ny kreidler med 5g motor {{forumTopicSubject}}
Hey guys
så har jeg fået kigget lidt på min nye 5g kreidler idag.. og ja.. den lyder om ikke andet sund i lejerne hehe .. men men men .. gearskiften (udv-indirekte) har lige en overførelses arm som skal skiftes da fjederen hopper af.. desuden er det utroligt svært at finde frigear på den synes jeg .. men kan være det bare kræver lidt tilvending..
men som jeg også husker nogen snakke om .. så kræver min nye (med nuværende indstillinger) sindsygt mange omdr for at komme igang i forhold til min 3g.. men tror dellorto'en der sidder derpå skal renses eller have anden tomgangsdysse .. for den skal konstant have "bursts" af gas for at holde igang..
men indtilvidere var det jeg ville frem til at jeg fik kigget den igennem og at jeg så lage mærke til at mit olie skueglas består af Silikone.. -.- og derfor er en anelse utæt .. og ikke særlig optimalt.. ' så er der nogen som har en ide til en mulig måde at fikse det lidt bedre??
forresten hvis der er nogen som kender et billigt sted eller har en overførselsarm liggende til en 5g vil jeg gerne høre om det
( her er hvad jeg snakker om hvis i er itvivl (link fjernet) )
desuden bremser den a h til lol.. xD var glad for det var en ødede landevej jeg testkørte på haha
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Emner: 66 Svar: 702
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Mht. fjederen, så er du vel klar over, at den skal 'trækkes på plads'? Altså, benet på fjederen, som naturligt går til venstre, skal om på højre side af excentrikken og det andet skal så om på venstre side.
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Emner: 66 Svar: 702
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
[URL= http://img4.imageshack.us/my.php?image=image156.jpg][IMG]http://img4.imageshack.us/img4/9708/image156.th.jpg[/IMG][/URL]
det er et billed af skue glasset.. har dog endnu ikke set et man kan se noget igennem.. men hvis det ikke orginalt var et skueglas ved jeg sku ik hvad det har været hehe.. men somsagt, mit består af silikone.. nu har jeg bestilt noget kemisk metal som midlertidig løsning til jeg vil skilde det hele ad og svejse det helt op ..
nov 2006
Følger: 83 Følgere: 80 Scootere: 19 Emner: 66 Svar: 702
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Jeg mener, der plejer at sidde en fiberskive netop dér, men hullet tjener ingen funktion, så bare få det blændet af, som du er i gang med.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men tak for svaret jesper
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Men prøv da at skrabe det silicone-stads ud og se, hvad der gemmer sig bagved. Hvis der intet er, er jeg hermed et stort spørgsmålstegn. Har aldrig set et hul præcis dér i en Kreidler-motor. Men jeg har aldrig rigtig rodet med det indirekte skifte - ikke at det direkte er bedre, men... ja, det troede jeg jo engang. Nu ved jeg, de er lige irriterende, lol.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
yea well.. har jeg tænkt over.. men ved ikke om jeg tør.. for hvis hullet er for stort og jeg får smidt epoxy metal ind i gearkassen tror jeg ikke jeg har en sund motor særlig længe..
min plan var egentlig at skrabe lidt af så jeg har en plan overflade som går et par mm ind så jeg kan lave en solid væg af epoxy..
og har ikke rigtig lyst til at skulle skilde hele maskinen ad.. hverken for pengens skyld eller for tiden .. og vil helst lade den være når den lyder sund for ikke at gøre det værrer da jeg ikke har råd til nye lejer lige p.t hehe
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
DIn plan lyder udmærket, og holdningen til ikke at reparere ting, som virker fint, ja den er også godkendt.
Bare sørg for at overfladen er helt ren - ellers duer kemisk metal o.l. ikke til en skid.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
ting der virker behøves ikke nødvendigvis at blive skildt ad med det samme
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men nogle gode ideer til hvorfor den ikke trækker så godt? forkert stempel, stempelringe ?? eller noget i den stil ?
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
den der sidder på har sammensvejset potte og forrør.. er meget pænt .. bare lidt upraktisk hehe..
hvad er den nemmeste måde at rense den på ?
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men den er ikke til salg..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
De fleste lyde af den art ligger som regel i koblingen, og jeg kan kun mindes det er ifm. den ikke er spændt ordentligt sammen. Men det kan være, jeg forstår dit indlæg forkert, selv.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men efter jeg var ude og rode med den igår fandt jeg ud af der ikke er noget med det.. den lyder som den skal .. har haft topstykket af og tjekke om der er noget slør eller ridser i cyllen .. og det er der ik..
men det er en 44mm parmakit der er på den .. men synes ikke den yder rigtigt..
der er ingen bundtræk i 3, 4 og 5 gear.. hvilket er ret nedern.. der er en 20mm dellorto kabu på, men skal have smidt min Mhkz tænding på .. håber det måske kan hjælpe nu da jeg har købt en tændingspistol..
men mon den 20mm kabu kan være for lille ?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Men det er sjældent omkring cylinder og krumtap tingene falder fra hinanden. Det er generelt kun koblingen, der gør knuder.
Bundtræk er der lidt af, meeeen... det er ikke overvældende. Det meste af effekten ligger i mellemområdet på PK-cylindrene (PK = Parmakit) og så kan man trække lidt ekstra spidseffekt ud af dem ved at montere en Homoet-potte.
20mm er fint-fint. Jeg tror mere, du skal satse på, at karburatoren ikke matcher motoren, eller at den ikke er trimmet korrekt ind. Det er svært at ude 'fjernsupport' på denne måde, desværre.
MHKZ'en vil ikke gøre nogen vild forskel, så fremt din nuværende tænding står rigtigt. Det afhænger selvfølgelig også af din gearing.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men ville sku gerne have en homoet på.. men igen .. de er ikke just billige
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Men come on... SÅ dyr er en Homoet 6P altså heller ikke. Slet ikke sammenlignet med ydelsen. Tænk på, hvad folk brænder af på scooter-udstødninger.
Vores største problem er, at der ingen danske importører er af Kreidler-stumper. Ikke sådan rigtigt, i hvert fald. Men det tror pokker - så mange penge er der altså heller ikke i det.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
TÆNK IKKE PÅ AT HAN IKKE BLIR"MILLIONÆR" PÅ DENNE KONTO. MEN PÅ ALT DET ANDET....MÅSKE.VED DOG GODT HAN HAR EN DEL..BARE IKKE HELT NOK EFTER MIN OG MANGE ANDRE MENINGER!
MEN JO OPLAGT UDST TIL EN MUSTANG KAN MAN FÅ..VIGTIG DA DER ER MANGE MUSTANG MASKINER I DK... NOT!!!!!!!!!!!!!!!
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
og nej .. har slet ikke målt tændingen .. gider jeg hellerik.. den er ikke så pæn og skulle gerne få den til at gå rigtigt med MHKZ'en .. og har købt batteri og al det
men tjaa.. 136€ er stadig en slaks penge.. men har en knæk udstødning jeg kan smide på .. den giver nok ikke rigtig noget mere end den normale.. men, vil helst ikke bruge flere penge på den end højst nødvendigt.. skal spare sammen til MC kort .. og derefter ha den indregistreret.. så så snart jeg har betalt for kortet så skal jeg nok kunne få smidt nogle penge til side til en homoet 6p
men ville sku ikke være dårligt med en dansk importør af andet end scooter lort hehe
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Men butikkens navn (Kreidler Service) taget i betragtning, skulle man jo mene, at der var en god grund til at have et fedt lager. Jeg tror bare ikke, der er penge nok i det. Ærligt talt tror jeg ikke, der er flere tusinde Kreidler-ejere i Danmark.
Til gengæld kører samtlige scootere rundt med én ud af 6-8 scootermotorer. Ergo kan man have et relativt snævert sortiment og stadig nå ud til rigtig mange kunder.
Philip >> Er det så ikke ligegyldigt, om den går skidt, hvis du alligevel ikke gider rode med det?
Spøg til side: Ryk ankerpladen så langt mod urets retning som muligt og justér platinafstanden til 0,4mm. Det er max 15min's arbejde, hvis du også vil have en tissepause og i øvrigt bor på 5. sal uden elevator.
Mht. batteri, skal du huske både at have ensretter og laderelæ på. Ellers kan man blive såååå skuffet, hehe.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men skifter tændingen næste gang jeg er ovre ved kreidleren .. så bliver den gamle tænding gemt væk lidt..
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Derfor brugte man kun den beskedne lade-spole (grå eller grøn/rød)) over fødespolen til batteriet, idet der kun bliver trukket ~1A konstant fra batteriet. Stoplys og horn bliver kun brugt kortvarigt, så den afladning er ikke ret voldsom.
Resten blev trukket over hovedlysspolen (gul ledning). Hovedlysspolen på MHKZ-tændingerne kan snildt komme til at levere rigtig meget strøm. Jeg har præsteret at brænde en 45W pære af på den konto, og det er altså over 7A ved 6V!
Så jeg kan love dig for, du kan overlade batteriet. Men derfor er det ikke stensikkert, så du kan godt prøve uden laderelæ. Jeg ville bare ikke gøre det.
Et overophedet batteri har det med at kaste syre af sig, lol, og jeg vil fan'me ikke stå i vejen for en sjat varm H2SO4, da. ;P
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men fair nok .. hvor anskaffer jeg mig så et laderelæ til den ? har kigget lidt efter det men har ikke kunne finde noget..
min MHKZ har sjovt nok kun den Gule ledning.. resten går op til cdi'en . . ved ikke om det er normalt. men ser ikke ud til der mangler en ledning..
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
I så fald er der kappet nogle ledninger.
På venstre side af ankerpladen sidder en stor spole (hovedlysspolen - gul eller gul/rød) og over denne sidder en mindre spole uden ankre (spole kun til baglygten - grå)
På højre side sidder der ligeledes en stor spole (fødespole) og over denne en mindre spole (stoplys og ladespole - grøn eller grøn/rød)
Til tændspole/CDI går sort, brun, lilla og rød.
http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/MHKZ.jpg
Jeg har lige en ankerplade liggende, tilfældigvis.
Ladrelæ + 6V er udmærkede søgekriterier på google. Prøv at finde et til en MZ - de er som regel rimelige i pris.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Og stjernetændingen kræver i allerhøjeste grad både spændingsbegrænser og laderelæ, da den producerer oceaner af strøm.
Jeg har fundet lidt sager omkring det hele:
Gul: Hovedlysspole => forlygte
Grøn: Ladespole => ensretter, laderelæ, batteri
Hvid: Pickup => tændspole
Rød: Fødespole => tændspole
Brun: On/off => tændingslås
Sort: Stel
http://www.kreidler-verein.de/e_e_boschMHKZ.html
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men ja.. kan være jeg skal finde mig en spændingsbegrænser for min stakkels forlygte hehe
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men den skal vel bare på den gule op til forlygten og omdr tælleren .. ? tænkte egentlig på hvordan omdrtælleren kommer til at blive påvirket af spændingsbegrænseren ?
er der forresten nogen fare for at ensretteren brænder af hvis der kommer for meget juice igennem den ?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Omdrejningstælleren er en anden snak. Først skal jeg lige vide, om det er en stjernetænding eller en magen til den, jeg har linket et billede til.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Stjernetændingen kræver en anden type omdrejningstæller end de andre tændinger. Der er 6 magneter i stjernetændingen, hvilket er to mere end ellers = 50% flere impulser = omdrejningstælleren viser 50% for meget = v/6.000rpm viser den f.eks. 9.000rpm
Som sagt er der både en grøn og en gul ledning. Den gule forbindes _kun_ til omdrejningstæller og forlygte. Den grønne går til ensretter osv.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Benyt 35W pærer til forlygten.
Jeg kan evt. skaffe en 130mm lygteparabol til H4-pærer = du kan bruge en H4-pære fra bl.a. Peugeot Speedfight. En 12V pære lyser udmærket i den sammenhæng, men der er ikke alverdens lys i tomgang.
Der skal slibes en anelse af lygteranden for parabolen kan være der.
Det kan jeg klare for 500kr, inkl. parabolen og returporto.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men der er vel tilhørende pære til positionslys i den ? men det ville ellers være super
men skal lige kigge på netbanken
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Og ja, parabolen har positionspære. Den medfølger naturligvis.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men lyder lækkert jesper .. den må du gerne gemme til mig
men så vil jeg surfe lidt rundt efter noget 6v h4
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
der er en HS1 6V som med lille mod kan smides i en HS4
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
jesper tror du denher er ok som laderelæ?
http://www.morsbikes-online.dk/product/Laderel%E6/6v-laderel%E6
eneste er selvfølgelig at den er lidt stor hehe.. men mon ikke den kan smides under sædet eller noget i den stil eller en madkasse hvis den kan være der
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Homoet 6P har fastsvejset ekspanderende forrør, og 4P-udgaven er til et alm. 32mm forrør.
Den dér har jeg også haft kig på. Den ligner lidt Fuego-potten fra Kreidler Service, men jeg tror, den er lidt anderledes. Under alle omstændigheder er den bedre end en Proma-udstødning, lol.
Smid en anmeldelse af udstødningen herinde
Om det laderelæ duer eller ej, ved jeg ikke. Det finder du ud af. Der er jo ikke skyggen af data omkring det på siden.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men hehe.. arrr kom nu frisk jesper.. det ligner da lidt en 6P
men mon ikke den vil passe mit parmakit nogenlunde... og hva fan .. til 30€ så kan den virke eller lade vær..
forresten mit gamle Sæde jeg købte i sommers som jeg for den sags skyld er rigtig glad for passer selvfølgelig ikke på mit nye stel (har vist billeder af det i et fotoalbum)
men hvad siger du til den fine pære jeg fandt som erstatning til H4?
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Og ja, der er forskel på bredden af de beslag. Jeg må også nøjes med lidt fusk for at have mit lange MC-sæde monteret.
Fin pære, vil jeg tro. Det finder du jo ud af
Spørg evt. inde på VW-nettet.dk (Eller hvad den side nu hedder) omkring 6V H4. Jeg fandt en forhandler i udlandet for en måneds tid siden, men den side er nu nedlagt, og jeg har naturligvis hverken e-mail eller telefonnummer på manden *grrr*
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men ja.. var rimlig sur da jeg fandt ud af sædet ikke passede.. sad med vinkelsliberen i hånden og var meget tæt på at skære i mit ellers så fine stel hehe
men yes yes .. skal nok give lidt feedback på den H1 pære eller hvad den nu hed.. forresten, hvilke parabol er det du ville sælge mig ?? kiggede lidt på nogle priser og synes det virkede lidt meget for en parabol hehe.. men igen .. jeg vil hellere købe en af dig og give 200kr mere og vide lortet er iorden end at betale 200kr mindre og ende op med noget der mest af alt kalder efter at blive smadret af en traktor xD
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Er det virkelig nødvendigt at skære i stellet? Er det ikke nok bare at bore et par huller?
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men har kun haft den igang i maks 20sek af gangen da jeg ikke har forbundet hovedlysspolen eller ladespolen til noget og er lidt itvivl om de ikke har risiko for at brænde af hvis de ikke kan aflade deres spænding nogle steder.. og det ville jo ikke være så fedt..
men smed lige en omdr tæller på hver af dem for at tjekke om der var gang i dem .. og yup .. i en forholdsvis lav tomgang gav de begge udslag på 4k omdr hvilket må siges at være som det skal
nu er det bare at vente på det blive d.1 så der bliver råd til spændingsregulator samt laderelæ og ny parabol
så jeg kan få lavet mit elnet ^^
så er der ellers kun tilbage at få skiftet fælge og lejer deri og ordnet bremser
dog ringede jeg til en synsmand idag og ville høre hvordan og hvorledes med hensyn til genindhugning af stelnr da min vens kreidler (1970 stel) har meget svage (dog akurat læseligt) stelnr..
jeg spurgte så også hvad der skulle til for at få den indregi som MC ... men der sage han at det kunne man absolut ikke.. hvis der er en knallert fra start af ender det som en knallert.. -.- hvilket jeg så ikke gad at diskutere videre..
men ville lige høre hvor det er du har fået din synes jesper! og hvis du har nogen comments dertil.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Jeg kørte til syn med mit danske stel og typegodkendelsen. I synshallen havde de en mappe med lidt ekstra info, som synsmanden god nok gryntede lidt over, men han var jo nødt til at gøre sit arbejde, mens hans kollega stod og savlede over min Kreidler.
Mht. din kammerats stelnummer, så kan enhver cykelsmed gøre det - lovligt. Så længe der ikke er tale om at skifte stelnummer, er der ingen reelle krav om godkendelse.
Mht. ledningerne, så få dem isoleret, som de i det mindste ikke kortslutter - det burde ikke være et problem, når du stadig kun testkører maskinen.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
eller er det mig der har misforstået det og at det egentlig er ULO boxen der har det??!
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Og det skal I nok få mere at vide om, hvis det lykkes.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
men den er nu dyrere end at købe delene hver for sig.. men igen .. den er så også mindre .. så det er vel fair nok ..
men hvis jeg på et senere tidspunkt måske ville overveje at smide sådan en fætter i, tror du så der er rigelig med spænding i den til at køre de små lys der er i cockpittet samt pos lys og baglys permanent ?
og hvor længe holder de egentlig ? kan da næppe være forevigt da de er opbygget med "normale" batterier..
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Der er rigeligt med saft til at trække bag-/stop-/instrumentlys og horn. Reelt tror jeg egentlig, at hornet trækkes af hovedlysspolen, men det mindes jeg egentlig ikke.
Instrumentlys: 2 x 1,2W
Bagpære: 1 x 5W
Bremselyspære: 10W eller 21W
I værste fald giver det 28,4W.
28,4W / 6V = 4,73A
Men nu kører man generelt kun med instrumentlys og baglygten tændt konstant.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
har forresten fået bygget mit lille hul i blokken op med epoxy idag.. så ud som om der var en aksel derinde.. men den kørte ingen steder selv da motoren var i gear.. så satser bare på det var en "knop" eller noget til at holde motorblokkene sammen rigtigt .. så det er jo godt nok
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
håber jeg fanme jeg kan lol.. ville sku være nedern hvis den havde sat sig fast..
men var forsigtig med ikke at presst epoxyen ind i hullet.. så den skulle være fin .. skriver igen imorgen når jeg har testet den
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
målte så også spændingen på hovedlys og ladespolen .. og det er sku en 12V selvom svinghjulet er fra en 6V xD men det virker fint.. så bliver ikke nødvendigt med 6V spændingsregulator
men så skal jeg finde mig en anden omdr tæller.. nogle ideer til gode omdr tællere jesper?
smed også lige en H4 pære direkte på den fine gule ledning - LET THERE BE LIGHT xD
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Når spolerne belastes, opstår der er naturligt spændingsfald, men hvis den stadig leverer 12V med pærer monteret, så går det jo nok.
Vent med Koso-instrumentet, indtil du ved med sikkerhed, at den leverer 12V under fuld belastning. Det ville sgu være synd at smide for mange Ampere gennem både batteri og instrumentet.
Hmm... En 12V spændingsbegrænser koster omkring 100kr til Honda SFX:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2510468185&n=1706727285&pn=1706727502
Jeg har selv kørt med en i et forsøg på at undgå døde pærer. Da jeg monterede den, blev lyset i dén grad minimeret, hvilket netop skyldtes, at min tænding kun var en 6V af slagsen. Smid de 99kr for den 12V spædningsbegrænser og prøv ad - hvis den pludselig leverer for lidt saft, ved du, hvad du har at forholde dig til.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 274
ny kreidler med 5g motor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside