{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Ups! KT-cylinder på vej hjem {{forumTopicSubject}}

Jep. Jeg røg lige en tur på Ebay, og så var det, jeg kom til at byde €111 på en 44mm KT-cylinder. En ny, endda.

Fan'me om jeg ikke fik den til €105,56 + €17 i porto = 944kr +/- smiley

Hvornår den bliver testet, ved jeg ikke - det er ikke sikkert, jeg får tid før træffet, da vi er kommet gevaldigt langt bagud på jobbet... det kan reelt betyde, jeg skal arbejde 6-7 dage i ugen i en periode.

Hvis jeg nu ombestemmer mig, er her mon så nogen, der kunne tænke sig en 44mm KT-cylinder (stor pindboltafstand)? 1.100kr inkl. porto, 2.200kr inkl. porto, hvis den skal portes og have et par boostere. Så skal jeg nok køre den til, lol.
Og nej, idéen med dette indlæg er ikke, at det er en salgsannonce - det er blot en sidebemærkning.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ups! KT-cylinder på vej hjem
  • #1   20. maj 2010 hvis jeg havde pengene så ja.

  • #2   20. maj 2010 Jeg pakker den sammen med nogle andre sager, når jeg nu skal afsted til træffet. smiley Så kan evt interesserede få lov at tage et kig på den. Efter sigende skulle det kinesiske firma bag have brugt de org. støbeforme, og stemplerne skulle også være af fornuftig kvalitet. Så vidt jeg kan dømme ud fra div billeder, så er skyllekanalernes udformning magen til Mahle's.

  • #3   20. maj 2010 Når du står med pragt eksemplaret i hænderne og studerer det lidt, så må du gerne lige give en update på hvordan kvaliteten og udførslen er, af sådan en kina cylle. For hvis den er respektabel, så kunne sådan en, da godt bruges til lidt sjov og ballade, til den pris.

  • #4   20. maj 2010 Well, jeg har set en 40mm, og den er i hvert fald godkendt på alle leder og kanter. Min største bekymring er stemplet, som ser ud til at være længere end Meteor-stemplet, som både Athena og Parmakit bruger. Når boringen øges til mere end 42mm, skal der nemlig vælges mellem et kortere stempel eller en beskeden udfræsning i krumtaphuset. Nu er det jo ganske let at korte af stempelskørtet, så hvis det er et problem, er det let nok at komme udenom. Når jeg får købt mit sidste værktøj hjem, kan jeg hæve alle kanaler, som jeg ønsker - ergo kommer jeg til at kunne trække 6-8HK ud af selv en org. dansk cylinder. Hvis KT's 44mm udgave viser sig at have elendige porttider, ryger prisen i BUND, og så køber jeg hjem på bestilling og retter op på problemerne. Jeg tvivler dog på, det er tilfældet, og en testkørsel er nu engang den eneste måde at vurdere den slags på.

  • #5   20. maj 2010 Godt køb Jesper :=)
    Efter sigende fra andre så sku KT Kittet være det bedste til dato efter Mahle!! kvalitet også i top og langt over Parma.
    Hvad kostede Parma 44mm stor pind med stempel fra ny?? og køre man med alm 40mm top? hvad med top pakning??
    mvh :=)


  • #6   20. maj 2010 Skåde Reservedele forlanger 1.398kr for en af slagsen, mener jeg. Parma-cylindrene fejler intet. Min satte sig, fordi stempelringen var slidt og tændingen stod for tidligt - derfor blev stemplet overophedet. Mht topstykke, så ved jeg det ikke endnu. Kender jeg disse aftermarket-producenter ret, så er der ingen forskel i forbrændingskammeret - der er blot drejet 0.5-1.5mm af ved squish'en, og det har den modsatte effekt af det ønskede, medmindre stemplets deck-height er MEGET nær 0.0mm OG stempeltoppen er flad. Er det den samme kuppelform som Meteor bruger, så er man langt bedre stikket med et org. topstykke, som alligevel er 42mm ab fabrik. smiley Toppakning skal ikke bruges til et RS-topstykke! Når tætningsringen ved forbrændingskammeret er adskilt fra støttepunkterne ved pindboltene, elimineres nødvendigheden af en toppakning. En 2.9'er med RS-top går væsentligt bedre end med RMC-top.

  • #7   20. maj 2010 Jesper, vi bliver vist lige nød til at tage et kig på den cylinder til træffet smiley

  • #8   20. maj 2010 ok,har nemlig investeret i Parma 44mm stor pind med stempel.har været monteret men kan stort set ikke ses at det har kørt! med org Mahle top stor pind, også fejl fri til summen af 1500kr sendt til døren. evt skal der leges lidt med kanaler :=)

  • #9   21. maj 2010 Nilas >> Jeg kan sende billeder, så snart jeg modtager den.

    Karsten >> Tjah - prisen er fair nok, og den har et godt potentiale. Den eneste reelle ulempe ved de 44mm cylindre er, at der ikke er plads til booster-udstødningskanaler. Boringen går simpelthen for tæt på pindboltene. Heldigvis betyder den 10% større boring, at udstødningsporten kan gøres tilsvarende bredere, så ulempen er begrænset - derfor er der dog stadig plads til en højere literydelse i en 40mm.
    En anden ulempe er stempelskørtets længde... eller rettere, hvor meget stemplet er 'hakket'. Man kan nøjes med det halve og en ordentlig rejfning af kanten, istedet.
    Hakket er der for at modvirke unødigt slid af stemplet, når det passerer indsugningskanalen, og det virker udmærket, men en indsugningsvarighed på ~200 grader er i overkanten, medmindre man bruger membranindsugning.


    Får jeg købt mit værktøj (og det første projekt bliver en succes) i løbet af sommeren, så er min vurdering, at der er plads til to ekstra, små skyllekanaler mellem de oprindelige skyllekanaler og udstødningskanalen, og to (måske tre!) booster-skyllekanaler i toppen.

    Vores største udfordring er egentlig ikke portarealet på udstødningskanalen - den kan faktisk bliver rigeligt stor til det gennemsnitlige behov. Skyllearealet er derimod ikke godt nok, og uden det rette værktøj bliver skylningen ikke præcis nok = upræcis forbrænding = fastbrændte stempelringe eller/og for lav ydelse.

    Målet er en portning, som svarer godt til en Homoet 6P, max ydelse omkring 11.000rpm og overdrejning til ca. 13.000rpm.

    http://www.jtmxracing.com/ (hollandsk firma) sælger nogle fede ekspansionspotter til Kreidleren, og så vidt jeg har læst mig til, matcher de en '6P-portning', men trækområdet er bredere og ydelsen højere. Prisen er €225 og det er faktisk ikke galt ift. udseendet og hvad folk betaler for en ny scooter-udstødning i racing-klassen.
    Teoretisk skulle det være muligt at nå 12HK+ @ 60ccm @ 11-12.000rpm med mine planer, og det betyder rundt regnet 110-120km/t på en 5g motor med en gearing på 13/36

    Som min økonomi står, må jeg dog erkende, at jeg skal bruge en eller to forsøgskaniner, når tiden kommer. Det bliver således en fælles-investering, men ift. hvad man ellers skal betale for tilsvarende kits, så havner vi i omegnen af 2.000kr lavere.


  • #10   22. maj 2010 JTMX RACING ER GUF! HAR OFTE LURET PÅ DERES SIDER OG PRISER
    SKAL VI IKKE SE PICS AF KREIDLEREN OG KT KIT??? :=)
    MVH


  • #11   22. maj 2010 Lad mig nu lige få cylinder hjem, først. smiley Kreidleren er endnu ikke helt færdig, og jeg er på jagt efter et nyt tankdæksel - benzinen ryger simpelthen ovenud af tanken, når jeg accelererer, bremser og drejer. Ergo er den konstant fedtet ind i olie og snavs.

  • #12   25. maj 2010 Pengene blev trukket i dag, så jeg forventer cylinderens ankomst ultimo denne uge! smiley Jeg er ganske spændt! Den ryger med til træffet i umodificeret stand, så den kan besigtiges nærmere. Jeg har en 40mm SB fra ParmaKit på lager, også. Den skal files til at matche en Homoet 6P og den bliver MÅSKE klar til at køre til træffet. Jeg ved, hvordan portene skal være, og den bliver tåbelig at køre med, a.k.a max 12.000rpm, ca. 9-10hk smiley

