{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Kreidler opfriskning {{forumTopicSubject}}

Ja, nu hvor RS'en er ved at være klar til sæson'en (mangler kun en ny bremselys kontakt, nyt kædekit, og en manglene skrue i baglygteglasset), så overvejer jeg lidt at give den lille mofa en lignene tur, men ingen jeg overhovedet er gået igang, melder der sig et par tvivls spørgsmål, hehe.

For det første, jeg har fået fat i et originalt koblings/bremsehåndtag dertil, men det er sort, eller dvs, det har været sort engang, hvor imod gas håndtaget har været sølv engang, så, synes i jeg skal male håndtagene sort, eller sølv? En anden mulighed var helt at droppe lakeringen af dem, og så i stedet polere dem op, ville det være at foretrække? smiley

Sag nummer 2. Ligenu, sidder der maxi fælge på den. Jeg har imidlertid et sæt originale fælge, men de er pænt meget ruste, så, ville det være bedre at beholde de relativt pæne, og i øvrigt i orden maxi fælge, eller skulle jeg male, og montere de originale fælge? Hvad synes i?

Endelig, ligenu sidder der et maxi sæde på dyret, som er, mildt sagt ubehageligt at køre med. Jeg har ikke det originale sæde, men jeg har et der ligner. Problemet er, at der står peugeot på det, hehe. Et som ligner originalen, men med peugeot printet bagpå, eller et dårligt, skævt maxi sæde, men hvor "puch" skriften er mere eller mindre slidt væk?

Det var det for denne gang, men der kommer sikkert mere, når jeg går igang. smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreidler opfriskning
  • #1   7. apr 2011 Vedr. håndtagene, ville jeg lakere dem. Hvis du senere hen vil sætte den i stand, er det jo en smal sag at polere dem op - personligt synes jeg ikke så godt om polerede håndtag/armaturer i det hele taget. Lige med undtagelse af de 'ægte' RS-greb til årgang 1968, som er super-flotte. smiley
    Jeg ville dog vælge sort.

    Mht. fælge, så behold da Maxi-fælgene på og find hen ad vejen ud af, hvordan du vil få sat i stand/skifte til den rette type fælge.

    Og vedr. sædet, så tror jeg ærligt talt, du kan fjerne skriften med lidt tålmodighed og acetone. Så slipper du da for at bekymre dig om, hvad der står bagpå, mens du sidder behageligt! smiley


  • #2   7. apr 2011 Tak for input, ang sædet bliver det nok ikke let at fjerne skriften, eftersom det er "trykt", ind i sædet. Det er en del af sædet så at sige, hehe.

    Årgang 68 håndtagene, er de ikke lignene dem der sidder på 73-76 rs'ere?


  • #3   8. apr 2011 jeg har en masse gamle sæder der passer tidsmæssigt!


  • #4   8. apr 2011 De 'ægte' RS-håndtag er robuste, flotte og i en helt exceptionelt støbning. Det er et af de (for får) tilfælde, hvor Magura ikke har gået på kompromis med hverken alu eller støbeform.
    Når først de er pudset op, holder glansen i årevis.

    Jeg har ikke styr på, hvilke årgange, der helt præcis havde dem - jeg ved blot, at de er relativt sjældne, fordi de stort set alle har rundet 40 lys i lagkagen. smiley


    Sæt dog et anderøvssæde på, hvis du skal være så pisse-besværlig! smiley


  • #5   8. apr 2011 Er det disse håndtag du mener?
    (link fjernet) (Billedet er af Torbens S' 68 RS)

    De er ihvertfald helt mage til dem, som sidder på min egen 76 RS. smiley
    (link fjernet)
    Ihvertfald i udseendet, jeg vil så ikke udtale mig om kvaliteten på materialerne, andet end det virker utroligt robust. Og JA, de ser hammer godt ud, meget pænere end de klodsede sorte håndtag på de nyere modeller, hehe.

    Jesper, jeg elsker at være besværlig, hehe. Desuden, hvis man går på kompromis med alt, så er der jo aldrig noget der bliver godt, eller i orden for den sags skyld. smiley Jeg regner nu med at montere sædet, mælkekassen kan forhåbentlig skjule peugeot logoet til jeg finder et mere rigtigt sæde. Men det er nu en chance at tage, jeg er bange for hvis jeg monterer noget som er fransk, så vil den komme til at gå i stykker hver gang man triller en tur på den. smiley

    mikkel, har du noget som ligner det originale, uden skrift på, eller med en skrift som kan fjernes?


  • #6   8. apr 2011 jeg har et uden læderbetrækket (20 kr) i fin stand perfekt til din

  • #7   8. apr 2011 Der takker jeg nej mikkel, så er jeg jo lige vidt, hehe.

  • #8   9. apr 2011 Det er præcis de armaturer, ja. Jeg har alle dage været vild med dem - især kombineret med vandrørsstyret! De er simpelthen et storslået eksempel på GOD kvalitet. De duer bare ikke til min maskine, medmindre jeg går tilbage til tromlebremse foran. smiley

  • #9   9. apr 2011 Jesper, jeg så engang en Kreidler med disse håndtag, og en seperat bremsevæske beholder, hvor der var monteret en arm på, og så var der kabeltræk fra grebet, hen til bremsevæskebeholderen. Jeg mener at have set 2 varianter, en hvor væskebeholderen sad på styret, som normalt, og en anden hvor den var monteret på gaffelbenet, nede ved kaliberen. smiley Så vidt jeg husker, så var det på kreidler.nl (ikke en overraskelse, at det var en hollænder).

    Så det burde ikke være umuligt at stykke noget sammen. smiley


  • #10   9. apr 2011 Alt kan lade sig gøre, selvfølgelig. Kabeltræk til bremsemasteren bruges på mindst én scooter, men jeg har glemt hvilken. Egentlig gider jeg bare ikke betale prisen for et perfekt sæt - flotte, men ikke guld værd for mig som køber. smiley

  • #11   9. apr 2011 Jeg ved ikke engang hvad de koster idag, hehe.. De sad jo heldigvis på min maskine ved køb.. smiley Jeg mener at have et sæt liggene fra en 70' LF, som ligner, men ikke er helt mage til.. Husker dog ikke forskellen nøjagtigt, de ligger begravet i en kasse et eller andet sted, hehe.. Lys kontakten er dog den samme.. smiley

  • #12   10. apr 2011 Jeg er jo fristet til at sige, du skal skrive, hvis du finder dem smiley Sidst jeg så et NYT sæt, var prisen 1750kr. Om det er dyrt eller ej er ligegyldigt - det er mere, end de er værd for mig, det er helt sikkert.

  • #13   10. apr 2011 Det var da også en chokerende høj pris, også selvom de var nye. Hvis ikke de er blevet solgt, så var der vistnok et sæt til salg ikke på gul og gratis, til 350kr, det må jo være yderst rimeligt så. Du kan jo prøve at tage en kigger derinde. smiley

  • #14   16. apr 2011 Lige en lille update til de nysgerrige, jeg er nu så småt gået igang, jeg har indkøbt nye kabler (med undtagelse af "startkablet", da jeg gerne vil have det rigtige kabel, som kobles på snøfteren, det er bare ikke til at finde), nyt bagdæk, lidt lak, og andre småting. Lejerne i baghjulet har været adskildt, og er blevet rengjort og fedtet op, og det var mildt sagt tiltrængt, hehe, bremsen er blevet renoveret, så jeg ser frem til igen at kunne bremse ordentligt, og nav og fælg er ellers bare blevet gjort grundigt ren. Skærmstiveren bagpå blev afmonteret, skærmen har alle dage siddet skævt, det viste sig at være stiveren som var skæv, så den er rettet op, og poleret op, og så er diverse rustne bolte i bagpartiet blevet udskiftet med nye, ikke rustne bolte, selvfølgelig sammen med en grundig rengøring af stel, og bagskærm, hehe.

    Lige et hurtigt spørgsmål. Fra fabrikken er sideskærmene lakeret i samme farve som stellet. Jeg kan ikke finde den nøjagtige farve i spraylak, men jeg kan finde en der er et par toner mørkere, eller lysere. Så, ville i lakere sideskærmene i en lignene farve, eller ville i lade dem være sorte?

    Sideskærmene er i øvrigt snuppet fra en anden knallert går jeg ud fra, idet de har været røde, og skærmen i tændingssiden er skåret til bagi (sikkert så den kunne passe på mf8 med bagstøddæmpere), samt der er lavet indhak ved kaburatoren, sikkert fordi man ikke har haft det originale gaskabel, som går inde i sideskærmen, og så har man lavet en slidse for at kunne afmontere/montere skærmen, uden at pille toppen af kaburatoren. Så, sideskærmen i den side skal skiftes, hvis jeg engang finder en anden.



  • #15   19. apr 2011 Det lyder da meget fornuftigt - godt du er arbejdsløs, så maskinerne kan få noget tiltrængt kærlighed, lol!

    Mht. sideskærmene, så skal jeg se dem på billeder sammen med maskinen, før jeg kan tage stilling til dit spørgsmål - umiddelbart tænker jeg, at sort er snedigst, hvis du alligevel ikke kan ramme den rigtige farve.
    Med lidt held kan du måske ændre nuancen ved at vælge en anden farve som underlag? Hvilken må du for alt i verden ikke spørge til - jeg er ikke 'mester-lakker' smiley


  • #16   19. apr 2011 Hehe, ja der er da også lidt lyse sider ved at gå hjemme, selvom man til tider er ved at blive tosset i hovedet.

    Jeg hev sgu lige en stiver af til baggagebæren, og tog den med på malerjagt, og da jeg stod med den ved siden af bøtterne, så kunne jeg godt se at det ikke kun var lidt lysere, eller lidt mørkere, det var MEGET lysere, hehe. Så, jeg kiggede lidt omkring og fandt en farve som minder meget om den helt mørke grå, som LF'erne kunne fåes med på tanken, så nu må vi se. Kommer det til at se helt tåbeligt ud, så kan de få en gang matsort igen, hehe.

    Jeg overvejede også at prøve at manipulere med en lys, eller mørk grundmaling, problemet er bare med spray, at det sjældent dækker ved et lag, og det er meget svært at lave en ensartet overflade, hvis man vil have grunmalingen til at skinne igennem. Det er ihvertfald min erfaring, meen, ligesom dig så er jeg heller ikke just ekspert på området, hehe.


Kommentér på:
Kreidler opfriskning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce