering)
Den kører fremragende efter de nye tundele er sat på. Man kan virkelig mærke og høre en forskel. Den lyder fuldstændig clean (ingen klirren, ingen raslen), når du har knallerten oppe i høje omdrejninger. Slet ikke som da jeg havde 7,5-hestes tunet på fra Protuna, det var godt nok noget discount-lort!
::NB
Siden billederne blev taget, har jeg efterfølgende fået påsat originale klistermærker på tank og røv.
Den kører fremragende efter de nye tundele er sat på. Man kan virkelig mærke og høre en forskel. Den lyder fuldstændig clean (ingen klirren, ingen raslen), når du har knallerten oppe i høje omdrejninger. Slet ikke som da jeg havde 7,5-hestes tunet på fra Protuna, det var godt nok noget discount-lort!
::NB
Siden billederne blev taget, har jeg efterfølgende fået påsat originale klistermærker på tank og røv.
Yamaha FS-1 2 Gear
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 10
hej vil bare sprøger hvor du har fået motor skjoldene fra....hvor har du købt dem henne
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 11
Ved du hvor jeg kan få en gaffelbolt henne? det er jo spec. gevin
maj 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 40 Svar: 116
Den er squ da ellers pænt lækker den 2 Gear Høj herfra
(gir du ik lige igen)
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 11
Damn en nice 2 Gear man!
Du får lige xhøj her fra
maj 2006
Følger: 84 Følgere: 84 Scootere: 11 Emner: 185 Svar: 392
fin 2gear høj herfra
se lige min 4gear
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 5
mange tak
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 5
det er bare fordi du ike er mand til at køre pink
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 5
jamen det er da fint du fortæller mig det, men jg kan ikke bruge det til en skid
maj 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Scootere: 4 Emner: 17 Svar: 178
Den er sku da mega pæn:D
feb 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Emner: 4 Svar: 34
...
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 47 Scootere: 4 Emner: 77 Svar: 370
vilde 2 gear:P
høj her fra..
smider du ikke en stemme igen?
aug 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 14 Svar: 66
okey men min den har to højder man kan vælge imellem
aug 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 14 Svar: 66
nej men på min forskærm kan man hæve og sænke den hvorfor?
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 8 Svar: 19
Den sorte er godt nok blevet nice'd
glæder mig til af se den ;D
maj 2006
Følger: 63 Følgere: 62 Scootere: 4 Emner: 16 Svar: 81
hej flot 4 gear godt arbejde høj herfra
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 6 Emner: 44 Svar: 156
Kæft hvor er den motor pæn!
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 5 Svar: 26
Hold kæft den er flot. nice job.
dec 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 5 Svar: 63
den er da helt vild fed kan sku godt li motoren
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 3 Svar: 6
Jeg har været ude og ta' nogle flere billeder. Jeg mangler nu kun diverse kabler og ledninger, karburatoren og klistermærker, så skulle knallerten i teorien kunne køre
jun 2004
Følger: 58 Følgere: 57 Scootere: 4 Emner: 17 Svar: 565
Ser godt ud..