  • #13   27. maj 2010 Så landede cylinderen. smiley Jeg har endnu ingen mål og billeder, men førstehåndsindtrykket er positivt. Dog vil jeg anbefale enhver, som køber en KT-cylinder, at smide stempelringen ad helvede til. Støbejern fejler reelt intet, men holdbarheden er meget begrænset ift. Meteor's chrom-ringe. Desuden skal jernringe være af den ypperste kvalitet, og det er disse IKKE! Gode ringe er som regel koksgrå/sorte (mener det er et højt indhold af kulstof = hårdere, holder bedre på olien), hvor disse er som grå primer-maling. Jeg har en ny Meteor-ring liggende, som jeg bruger istedet, når jeg har prøvet at vride lidt i KT-ringen, bare for at se hvad brudstyrken omtrentligt er. Portene ser fornuftige ud, men udstødningskanalen bør poleres og rettes af i langt højere grad end Parmakit's har behov for. Til gengæld er formen på skyllerne HELT i orden, og dét er en god ting! smiley

  • #14   28. maj 2010 Så er der lidt mål til folket smiley

    Cylinderhøjde: 68,00mm

    Udstødningskanal:

    25,45mm fra top (overkant)
    40,91mm fra top (underkant)
    25,00mm bred

    Skyllekanaler:

    32,75mm fra top (overkant)
    42,70mm fra top (underkant)
    23,90mm brede

    Indsugning:

    50,38mm fra top (overkant)
    63,45mm fra top (underkant)
    28,20mm bred


    Porttiderne lader til at være nøjagtig som en 6,25'er, men blot med 44mm boring. MEN!!!
    Cylinderhøjden på 68mm er faktisk den samme som en 2,9HK cylinder, hvilket betyder at der kan trækkes 0,75mm fra, og således bliver porttiderne en sjat mere aggressive.
    Næste punkt er stemplet. Kuplen er knap så høj og krum som på Meteor-stemplet, og kanten ligger 1mm højere.

    Sammen med cylinderhøjden betyder det, at porttiderne er ca. 1mm "vildere" end en 6,25HK Mahle, hvilket i korte træk betyder, at KT's cylinder og stempel matcher op til ca 10.500rpm, hvilket er 700-1.000rpm højere end den org. cylinder.
    Dertil kommer den 20% større volumen, så teoretisk skulle ydelsen altså ligge omkring 7,5-8HK ved de samme eller lidt højere omdrejninger, og overdrejningspotentialet er bedre.

    Stempelringen fra Meteor/Athena/Parmakit passer perfekt, og stempeltoppens udformning gør, at man snildt kan anvende et standardtopstykke - ergo er der lige sparet 5-800kr, hvis man har et topstykke i forvejen, selvfølgelig.

    DESVÆRRE er stemplet ca. 3,5mm længere ved skørtet end Meteor-stemplet. Ergo skal der enten fræses 4mm af krumtaphuset, hvor stemplet går i bund, eller der skal fjernes 3,55mm fra skørtet.
    Personligt ville jeg fjerne max 4mm fra skørtet og reife indsugningskanalens nederste kant i en 45-50' vinkel over ca. 1-1,5mm + 45-50' over 0,5-0,75mm på stemplet.

    Det kortere stempel forlænger indsugningsvarigheden betragteligt, hvilket igen påvirker overdrejningspotentialet positivt. TIl gengæld koster det lige bundtræk, men det er beskedent kontra den højere ydelse. Bundtrækket vil stadig være væsentligt bedre end Parma-cylinderen, og den fejler i forvejen intet.

    I korte træk:

    Med lidt ændringer er der tale om flere kræfter end en org. cylinder og bedre bund end Parma's udgave... wauw... smiley


  • #15   28. maj 2010 Hov, der lå da lige et org. SB-topstykke... smiley

    Et lille ler-aftryk mellem squish og stempeltop afslører, at stempeltoppens form passer perfekt til det org. topstykke. Faaaan-tastisk. smiley


  • #16   28. maj 2010 Nu er spørgsmålet så... Skal jeg skære af det stempelskørt med det samme og få den cylinder testet, eller skal jeg lade det være?

    Jeg spørger, fordi jeg kun kan bruge min Dremel til at skære skørtet af og samtidig få et pænt resultat. Desværre bliver resultatet ikke helt perfekt at se på, men det fungerer efter hensigten, og med lidt ekstra-arbejde kan det blive ganske nydeligt, omend ikke så prof. som i en drejebænk.


  • #17   28. maj 2010 Jeg tog den hurtigste udvej - det er pissekoldt, og der hænger en tuuuung, mørk regnsky over området, så jeg kan ikke rode med el på Kreidleren, alligevel.

    Skørtet er kortet ned (lad være med at spørge hvordan, lol), og jeg har fået kigget lidt dybere i cylinderen.

    Udstødningskanalen kan uden stempelringsproblemer gøres 3-4mm bredere og max er, i mine øjne, 30mm i alt. Jeg vil sigte efter 29mm, så der er plads til lidt finpudsning, når den tid kommer.
    Ydermere bør den hæves ca. 1mm for at give lidt flere omdrejninger, men uden det kommer til at koste alverdens bundtræk - blot afstanden fra skyllekanaler til udstødning ikke overstiger 8,75mm, så hænger det hele fint sammen.

    Der er plads til (hold nu fast) tre booster-skyllekanaler! Låsestiften til stempelringen sidder nemlig tilpas forskudt fra midten.

    Vi må leve uden udstødnings-boostere, da godstykkelsen er liiige i underkanten, men en D-formet port med en maksimal-bredde på 30mm skulle også være alt rigeligt.


    Kort fortalt er KT's 44mm udgave en fin basis for op til 12.000rpm. Den kan portes til langt mere (det kan alle cylindre, selvfølgelig), men når vi er kuperet pga. manglende gods til udstødningsboostere, er gevinsten ikke stor nok.

    I kraft af skyllekanalerne skråner en anelse opad mod krumtaphuset, vil jeg næsten vædde med, at den 40mm udgave har lidt højere skyllekanaler. Det tillader en hidsigere porttiming på udstødningssiden + der er plads til udstødningsboostere.
    Derfor vil jeg _gætte_ på, den er en fin basis for omdrejninger op til 16.000rpm, hvis man vil gå så meget amok.

    Dog vil jeg påstå, at 12.000rpm er rigeligt for de fleste. Til alt andet end banebrug er en hidsigere opsætning simpelthen forfærdelig at køre med, og motoren slides latterligt hurtigt. Vi taler omkring 2.000km for et sæt krumtaplejer, og måske endnu kortere for selve krumtappen, som jo tager de fleste tæsk. Ny stempelring og nyt nåleleje for hver 5-700km... bwadr! smiley


  • #18   28. maj 2010 Cylinder monteret og tomgangskørsel med for meget olie tog selvfølgelig livet af tændrøret - har da et ekstra liggende, heldigvis smiley Som ventet trækker den bedre fra bunden. Det fedeste er nu, at den rammer trækområdet hårdere og nær 1.000rpm tidligere end min Mahle! Stempeltolerancen passer, endda, så der er ingen grimme lyde. Kører en tur med lidt mere gas senere. Udstødningskanalen er hævet 1mm og gjort 27.5mm bred for at skåne stempelringen. Div. grater er rettet ud og alle kanter reifet. Det bliver en god dag smiley Regnen er væk!

  • #19   28. maj 2010 Tilkørsel er stærkt overvurderet. Trækker forbi 80km/t i 4. gear uden at trække helt ud, 5. gear forbi 85km/t i modvind. Formodet tophastighed, 95km/t plus det løse. Den har endnu ikke fået lov at strække helt ud - topomdrejninger, overdrejning og sejtræk er strengt forbudt de første 50km. smiley Har monteret den medfølgende stempelring... Skrot den på forhånd. Den duer ikke - tikker allerede efter 5km. Jeg hader at have ret i den slags, men det skulle selvfølgelig bekræftes. smiley Den nye Meteor-ring monteres i morgen, og så får vi se.

  • #20   29. maj 2010 KAN IGEN, KUN SIGE EN TING!
    STOR RESPEKT FOR DIN VILJE OG KUNNEN,JESPER HANSEN ;=)
    MVH


  • #21   29. maj 2010 Tak, men det er s'gu' så dejligt nemt at rode med. smiley Jeg kan ikke opdrive de dyser, jeg skal bruge, så min eneste udvej nu... ja, det er så et åbent skumfilter, og jeg har konstrueret en tragt (af dele fra en Alfa Romeo, lol) som passer til min 23mm Bing. Den kommer til at støje heeelt vildt!

    Jeg har erfaret, at dyserøret er en tand for stort, så jeg må nok leve med, der skal jokkes noget mere luft gennem systemet. Jeg er bare glad for, der findes ørepropper - snerre-potten er monteret igen, så jeg ser måske den sjove side af 100km/t igen i år.

    Ellers modtager jtmxracing.com en ordre til næste år, senest. Membran + potte + 21mm Dell'Orto = 4.400kr, og jeg skal have fingrene i mindst én motor mere for at have den som back-up.


    En bonusdetalje ved at pille motoren fra hinanden i dag... Tændingen har stået lovligt tidligt, så undersiden af mit Mahle-stempel er pænt sort + nålelejet er brændt brunt. Ups!
    Lejet er skiftet og tændingen rykket. Noget siger mig, jeg har fundet den reelle årsag til, stemplet satte sig til træffet på Sjælland!


  • #22   29. maj 2010 Hvorfor bruger du ikke TH, til at lave potte??
    mvh


  • #23   29. maj 2010 hehe det kan jeg nu godt li, Kreidler og Alfa dele i sammenarbejde.. smiley

  • #24   29. maj 2010 Hvorfor ikke TH? Fordi jeg har mest tillid til en potte designet af Luc Foekema. Hans udgangspunkt i alle de gamle racere og de tonsvis af data, som ligger bag hans designs (inkl. JTMX' potte) gør hans potter til de bedste til Kreidleren. smiley Jeg har i dag fundet ud af, at hele lade-delen i min lille boks er død - kun spændingsbegrænseren til vekselstrøm (normalt til forpæren alene) duer. At jeg så derved får udjævnet spændingen og således får mere overskud til forpæren er bare lækkert og heldigt. Et langt, dobbeltlags skumfilter og dyse 100 har forresten gjort, at den rammer trækområdet med et endnu vildere ryk. Gider sgu ikke engang ulejlige mig med boosterkanaler. Efter en masse tomgangskørsel (igen-igen), har jeg taget livet af endnu et tændrør. Den vil vist bare gerne ud at køre, den lille smiley

  • #25   30. maj 2010 Ja Okay,det fair nok.
    Har Luc en finger med i spillet hos JTMX? :=)
    Ved godt Luc er for hard til det der Kreidler fis ;=)
    Har du kontakt til ham???
    mvh


  • #26   30. maj 2010 Mine hollandske kundskaber har visse begrænsninger, men så vidt jeg har forstået, står Luc for designet af alle tre potter hos JTMX. Drøn forresten ind på hjemmesiden og kig på de film, som er derinde. Crosseren går fanme godt! Knap 12hk på baghjulet under 14.000rpm for 50ccm. Jeg har snakket lidt med Luc i tidens løb - samarbejdede med ham omkring optimering af en Homoet 4P - med stor succes i to udgaver til hhv. 50ccm og 60ccm = første gang over 100km/t med hjemmeportet cylinder! smiley Jeg har desuden to designs liggende, som er optimeret til den org. 6.25hk cylinder + Parma's 60ccm smiley Max 11.000rpm, max effekt ved 8.500-9.000rpm. Begge virker pissegodt og med bredt trækområde over 3-3.500rpm - jeg tabte blot min ved ca 70km/t og kørte den over, så den er væk for evigt. Luc har travlt med sine sprinter-motorer, heftige tændingssystemer og sit symmetriske skyllesystem, så han bygger for tiden ikke potter på bestilling, medmindre det er til noget helt specielt. Dog laver han gerne beregninger på en potte, hvis man giver ham de rette mål på cylinderen. Det koster vist nok ?15, men kan man få den krøllet herhjemme til en fornuftig pris, så er det altså billigt. Det virker og er hver en krone værd.

  • #27   30. maj 2010 he he ja okay :=) ´Tro mig,jeg har set div tyske og hollandske tunings sider tynde og mailet til dem osv på mit halv dårlige tysker stil sprog! ;=)
    har også set Rions blå/gule kreidler crosser med 11,4hk på felt på baghjulet :=) Men til gengæld har det også givet lidt pote at skrive til forskellige,for nogle af dem "bløder" langtsomt op og kommer med gode råd og ideer samt kontakter til forskellige ting samt af og til gode priser på ting de skal af med eller bare en mail om hvordan det går osv med kreidler og livet,så det rart og hyggeligt nok!!!
    Har måske fået fingerne i en SB cylinder fra Holland som AALT TOERSEN har pillet ved, ny nikasil og stempel go for 14hk. med rette opsætning,venter på endeligt JA fra ejer så vi kan handle :=)


  • #28   30. maj 2010 Rion = JTMX-racing

    Hans maskiner er en stor del af grunden til min tillid til produkterne.

    Det lyder spændende med den cylinder. Jeg har set to af hans cylindre, og det er da max tuning, der vil noget. Det er i så høj en klasse, at jeg ikke engang vil køre med det, lol.
    De er beregnet til konkurrencebrug, og jeg kører jo på gaden. Men der er _ingen_tvivl om, at det duer!!!


  • #29   30. maj 2010 Må se hva der sker,ejeren har gang i et reproduktions KVV vandkøl sæt til sin maskine fra Torsten Stroh,og hvis han vælger dette sæt og jeg har mønten klar så sku der gerne ske handel :=)
    Den ligner utroligt meget min tidligere 14hk fra TH den der er fotos af i mit album. 2stk bosster ved indsug som blir født fra bund af skyllekanalerne der er fræst op igennem til bosstere og 2 stk udst bosstere :=)
    Ejer skriver at de laves som 14hk med 28mm karbu og rette potte samt krumtap/hus og rette tænding,så den kunne levere 14hk.


  • #30   30. maj 2010 Støbeformen til disse cylindre har netop været på ebay smiley Eller i hvert fald en støbeform til vandkølede cylindre. Det kunne være skægt med en 8-9hk vandkølet cylinder med 46mm boring, synes jeg. Det er præcis, hvad markedet har brug for til motorcyklerne. smiley Hold os opdateret, uanset. Hvis det er med skrå indsugning i cylinderen, er jeg på ingen måde afvisende - membranindsugning og en mild potte til max. 11.000rpm opvejer let en vild portning. smiley Evt bare en rå støbning uden foring. Nicasil.dk kan sikkert klare at bore op og lægge belægning i til et 47mm stempel, og kan jeg selv finpudse portningen + designe forbrændingskammeret, så skal det nu nok køre. Jeg har fundet en forhandler af nålelejer, som tillader en 12mm krydspind i den org. krumtap! Ergo, kan man bruge de lede Malossi-stempler OG passende forbrændingskamre fra deres topstykker.

  • #31   30. maj 2010 Torsten Stroh kan sælge mig et komplet KVV repro Kit med cylinder top og stempel (RSP) samt 28mm studs for florett montage.
    cylinder er med lige indsug! stempel styret(vandkølet) 14hk.
    HOLD FAST : 850 euro,så kan jeg hente det over i værkstedet leveret af GLS. ;=)


  • #32   31. maj 2010 Det lyder mere end bare spændende smiley Kom så i gang!!! Min 23 Bing er som sagt udstyret med et skumfilter og jeg er helt oppe i dyse 110 smiley Mangler at få justeret tomgangssystemet ordentligt ind, og så tror jeg ærligt talt, at den skal op på dyse 115-120 stykker. Forskellen fra 100 til 110 var kun bedre træk. Faktisk så meget bedre, at koblingen nu fedter. 85km/t i 4. gear, op i 5. og forbi 95km/t, hvorefter den motorbankede en anelse, så jeg lukkede af for gassen. Jeg skal have fat i en tændingspistol, så jeg kan få målt tændingstidspunktet nøjagtigt ud. Den går fint fed på toppen, men den går for magert, når den overdrejer. Nålen skal et hak eller to op, også, men det er heldigvis til at klare. Men FÅRK den går godt... Og stærkt!

  • #33   31. maj 2010 Har også tænkt meget over at købe sådan et sæt,MEN er sku mange penge og derudover kommer karbu og potte samt go tænding!! DYRT blev der sagt!! smiley
    Lyder fedt med din maskine,en skam jeg ikk kan se eller høre den til træf i år :=( men evt bilen køre gennem fyn en dag ;=)


  • #34   31. maj 2010 Karburator er en beskeden udgift - en Dell'Orto VHST28 koster ikke alverden, og den er GODKENDT! smiley Det er kun cylinderen, som er dyr - resten kan findes og fuskes. Tænding = behold knasten fra et svinghjul, et sæt gode platiner, en heftig kondensator og så et batteri til tændspolen. De org. platiner følger fint med til 16.000rpm smiley Du er velkommen i Odense til enhver tid. Med lidt held får jeg styr på al elektronikken i morgen formiddag. Savner en tændingslås, men fuck it - har en vippekontakt, som er fin til lyset. Motoren kan altid kvæles i 1. gear smiley

Kommentér på:
Ups! KT-cylinder på vej hjem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce