{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Tun?;S {{forumTopicSubject}}

Hey jeg hat tænkt mig her på et tidspunkt at smække et 21mm delorto på, og en malossi sport, og en ubegrænset cdi
her er mit problem så smiley
vil gerne skifte vario, men efter den hoppede af min krumtap pga. sløvt gevinde kan jeg ikk fjerne den igen smiley
så vil hører om i tror min std. vario muligvis kan holde til tunet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tun?;S
  • rene l
    rene l Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 2
    #1   7. sep 2007 skift varioen til malossi multi og smid 7grams så topper du på baghjulet med garanti


  • #2   7. sep 2007 kan ikk skifte den det låse lak vil ikk gå af igen smiley
    Tun | Ken .
    så du tror godt min std. vario kan klare det der?


  • #3   7. sep 2007 hmm vil sige du skal skifte tap. Mega træls men det er ikke svært har lige skiftet tap i mit projekt

  • #4   7. sep 2007 Nikolaj (SFX) J

    der er bar et problem mine forældre vil ikk have jeg tuner og de vil nok opdage at motoren blir splittet fuldstændigt ad smiley


  • #5   7. sep 2007 Når de gamle ikke må vide det er det en dum idé at gå igang da man nemt kan høre det!!

  • #6   7. sep 2007 jammen det er jo faktum for at den kan køre at der skal ny tap i sig det til dem

  • rene l
    rene l Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 2
    #7   7. sep 2007 ny krumtarp og vario også holdkæft til mor og far længere er den ik der er intet sjov i en standard kværn


  • #8   8. sep 2007 Meget enkelt...
    Std. krumtappen kan sagtens holde til rpm's...
    Det er tryk den ikke kan holde til så hvis man får spændt sin variator for hårdt fast masser den en kant på krumtappen som gør af man typisk hverken kan få blæserhul eller variator af...
    I enkelte tilfælde kun variatoren...

    I så fald gør man det at man sliber kanten væk med en dremel eller ligende hvor efter varioen bare kan tages af.
    Hvis ikke det er tilfældet og man alligevel har en std scooter som skal tunes kan man bare skære lortet i stykker og skifte til Malossi MHR RHQ krumtap (Eller anden tun tap) samt Polini Air Speed...

    Da Malossi MHR RHQ krumtappen er lavet i solidt jern kommer denne kant ikke frem igen jo mindre man spænder variatoren fast som et ondt år gange 65. gange! :b

    Men så enkelt er det altså...
    Så det er ikke din variator der er problemet...

    Ellers kan din std. variator sagtens holde selvom jeg dog vil anbebefale at skifte til en tun variator, kilerem samt strammere trykfjeder for at få max effekt ud af det...

    Hvis ikke dette er tilfældet ville jeg dog nøjes med at skifte til Dellorto 17,5 phva (Passer direkte på std studs da den også er std. er 17,5)

    Ellers fortrækker jeg personligt Polini Sport eller DR Racing Evolution.

    Du vil ikke kunne udnytte en 21mm karburator ordenligt uden komplet tun... =)


  • #9   8. sep 2007 Jong
    okay tak (:


Kommentér på:
Tun?;S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce