{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.152 visninger | Oprettet:

Karburator indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej

Sad lige igår og ville indstille min karburator, da den igennem længere tid hverken har villet tage bundgas og holde tomgang. Jeg læste så i min Puch Monza 2 gear manual, at nålen skulle sidde i 1 hak for oven (før var den i 2 hak for oven), så jeg justerede nålen og vupti kunne den holde tomgang. Den kan dog stadig ikke tage bundgas, så nu overvejer jeg at skifte dysen. Hvilken dyse ville i mene, jeg skulle sætte i?
Lige nu sidder der en dyse 54 i, og det er en rund karburator (kopi)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator indstilling
  • #1   28. okt 2011 det kommer jo lidt an på hvorfor den ikke vil tage bundgas??????

    Hvis den kan tage bundgas samtidig med du giver den en smule choker, ja så skal du have en størrer dyse i, fordi blandingen er for mager (standart størrelse til rund karburator 54-56)

    Hvis det med chokeren i stedet får den til at falde meget i omdrejninger, eller motoren går helt i stå, ja så skal der en mindre dyse i, da blandingen er for fed og motoren drukner (kan også ses på tændrøret da det vil blive helt sort)

    Når man skifter dyse er det vigtigt, at man altid kun sætter en dyse i som er 1 størrelse størrer eller mindre, da man bedre har mulighed for at finde den korrekte størrelse

    En anden ting er at en monza 2-gear er født med firkantet karburator, forskellen mellem rund og firkantet, er at på en firkantet bing sidder der en luftskrue, som har indflydelse på tomgangen og blandingsforholdet, også ved jeg ikke lige hvad det er for en manual du har læst, men nålen skal ALTID stå i 2 hak for oven, på alle lovlige bing karburatorer

    mvh Henrik Thomsen (knallertmekaniker og total puch-nørd)


  • #2   21. nov 2011 Hej Henrik

    Undskyld det sene svar. Ang. nålehak så er det den originale instruktionsbog jeg har, så den skulle være helt i orden. Før stod den i 2 hak, da jeg også troede at alle Puch karburatorer skulle stå dér, men dér kunne den ikke engang holde tomgang på trods af, at tomgangsskruen var skruet helt ind.
    Jeg har ikke fået kigget på knallerten efterfølgende, men her en af dagene, vil jeg gøre det, og så vil jeg følge dit råd


Kommentér på:
Karburator indstilling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce