1.084 visninger
|
Oprettet:
knallert til mc {{forumTopicSubject}}
hej
jeg ved man kan få gamle Kreidlere godkendt som mc, pga. noget med at reglerne var anderledes engang.
men er der nogle der ved om man kan få godkendt en Puch Grand Prix til mc? nogle der har hørt om det?
tak på forhånd
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 4 Scootere: 3 Emner: 35 Svar: 421
Hej Patrick,
Tak for din mail, som vi har fået videresendt fra Politiet.
Der gælder i princippet samme regler for din knallert som der gælder til tuning af biler ud over 20 %. Du skal dokumentere:
- køretøjets egnethed til effektforøgelsen
- overholdelse af de luftforurenigskrav
Luftforureningskravene er de der var gældende på datoen for knallertens første indregistrering eller - hvis den er af ældre dato - de regler der var gældende da knallerten blev produceret, idét synsmanden kan aldersfastsætte et ibrugtaget køretøj til produktionsåret. Er det en nyere knallert, fra efter 1. januar 2008, skal du dokumentere at den overholde Euro III kravet til motorcykler.
I dit tilfælde er de nemmest, hvis knallerten findes i en version, der er typegodkendt som motorcykel. Der findes en oversigt over typegodkendelser på vores hjemmeside: http://www.fstyr.dk/koretojer/Typegodkendelser/Find%20typegodkendelse.aspx. Findes den ikke her har den muligvis en EU typegodkendelse, men sælges ikke her i landet.
Du bør nok have fat i importøren for at få hjælp til at dokumentere kravene og herunder med at få fat i de rigtige stumper, så knallerten, efter ombygning til motorcykel, lever op til kravene.
Generelt kan du finde reglerne i afsnit 7 i Vejledning om syn af Køretøjer: http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning%20om%20syn%20af%20koeretoejer.aspx
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 4 Emner: 34 Svar: 1.209
benzin uden 2 takts olie til syn - overholdelse af de luftforurenigskrav
så blinklys og stoplys
så vil jeg mene at det skulle være muligt hvad mener i ?
Patrick L
hvilket køretøj ville du have godkendt? lykkedes det?
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 6 Emner: 348 Svar: 3.132
maj 2007
problemet er jo at hvis jeg bruger den her opsætning:
arisal 46mm(72cc)
24mm bing
og en ekspansionspotte
så kan den jo ikke leve op til forurenings kravne?
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 6 Emner: 348 Svar: 3.132
maj 2007
det er genialt fordi jeg kan forsikre den for kun 1448kr pr. år. så
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 4 Scootere: 3 Emner: 35 Svar: 421
Min sf2 skal omregistreres til mc når jeg får lavet den færdig:)
knallert til mc