{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Hvad F***** sker der? :) {{forumTopicSubject}}

Min Kreidler Superstar er underlig! :S

Når alt er standard vil den ikke starte. Alt er indstillet som standard, i karburatoren - Nålen står hvor den skal, ingen start. Helt død. Når jeg så giver den fuld gas vil den sagtens starte! Når jeg så sætter nålen i det øverste hak, vil den stadig ikke starte uden gas, men når jeg giver den en lille bitte smule gas vil den sagtens starte. men den tager meget høje omdrejninger. Hvad sker der? Karburatoren, benzinfiltre, dyse osv er renset, ingen snask der stopper noget dér.

Jeg er helt på bar bund???? Hvad foregår der lige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad F***** sker der? :)
  • #1   6. nov 2012 Er luftfilteret det originale?

    Hvis alle dele er originale og i en stand der ikke er voldsomt slidt, så er der nok chance for den tager falsk luft ind et sted. Jeg ville starte med at skifte pakningen under studsen, men hvis den tager falsk luft er min erfaring at det er pga. slidte simmeringe.

    Du kan prøve at gå et par numre op i dyse for at kompensere lidt for problemet, men hvis det er simmeringene, så skal de jo skiftes før eller siden.


  • #2   6. nov 2012 jeg har ikke tjekket studsen. har hørt at de kan blive skæve hvis de er spændt for hårdt. tjekker det når jeg kommer hjem. Men synes bare det er underligt at den overhovedet ikke vil starte i højeste hak uden gas, men med 1mm gas på håndtaget går den helt amok:)

  • #3   6. nov 2012 Hvis den tager falsk luft så får den for meget luft ift benzinen, altså blandingen bliver forkert, og så kan den være meget svær at starte, og det vil typisk vise sig som at den skal have gas for at kunne starte.

    Man kan som sagt sommetider kompensere lidt for det ved at montere en større dyse, men den bedste og rigtige løsning er jo selvfølgelig at finde problemet, og så løse det. smiley


  • #4   6. nov 2012 studsen var pakket ind i noget underligt søvlpapirslignende isolering, det viste sig der var et hul i studsen, hvor den slår et knæk. jeg genforseglede hullet på bedste gøglermanér for at se om det var problemet, og den kørte og startede fint med den nye lapning. efter 2 minutters kørsel begyndte den at køre hakkende og ujævnt og gik til sidst ud og havde startproblemer igen:-) tror jeg må ud og finde en studs, reservedelene er bare møg svære at finde:/

  • #5   6. nov 2012 Ja det er ikke altid nemt at finde den slags stumper, jeg tror jeg har set den på thansens hjemmeside engang, men om den stadig er der ved jeg ikke. Det kan godt ske jeg har en til at ligge, men opret en annonce i markedet, der skal nok være nogen derude.

    Pas på din "gøglerløsning" ikke suges med ned gennem indsugningen, så kan du godt vinke farvel til stempel, og sikkert også cylinder. smiley


  • #6   16. nov 2012 Den kører faktisk udmærket nu uden filter, men jeg tror jeg opretter en annonce hvor jeg leder efter en RMC i bytte, bare i dårlig stand som jeg kan renovere. Så får den en 3-gears motor på indtil jeg bliver 18 og så får den 5 gear:-)

Kommentér på:
Hvad F***** sker der? :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce