{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  instilling af kaburator
  • #1   15. jun 2010 Hvilken karburator, luftfilter, cylinder og udstødning? smiley Sørg i første omgang for, at tændingen står 1mm før top. Det er et fint udgangspunkt, og ofte er 1,2mm det helt rigtige, men vent med tidligere tænding, når du er i gang med at trimme karburator!!! smiley Med en Bing er grundindstillingen 1,5 omgange på blandingsskruen, nålen i 2. hak fra oven, og stil derpå tomgangen ind. Drej blandingsskruen lidt ind/ud indtil den tager gassen rent med 'halvt håndtag'. Bliv ved med at gå op i dyse, indtil den begynder at trække dårligere - sænk så nålen. Hvis nålen ikke ændrer ved noget, så gå ned i dyse og flyt nålen til 2. hak igen... Men jeg kan ikke understrege nok, at motoren skal ud at køre med max gas over 1-2km (helst en ordentlig omgang tæsk over 10km) FØR du går NED i dyse! Når motoren er gennemvarm, vil den altid kræve en mindre dyse, end når den er kold. Tændrøret må gerne være gråt, blot koksen på stempeltoppen er brunlig. Tændrøret skal være B8HS til en 6HK motor. 9'eren er fair nok til en motor, som ryger over 10krpm jævnligt og i længere tid ad gangen, men det gør den ikke uden en Homoet 6P og en let gearing på en 4g/5g smiley Når du er sikker på, at dysen er på plads, kan du rykke lidt på tændingen. Får du mere power med tidligere tænding er det fedt - begynder den at flade mere ud på toppen, står den for tidligt og dét koster stempelringe. smiley

  • #2   15. jun 2010 jeg bruger en 20mm bing et lille kn filter med kåbe og et 32mm forrør og cigar dæmper cylinder er en mc cylinder 6,5hk
    tændingen skulle stå rigtigt.
    men det kan godt være at den står for tidligt som du skriver fordi at optrækket er der men det gider ik rigtigt i 6 gear når den er kommet op på 60.
    men jeg vil prøve dine forslag.


  • #3   15. jun 2010 lige noget andet er det mugligt at få std luftfilter til min kreidler?

  • #4   16. jun 2010 Decideret K&N-filter eller et fra T.Hansen? smiley Kreidleren smider gansker meget benzin baglæns ved lave omdrejninger, og et kort filter bliver derved sjasket til i en sådan grad, det kan blokere for luften. T.Hansens røde skumfilter (Scooped) er langt og byder ikke på det problem + passer på en 20mm Bing. I 6. gear sejtrækker den - giv den nogle tæsk, istedet. smiley Prøv uden filter og gå op i dyse, indtil den begynder at firtakte. Gå evt. ned i gearing, indtil den trækker bravt. 14/35 er max.

  • #5   16. jun 2010 tror at det er fra t-hansen

  • #6   16. jun 2010 Skift til noget andet smiley Med den potte passer et tændingstidspunkt omkring 1.2-1.4mm nok bedre. Du er rigtig på jagt efter bundtræk, hva'? smiley Tror du kan nøjes fint med en 5g motor... Bytte? LOL! smiley

  • #7   16. jun 2010 Og ja, du kan bruge det samme luftfilterhus, som findes til 18mm Bing. Det kræver et kompensationsstykke i nylon - mener det koster 1-200kr hos Kreidlerparts.com smiley Powerfilter er ok at køre med, men det gør ingen forskel på en standardmotor. Med standardfilter havner du på dyse 75-80, hvor du ellers kan rode med alt fra 80-120 og det er alligevel mange penge, uden du oplever en effektforskel + risikoen for at køre for magert er langt større. På med en Homoet 6P og en 44mm cylinder... Så er snakken en helt anden! smiley

  • #8   16. jun 2010 jeg har en 5 gears motor på smiley

  • #9   16. jun 2010 Ah, ok. Du skrev bare 6. gear tidligere smiley Du er derfor ikke et dumt svin, alligevel! smiley Jeg er havnet på dyse 100-110 med powerfilter i min 23mm Bing. 115 er i hvert fald for stor, så du burde ligge på omtrent det samme. Hvis den mangler kræfter, men kan tage en masse omdrejninger, kan det sagtens skyldes en for lille dyse. smiley Og det kan sagtens være, du skal have en kæmpedyse - det kan variere fra motor til motor med helt op til 30 numre i de hidsige sammensætninger!

  • #10   16. jun 2010 jeg har fået den til at køre godt med en 80'er dyse jeg ved ik lige hvad du har på men min har vist bare fået fjernet plumpen siger min storebror (tidligere ejer) men håber da lidt på at jeg kan blive færedig med min van veen i denne sommer smiley den mangler kun at få pudset skylkanalerne og lavet støre indsugning og støre udstødningsport har stempel med booster huller i toppen og cylinderen har booster fordybningerne så håber at den bliver færdig vil godt ud og køre med den.

    btw jeg mangler kun at instille tændings punktet.


  • #11   16. jun 2010 Hvis den bare har fået fjernet plomb'en, så har det intet med en 6hk cylinder at gøre smiley en sådan render mindst 80km/t med blot en 17mm Bing smiley Jeg kører med en 44mm KT-cylinder, 23mm Bing og en resonansudstødning. Den topper ved lidt over 10.000rpm og mindst 90km/t i 5. gear... At den så lyder som om den render 150km/t er en helt anden historie smiley

  • #12   17. jun 2010 hmm ja men det var også bare min bror der sagde det men mener også at det er en kt cylinder fra skåde reservedele der sidder på.

  • #13   17. jun 2010 Få tændingen på plads og før karburatoren op til frundindstillingen. Begynd med at justere tomgang og gasrespons op til ca. halv gas... og så går du op i dyse, til den begynder at firtakte med varm motor. smiley

  • #14   18. jun 2010 frederik det gør ik så meget min far har det hele så det er intet problem det er bare mig der er for doven til at komme igang.

Kommentér på:
instilling af kaburator

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce