Kreidler farvekode Kreidler farvekode
Hej, nu er jeg så småt ved at gå igang med kreidler renoveringen og har fået lavet en 3 gearet klar samt igang med en 4 gear. Nu er jeg så kommet til der hvor tingene skal sendes til maler.
Nogen der ved hvor jeg kan finde farvekoden til den grønne kreidler?
Som denne her: http://www.google.dk/imgres?hl=en&sa=X&tbo=d&biw=1440&bih=809&tbm=isch&tbnid=ZLoW_Nhi7wxEKM:&imgrefurl=http://www.moto-station.com/article3420-news-moto-2008-kreidler-revient-en-france-.html&docid=HlAIibto4SpNmM&imgurl=http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2008/Kreidler_Florett_RS_1978_stpz.jpg&w=500&h=307&ei=T5TEUNXSHIrXsgbMlYCIAg&zoom=1&iact=rc&dur=3&sig=104948639763910809346&page=1&tbnh=140&tbnw=254&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:1,s:0,i:86&tx=134&ty=70
Lige en ting mere. Må men egentlig bruge den 6 gearet på almindelig vej, hvis man registrere den som motorcykel? Er der lavet kreidler med 6 gear fra original, eller er det noget der er kommet til?
På forhånd tak(:
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.651
Men farvekoden mener jeg du kan finde på kreidler-museum.de, hvis du finder modellen derinde.
De 6 gearede motore er oprindelig til banebrug, altså tt maskiner, crossmaskiner, og senere hjemmebyggede maskiner, det ville sikkert være lovligt at bruge dem på vejen, hvis maskinen er indreistreret som mc, men pokkers upraktisk da udvekslingen mig bekendt ikke egner sig til regulær vejkørsel. Noget helt andet er, at det er hverken billigt eller nemt at bygge sådan en 6 gearet motor.
maj 2011
Følger: 1 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 71
Tænkte nok at det var det de blev brugt til. Havde også tænk mig at nøjes med en 5 gearet (:
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Cross-koblingen er set i flere udgaver, hvor min 6g motor er bestykket med 14/62 mod de originale 20/79 eller 21/77... Selve cross-gearkassen er PERFEKT til gadebrug med et relativt kort første gear, omend en sjat længere end det alt for korte første gear på de 5g motorer.
Springet til andet gear er derfor lidt voldsomt, men langt bedre end på de 5g motorer.
Farven klæder Kreidleren, skal jeg gladeligt indrømme. Det er ikke underligt, stort set alle vælger den til RS Elektronik, hvis man da ikke falder for den metallicgrønne.
Som sagt, skrappe farver klæder Kreidleren, men personligt er jeg træææt af grønne/røde/orange maskiner
Min var oprindeligt metallicgrøn...
maj 2011
Følger: 1 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 71
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Blå, lilla og lyserød er vist de eneste farver, som gør, at ejeren fortjener et spark over skinnebenet...
maj 2011
Følger: 1 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 71
Har også set en der var helt forchromet. Så bliver det for meget at se på .
Er lidt i tvivl ang. Weltmeister sædet, har set et billede af en med det på (hvor man ikke ser det fra siden af, som linket) og der syntes jeg altså det ser forfærdeligt ud. Synes det kommert til at se alt for langt ud, når også spoileren kommer på. Så er det oven i købet heller ikke billigt, sæde + spoiler render vist op i omkring 2500 kr mindst, så skal det altså også se pænt ud.
Men hvis den skal være helt originalt så skal den selvfølgelig have det, men ser liger hvad der ellers kan findes
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
De andre sæder er mangelfulde - især replicaerne, som falder sammen efter et års tid eller to.
Der er kommet en 'ny og forbedret' udgave af det korte RMC-sæde, men hvor godt det er, ved jeg ikke.
De dårlige kopier har fjedre lavet af blødt jern, så de strækker sig gevaldigt, indtil man sidder på stellet. Som priserne har udviklet sig, gør det mig ondt at sige, man får mest for pengene med anderøvsædet fra T.Hansen.
Betrækket er tyndt, og man skal være lidt kreativ for at montere det ordentligt, men skumgummikernen er faktisk ok til prisen.
Jeg overvejer ærligt talt at montere anderøv for en periode, indtil jeg har fået et originalt betræk til mit Weltmeistersæde... rent økonomisk skraber jeg bare bunden, p.t., så jeg nøjes med et totalt nedslidt og sammensunket RMC-sæde = av min røv
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.651
Kunne man måske flytte de originale fjedre over på et reproduceret sæde? Ville det gøre nogen forskel?
Jeg er jo en tung gut, så jeg kommer sgu' nok hurtigt i kontakt med stellet, hvis de moderne fjedre er så ringe.
Forskellen fra 67'eren og så til 76'eren angående komforten i sædet er også dramatisk, 67'eren kan jeg køre på en hel dag uden det helt store besvær, lidt øm bagi, jovist, men det er det. Gør jeg det samme på 76'eren, så kommer jeg til at gå somom jeg har skidt i bukserne, hehe. Men min bag blir jo heller ikke just hærdet af de par ture jeg får kørt årligt. Til gengæld er kørestillingen på 76'eren lysår foran 67'eren, ihvertfald når man rager knap 2 meter op i skyerne.
Jeg er spændt på hvordan kørestilling på 74'eren bliver med det lave styr, hehe.
Men Jesper, jeg ville hellere betrække det originale sæde med sort gaffatape, end jeg ville montere et anderøvssæde.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Når 1/5 af fjedrene er døde i venstre side af sæderammen, som endda er halvdød af rust, hjælper gaffa ikke en skid. Læg dertil min generelle holdning til, hvor vigtigt 'originalitet' er for mig.
Desuden overvejer jeg at bygge en autentisk maskine ift. hvordan stylingen var for min generation, og dermed bliver anderøven et must sammen med en afkortet bagskærm og skivebremse.
Jeg kan godt lide at bygge om engang i mellem, så jeg reelt aldrig har den samme maskine. Det er den halve fornøjelse for mig, kontra at stykke en sammen med originalt udseende, og så tør man ikke køre på den.
Hver sin lyst, selvfølgelig. I min verden er de skabt som køretøjer og skal derfor ud på gaden.
Størstedelen af de originale sædefjedre er trætte, og jeg ved ikke, om de kan flyttes mellem sæderne. Så hellere finde nogle alternative fjedre i godt, moderne fjederstål. Det koster sikkert penge, men jeg vil garantere for, man kan bestille den slags på mål, så man reelt kan overgå de gamle i kvalitet og holdbarhed.
Kører man veteran, er der ganske få muligheder for at være nærig. De hedder:
MZ
CZ
Jawa (tildels)
Simson
Men bare vent til der for alvor går kult og liebhaveri i de gamle øst-maskiner.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.651
Jeg giver dig også fuldt ud ret i, at de er lavet til at køre på, og at de bør bruges, min situation er bare sådan, at jeg ikke gider køre alene, og jeg er tilsyneladene den eneste i min omgangskreds med denne hobby, derfor bliver det ikke til så meget kørsel for mit vedkommende, andet end når der er et veteranløb her indenfor en overskuelig afstand.
I øvrigt er der allerede gået liebhaveri og kult i maskinerne, jeg husker da jeg startede med at køre knallert, der kunne man snildt få en god regulær kreidler til omkring 2000, og en helt original kostede næppe mere end 4-5k. For de penge idag kan du jo knap få et godt cylindersæt. Læg dertil at kvaliteten på de efterproducerede stumper idag ikke er mere værd, end til skraldespanden, så forsvinder lysten altså lidt.
Det er ikke et spørgsmål om at være nærig Jesper, det er et spørgsmål om at arbejde med de ressourcer man har til rådighed, og når jeg åbner min tegnebog, så virker 9000kr altså som en helt komplet sindsyg pris, for en motor til en lille mc, renoveret eller ej.
Om du vil bygge din maskine op som en thansen raket kan jeg jo være ligeglad med, men jeg snakkede med en der fortalte mig at han fik en røvfuld inde på kreidlerreg, fordi han monterede nogle hjul som var forkerte til den pågældene model, så tør jeg da slet ikke tænke på hvordan reaktionen vil være på en ellers flot kreidler, bygget om på en sådan måde.
maj 2011
Følger: 1 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 71
Kreidler farvekode
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside