Kreidler klubben

Kreidler klubben

Medlemmer: 155
Forside Forum Medlemmer Annoncer Scootere
4.949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kreidler farvekode Kreidler farvekode

Hej, nu er jeg så småt ved at gå igang med kreidler renoveringen og har fået lavet en 3 gearet klar samt igang med en 4 gear. Nu er jeg så kommet til der hvor tingene skal sendes til maler.

Nogen der ved hvor jeg kan finde farvekoden til den grønne kreidler?
Som denne her: http://www.google.dk/imgres?hl=en&sa=X&tbo=d&biw=1440&bih=809&tbm=isch&tbnid=ZLoW_Nhi7wxEKM:&imgrefurl=http://www.moto-station.com/article3420-news-moto-2008-kreidler-revient-en-france-.html&docid=HlAIibto4SpNmM&imgurl=http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2008/Kreidler_Florett_RS_1978_stpz.jpg&w=500&h=307&ei=T5TEUNXSHIrXsgbMlYCIAg&zoom=1&iact=rc&dur=3&sig=104948639763910809346&page=1&tbnh=140&tbnw=254&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:1,s:0,i:86&tx=134&ty=70

Lige en ting mere. Må men egentlig bruge den 6 gearet på almindelig vej, hvis man registrere den som motorcykel? Er der lavet kreidler med 6 gear fra original, eller er det noget der er kommet til?

På forhånd tak(:


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreidler farvekode
  • #1   9. dec 2012 Den du linker til er ikke en dansk model, så de er ikke solgt med den farve herhjemme, bare lige til info.

    Men farvekoden mener jeg du kan finde på kreidler-museum.de, hvis du finder modellen derinde.

    De 6 gearede motore er oprindelig til banebrug, altså tt maskiner, crossmaskiner, og senere hjemmebyggede maskiner, det ville sikkert være lovligt at bruge dem på vejen, hvis maskinen er indreistreret som mc, men pokkers upraktisk da udvekslingen mig bekendt ikke egner sig til regulær vejkørsel. Noget helt andet er, at det er hverken billigt eller nemt at bygge sådan en 6 gearet motor.


  • #2   9. dec 2012 Gør ikke så meget om den er solgt herhjemme lige den model, det bare farven jeg godt kan lide. Men tak for svaret.

    Tænkte nok at det var det de blev brugt til. Havde også tænk mig at nøjes med en 5 gearet (:


  • #3   10. dec 2012 Den eneste forskel i udvekslingen mellem gearene ligger på primærsiden ved koblingen, fordi de 6g motorer er tiltænkt omdrejningstal hinsides 12.000rpm.

    Cross-koblingen er set i flere udgaver, hvor min 6g motor er bestykket med 14/62 mod de originale 20/79 eller 21/77... Selve cross-gearkassen er PERFEKT til gadebrug med et relativt kort første gear, omend en sjat længere end det alt for korte første gear på de 5g motorer.
    Springet til andet gear er derfor lidt voldsomt, men langt bedre end på de 5g motorer.

    Farven klæder Kreidleren, skal jeg gladeligt indrømme. Det er ikke underligt, stort set alle vælger den til RS Elektronik, hvis man da ikke falder for den metallicgrønne.
    Som sagt, skrappe farver klæder Kreidleren, men personligt er jeg træææt af grønne/røde/orange maskiner smiley

    Min var oprindeligt metallicgrøn...


  • #4   10. dec 2012 Gul er nu også meget pænt, men er faldet lidt for den grønne (:

  • #5   11. dec 2012 Kawa-grøn er også en racer-farve, så det forstår jeg udmærket! smiley Især sammen med det lange 'Weltmeister-sæde'!

    Blå, lilla og lyserød er vist de eneste farver, som gør, at ejeren fortjener et spark over skinnebenet... smiley


  • #6   11. dec 2012 Helt enig ang. farverne, det er simpelthen mishandling af sådan en maskine! (:
    Har også set en der var helt forchromet. Så bliver det for meget at se på .

    Er lidt i tvivl ang. Weltmeister sædet, har set et billede af en med det på (hvor man ikke ser det fra siden af, som linket) og der syntes jeg altså det ser forfærdeligt ud. Synes det kommert til at se alt for langt ud, når også spoileren kommer på. Så er det oven i købet heller ikke billigt, sæde + spoiler render vist op i omkring 2500 kr mindst, så skal det altså også se pænt ud.

    Men hvis den skal være helt originalt så skal den selvfølgelig have det, men ser liger hvad der ellers kan findes


  • #7   11. dec 2012 Hvis du er 180cm høj og vejer over 85kg, er Weltmeistersædet det ubetinget bedste valg, komfortmæssigt.

    De andre sæder er mangelfulde - især replicaerne, som falder sammen efter et års tid eller to.

    Der er kommet en 'ny og forbedret' udgave af det korte RMC-sæde, men hvor godt det er, ved jeg ikke.

    De dårlige kopier har fjedre lavet af blødt jern, så de strækker sig gevaldigt, indtil man sidder på stellet. Som priserne har udviklet sig, gør det mig ondt at sige, man får mest for pengene med anderøvsædet fra T.Hansen.
    Betrækket er tyndt, og man skal være lidt kreativ for at montere det ordentligt, men skumgummikernen er faktisk ok til prisen.

    Jeg overvejer ærligt talt at montere anderøv for en periode, indtil jeg har fået et originalt betræk til mit Weltmeistersæde... rent økonomisk skraber jeg bare bunden, p.t., så jeg nøjes med et totalt nedslidt og sammensunket RMC-sæde = av min røv smiley


  • #8   11. dec 2012 Hehe, av av. Jeg regnede faktisk med at købe et replica sæde til 74'eren Jesper, bare for nemhedens skyld, men det lyder da vist til at pengene er givet bedre ud til at renovere det originale med ny lak og betræk. smiley

    Kunne man måske flytte de originale fjedre over på et reproduceret sæde? Ville det gøre nogen forskel?

    Jeg er jo en tung gut, så jeg kommer sgu' nok hurtigt i kontakt med stellet, hvis de moderne fjedre er så ringe.

    Forskellen fra 67'eren og så til 76'eren angående komforten i sædet er også dramatisk, 67'eren kan jeg køre på en hel dag uden det helt store besvær, lidt øm bagi, jovist, men det er det. Gør jeg det samme på 76'eren, så kommer jeg til at gå somom jeg har skidt i bukserne, hehe. Men min bag blir jo heller ikke just hærdet af de par ture jeg får kørt årligt. Til gengæld er kørestillingen på 76'eren lysår foran 67'eren, ihvertfald når man rager knap 2 meter op i skyerne.

    Jeg er spændt på hvordan kørestilling på 74'eren bliver med det lave styr, hehe.

    Men Jesper, jeg ville hellere betrække det originale sæde med sort gaffatape, end jeg ville montere et anderøvssæde. smiley


  • #9   11. dec 2012 En renovering af sædet hos en fagmand er BEDST!

    Når 1/5 af fjedrene er døde i venstre side af sæderammen, som endda er halvdød af rust, hjælper gaffa ikke en skid. Læg dertil min generelle holdning til, hvor vigtigt 'originalitet' er for mig.
    Desuden overvejer jeg at bygge en autentisk maskine ift. hvordan stylingen var for min generation, og dermed bliver anderøven et must sammen med en afkortet bagskærm og skivebremse.

    Jeg kan godt lide at bygge om engang i mellem, så jeg reelt aldrig har den samme maskine. Det er den halve fornøjelse for mig, kontra at stykke en sammen med originalt udseende, og så tør man ikke køre på den.
    Hver sin lyst, selvfølgelig. I min verden er de skabt som køretøjer og skal derfor ud på gaden. smiley


    Størstedelen af de originale sædefjedre er trætte, og jeg ved ikke, om de kan flyttes mellem sæderne. Så hellere finde nogle alternative fjedre i godt, moderne fjederstål. Det koster sikkert penge, men jeg vil garantere for, man kan bestille den slags på mål, så man reelt kan overgå de gamle i kvalitet og holdbarhed.

    Kører man veteran, er der ganske få muligheder for at være nærig. De hedder:

    MZ
    CZ
    Jawa (tildels)
    Simson

    Men bare vent til der for alvor går kult og liebhaveri i de gamle øst-maskiner.


  • #10   11. dec 2012 Selvfølgelig er en renovering af det originale sæde bedst, men det tager tid. Det er ikke fordi det koster voldsomt meget mere end bare at købe en reproduktion, men som du selv siger, når halvdelen af sædet er træt og rustent, så må man overveje om det er besværet værd. smiley

    Jeg giver dig også fuldt ud ret i, at de er lavet til at køre på, og at de bør bruges, min situation er bare sådan, at jeg ikke gider køre alene, og jeg er tilsyneladene den eneste i min omgangskreds med denne hobby, derfor bliver det ikke til så meget kørsel for mit vedkommende, andet end når der er et veteranløb her indenfor en overskuelig afstand.

    I øvrigt er der allerede gået liebhaveri og kult i maskinerne, jeg husker da jeg startede med at køre knallert, der kunne man snildt få en god regulær kreidler til omkring 2000, og en helt original kostede næppe mere end 4-5k. For de penge idag kan du jo knap få et godt cylindersæt. Læg dertil at kvaliteten på de efterproducerede stumper idag ikke er mere værd, end til skraldespanden, så forsvinder lysten altså lidt.

    Det er ikke et spørgsmål om at være nærig Jesper, det er et spørgsmål om at arbejde med de ressourcer man har til rådighed, og når jeg åbner min tegnebog, så virker 9000kr altså som en helt komplet sindsyg pris, for en motor til en lille mc, renoveret eller ej. smiley Jeg tør slet ikke tænke på hvad den motor vil koste om 10 år.

    Om du vil bygge din maskine op som en thansen raket kan jeg jo være ligeglad med, men jeg snakkede med en der fortalte mig at han fik en røvfuld inde på kreidlerreg, fordi han monterede nogle hjul som var forkerte til den pågældene model, så tør jeg da slet ikke tænke på hvordan reaktionen vil være på en ellers flot kreidler, bygget om på en sådan måde. smiley


  • #11   11. dec 2012 Tak for svar (:

Kommentér på:
Kreidler farvekode

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce